Leads by SDG Works? Plan GRATIS een LinkedIn adviesgesprek. Klik hier -> 

LinkedIn Kennis

Wat is b2b-leadgeneratie als een service

door | nov 30, 2022 | Leadgeneratie

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Naarmate de concurrentie heviger wordt, wordt de noodzaak om marktaandeel te winnen steeds belangrijker. Elk bedrijf wil de beste aanbieder in hun markt zijn voor de service(s) die ze aanbieden, maar dit is geen gemakkelijke taak. Om een bekend bedrijf te worden dat leads genereert, moet u potentiële klanten ongevraagd bellen, relaties onderhouden, uw sociale media bijhouden en een geweldige website ontwikkelen. Kortom, het zou helpen als u zich zou concentreren op verschillende B2B-leadgeneratiestrategieën die de meeste groeikansen voor uw bedrijf zullen genereren.

Elk bedrijf wil meer kansen genereren, maar niet elk bedrijf realiseert zich hoe voordelig het kan zijn om leadgeneratie uit te besteden. Dus, hoe ziet het uitbesteden van leadgeneratie er precies uit en waarom zou uw bedrijf het willen doen?

B2B-leadgeneratiediensten – Waarom uitbesteden de beste optie is

Bedrijven van elke omvang in verschillende sectoren hebben gehoord van diensten voor het genereren van leads; ze weten echter niet zeker hoe het eruit ziet of hoe het hun bedrijf ten goede kan komen. B2B-leadgeneratie-as-a-service is de levering van leadgeneratiediensten door een expert die gespecialiseerd is in verkoop- en marketingactiviteiten die leads genereren.

Het uitbesteden van B2B-leadgeneratie kan bedrijven tijd besparen bij verschillende activiteiten die betrokken zijn bij het verkoopproces. Wanneer u uitbesteedt, is een team van professionals bezig met prospectie, het identificeren van de meest gekwalificeerde leads, het koesteren van die leads en het plannen van afspraken namens u. Deze B2B-activiteiten voor het maken van afspraken kunnen zeer nuttig zijn omdat ze uw team in staat stellen huidige klanten te bedienen en gedetailleerde verkooppraatjes te geven. Een uitbesteed verkoopteam doet daarentegen het beenwerk.

De Componenten van een uitbesteden verkoopprogramma

Nu we hebben vastgesteld dat B2B-leadgeneratie als een service in wezen neerkomt op het uitbesteden van uw B2B-leadgeneratie-inspanningen, gaan we elk onderdeel van een B2B-leadgeneratieprogramma nader bekijken. Als u elk onderdeel begrijpt, begrijpt u waarom leadgeneratie als een service een gunstiger alternatief wordt voor het intern houden van inspanningen.

Prospecteren en identificeren van gekwalificeerde leads

Wanneer u uitbesteedt aan een bedrijf voor het genereren van B2B-leads, beschikt u over een heel team dat zich namens u bezighoudt met prospectie en het identificeren van gekwalificeerde leads. Het verwerven van het team en de tools om alleen deze activiteit intern uit te voeren, zou meer kosten dan een volledig leadgeneratieprogramma.

Sales prospecting as a service is een onderdeel van elk leadgeneratieprogramma. Een B2B-leadgeneratiebedrijf biedt de volgende diensten:

    • Inzicht in uw doelgroep. Aan het begin van uw programma verzamelt uw partner voor het genereren van leads wat informatie van u over uw ideale klant. Als u bijvoorbeeld een HVAC-bedrijf bent, wil uw partner misschien dingen weten zoals de typische grootte van bedrijven waarmee u graag samenwerkt (hoeveel vierkante meter)? Ze zullen ook vragen op welke geografische gebieden u zich wilt richten (misschien werkt u alleen met bedrijven in uw stad en omliggende steden – dit is belangrijk voor uw leadgeneratiepartner om te weten). Zodra uw partner uw ideale klant kent, kunnen ze HVAC-leadgeneratie- en groeistrategieën gebruiken om een succesvol programma uit te voeren.
    • Toptools gebruiken om lijsten samen te stellen. Zodra uw partner de criteria kent die van een prospect een gekwalificeerde lead voor uw bedrijf maken, begint hij met het samenstellen van een lijst. B2B-bureaus voor het genereren van leads gebruiken toonaangevende tools om honderden prospects te vinden, zodat u meer klanten in uw markt kunt binnenhalen.
    • Gegevens verzamelen. Professionals in bedrijfsontwikkeling die prospecteren, zijn niet alleen verantwoordelijk voor het vinden van een naam en een e-mailadres. Wanneer ze een lijst samenstellen, verzamelen ze tonnen gegevens over potentiële klanten, zodat ze leads effectief kunnen kwalificeren.
    • Lijsten opschonen. Zodra alle gegevens zijn verzameld en een lijst is samengesteld, zal uw uitbestede verkoopontwikkelingsteam de lijst opschonen. Gegevens schrobben is een kwaliteitscontrolemaatregel waarbij een specialist in bedrijfsontwikkeling een lijst nauwkeurig bekijkt om er zeker van te zijn dat alle potentiële leads gekwalificeerd zijn.

