LinkedIn, gelanceerd in 2003, is uitgegroeid tot het populairste sociale netwerk voor professionals.
Met meer dan 700 miljoen gebruikers wereldwijd is het nu een van de grootste socialemediaplatforms.
Daarom zou elk merk LinkedIn moeten gebruiken om hun merk te laten groeien.
Een manier om dat te doen is door een LinkedIn-nieuwsbrief te maken.
Wat is een LinkedIn-nieuwsbrief?
Wat is een LinkedIn nieuwsbrief precies?
Het is een reeks artikelen die u regelmatig publiceert. Net als uw typische e-mailnieuwsbrief, moet uw LinkedIn-nieuwsbrief zich concentreren op hetzelfde onderwerp. Het moet natuurlijk een onderwerp zijn dat relevant is voor de behoeften van uw publiek.
De mogelijkheid om een LinkedIn-nieuwsbrief te maken wordt gefaseerd uitgerold, maar iedereen op LinkedIn kan zich abonneren op een nieuwsbrief.
Wanneer ze dat doen, krijgen ze in-app- en e-mailmeldingen dat u zojuist een nieuwsbrief hebt gepubliceerd.
Dus wat is het verschil tussen een artikel en een LinkedIn-nieuwsbrief?
Het belangrijkste verschil is dat wanneer u een artikel publiceert, het in uw tijdlijn komt. Je connecties ontdekken het alleen door door hun feed te scrollen.
Wanneer u een nieuwsbrief publiceert, krijgen uw abonnees een melding, wat de kans vergroot dat mensen uw inhoud zien en consumeren.
5 redenen om een LinkedIn-nieuwsbrief te maken
Is alle hype rond LinkedIn-nieuwsbrieven het waard?
Als je de mogelijkheid hebt om een nieuwsbrief op LinkedIn te publiceren, moet je die bij de horens grijpen.
Hier zijn vijf redenen waarom u een LinkedIn-nieuwsbrief zou moeten maken:
1. LinkedIn-nieuwsbrieven Breid uw publiek uit
Zoals de meeste algoritmen voor sociale media, beloont LinkedIn inhoud waarmee mensen het meest omgaan.
Als u een geweldige nieuwsbrief maakt die betrokkenheid stimuleert, zal LinkedIn deze aan meer mensen laten zien.
Weet je nog hoe je artikelen van connecties van het tweede of derde niveau in je feed ziet omdat een van je connecties ermee heeft gecommuniceerd?
Met nieuwsbrieven is het net zo.
Hoe meer mensen zich bezighouden met de jouwe, hoe meer mensen het zal bereiken. Als resultaat bereikt u een breder publiek en bouwt u meer betekenisvolle connecties op.
2. LinkedIn-nieuwsbrieven creëren betrokkenheid
Net als alle andere sociale-medianetwerken zijn sommige van uw LinkedIn-connecties niet relevant en zullen ze zich niet bezighouden met uw inhoud.
Een nieuwsbrief helpt uw contactenlijst te verfijnen. Dit komt omdat wanneer u mensen uitnodigt om zich aan te melden voor uw nieuwsbrief, alleen degenen die resoneren met uw onderwerp zich aanmelden. Dat kan uw betrokkenheid verbeteren.
Uw betrokkenheid zal ook verbeteren bij uw andere LinkedIn-middelen. Zodra uw nieuwsbriefabonnees de geweldige inhoud ontdekken die u maakt, willen ze ook uw artikelen en berichten bekijken.
3. LinkedIn-nieuwsbrieven helpen de merkbekendheid te vergroten
Een andere reden om regelmatig een LinkedIn-nieuwsbrief te publiceren, is om uw naamsbekendheid te vergroten. Als u uw connecties goed opbouwt, zouden de meeste van uw connecties mensen moeten zijn met wie u zaken kunt doen.
Helaas zullen veel van deze mensen je vergeten nadat ze verbinding hebben gemaakt.
Een nieuwsbrief helpt uw merk onder de aandacht van de juiste mensen te brengen. Het is een geweldige manier om hen te herinneren aan uw merk en om de oplossingen die u biedt onder de aandacht te brengen.
4. LinkedIn-nieuwsbrieven helpen autoriteit op te bouwen
Een essentieel ingrediënt voor het succesvol laten groeien van een bedrijf is vertrouwen.
Vertrouwen bouw je op door jezelf te positioneren als een autoriteit in jouw branche.
Dat is waar een LinkedIn-nieuwsbrief om de hoek komt kijken.
Het is de perfecte tool om jezelf te vestigen als een autoriteit in jouw niche. Door waardevolle inhoud te creëren, zal uw publiek u zien als een betrouwbare bron van informatie, vooral wanneer ze de producten of diensten die u levert nodig hebben.
5. LinkedIn-nieuwsbrieven helpen bij het genereren van leads
Leadgeneratie is het hart van online bedrijven. Zonder een gestage stroom leads gaat uw bedrijf immers nergens heen.
Een LinkedIn-nieuwsbrief kan helpen. Het kan een hulpmiddel van onschatbare waarde zijn in uw inbound marketingstrategie.
Een goed geplande LinkedIn-nieuwsbrief kan leads voor uw bedrijf genereren door uw expertise onder de aandacht te brengen. LinkedIn is 277% effectiever in het genereren van leads dan Facebook en Twitter. Met een nieuwsbrief als onderdeel van uw LinkedIn-strategie kan dat aantal alleen maar stijgen.
Een LinkedIn-nieuwsbrief maken in 3 eenvoudige stappen
Nu weet je wat een LinkedIn-nieuwsbrief is en hoe het publiceren ervan je merk ten goede kan komen.
Voordat u begint, zijn er een paar dingen die u moet onthouden:
- De mogelijkheid om een LinkedIn-nieuwsbrief te publiceren is alleen op uitnodiging.
- U kunt slechts één nieuwsbrief tegelijk maken en onderhouden. Als u uw nieuwsbrief verwijdert, kunt u mogelijk geen nieuwe meer maken.
- Met LinkedIn kunt u slechts één nieuwsbrief per 24 uur versturen.
Laten we snel ingaan op hoe u uw LinkedIn-nieuwsbrief kunt maken. Om uw artikel te publiceren, moet u:
- Klik op uw startpagina op “Een artikel schrijven” en selecteer “Nieuwsbrief schrijven” in de publicatietool.
- Voeg de kop en beschrijving van uw nieuwsbrief toe.
- Schrijf de inhoud van uw nieuwsbrief.
- Voorbeeldbeschrijving LinkedIn-nieuwsbrief
- Als u klaar bent, kunt u op “Gereed” klikken. Uw abonnees krijgen dan een melding dat uw laatste nieuwsbrief uit is.
Het is zo simpel!
5 tips voor het maken van een geweldige nieuwsbrief op LinkedIn
Het maken van een nieuwsbrief op LinkedIn is eenvoudig genoeg.
Het maken van een nieuwsbrief waar je publiek dol op is en zich mee bezighoudt, is echter een heel ander verhaal. Hier zijn zeven tips voor het maken van een goede nieuwsbrief op LinkedIn:
1. Kies de juiste naam
Een goede naam is er een die beschrijft waar uw nieuwsbrief over gaat en wie uw doelgroep is. Het moet ook gemakkelijk te onthouden zijn.
Het bovenstaande voorbeeld laat zien dat de nieuwsbrief gericht is op B2B-contentmarketingprofessionals. Het is ook duidelijk dat de nieuwsbrief het maken van B2B-content en marketingpraktijken bespreekt waarvan bewezen is dat ze werken.
Kies indien mogelijk een intrigerende titel die nieuwsgierigheid opwekt en abonnees stimuleert.
Ten slotte moet de naam van uw nieuwsbrief uw merk weerspiegelen en de problemen die u oplost. Dit zal u helpen het juiste soort publiek aan te trekken en leads voor uw bedrijf te genereren.