Zodra dit allemaal is gebeurd, kan het proces voor het maken van afspraken beginnen.

Lead nurturing en kwalificatie

Lead nurturing en kwalificatie is een activiteit waar verkoopvertegenwoordigers verantwoordelijk voor zijn. Het gaat om bellen en e-mailen om informatie te verzamelen om leads verder te kwalificeren. Het uiteindelijke doel is om gekwalificeerde leads te koesteren en uiteindelijk een afspraak te plannen voor een andere verkoper om een meer gedetailleerd verkooppraatje te houden.

Nurture-campagnes zijn een belangrijk onderdeel van elk leadgeneratieprogramma. Hoe meer u prospects koestert, hoe meer kansen u zult genereren. De meeste bedrijven hebben echter geen tijd voor deze activiteit. Bedrijven in alle sectoren hebben genoeg op hun bord; ontwikkeling van nieuwe producten, het bedienen van hun huidige klanten en het zorgen voor hun werknemers, om er maar een paar te noemen. Maar zelfs als een bedrijf dagelijks tijd heeft om prospects ongevraagd te bellen, is lead nurturing een heel ander beest. Dit vereist een eersteklas CRM om activiteiten bij te houden, een geweldige e-mailmarketingcampagne en meerdere contactpunten met een klant gedurende meerdere maanden. En als uw verkopers niet de vaardigheid hebben om met mensen te praten en de nodige informatie te verkrijgen, heeft een lead nurture-programma geen zin. Het is beter om deze activiteit over te laten aan de professionals.

Marketingservices (inkomende leadgeneratie)

Last but not least zijn marketingdiensten een belangrijk aspect van lead generation as a service. De meeste B2B-bureaus voor het genereren van leads bieden verschillende inkomende marketingdiensten aan om leads naar een bedrijf online te leiden. Inbound marketing genereert net als outbound marketing;. Het verschil is echter dat inkomende marketing potentiële klanten aantrekt die al op zoek zijn naar wat u op uw website aanbiedt en die bezoekers omzet in leads.

Neem bijvoorbeeld het volgende:

    • Als een bedrijf na een storm zijn dak moet laten inspecteren, zoekt het waarschijnlijk op Google naar ‘beste dakdekkersbedrijven bij mij in de buurt’.
    • Als een nieuw bedrijf snel groeit en beseft dat ze een commercieel schoonmaakbedrijf nodig hebben, zoeken ze misschien naar ‘commerciële schoonmaakbedrijven bij mij in de buurt’.
    • Als een bedrijf beheerde IT-ondersteuning nodig heeft, kan het zoeken naar ‘IT-adviesdiensten’ of ‘IT-ondersteuning’.
    • Enzovoort; je krijgt de foto. Het punt is dit: het maakt niet uit in welke sector uw bedrijf zich bevindt, het zou zeker leuk zijn als uw bedrijf als eerste op een pagina met zoekresultaten zou verschijnen wanneer een gebruiker zocht naar de diensten die u aanbiedt. Inbound marketing services kunnen u daarbij helpen.

Er zijn veel verschillende diensten die een B2B-leadgeneratiebedrijf kan bieden om u te helpen meer inkomende leads te genereren, waaronder:

    • Ontwerp en ontwikkeling van websites
    • Diensten voor zoekmachineoptimalisatie (SEO).
    • Contentmarketing (bloggen en website schrijven)
    • Socialmediamarketing
    • Video productie

Op de een of andere manier, vorm of vorm kunnen deze u allemaal helpen meer inkomende leads te genereren (ook wel bedrijven genoemd die al in de vorm van uw ideale klant passen en op zoek zijn naar wat u te bieden heeft).

Wanneer u kiest voor leadgeneratie als een service, kiest u voor een bedrijfsgroeimodel dat u het team en de tools biedt om te groeien. Als je kijkt naar alle onderdelen van een leadgeneratieprogramma, dan is B2B sales outsourcing de meest logische optie. Het bespaart u tijd en geld, terwijl u zich kunt concentreren op uw kernactiviteiten.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

De zinloze wereld van LinkedIn

De zinloze wereld van LinkedIn

LinkedIn: een wereld van spam en mensen die ik niet ken LinkedIn E-mail Ping Wil met u in contact komen. Een andere persoon die ik nog nooit heb ontmoet en die geïnteresseerd is om met mij in contact te komen. Iemand anders die wil weten of ik geïnteresseerd ben in...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Wat klanten zeggen

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works.

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Jeroen Kubbenga

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Roy Calis

Roy Calis

Tiger CFS

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.

Stefan Bassant

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank