LinkedIn Kennis

Hoe schrijf je een geweldige LinkedIn-kop

door | dec 19, 2022 | Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Als u op zoek bent naar een baan of om het netwerk van uw professionals te verbreden, dan bent u bij LinkedIn aan het juiste adres. LinkedIn heeft meer dan 660 miljoen gebruikers in meer dan 200 landen wereldwijd. Met LinkedIn heb je toegang tot vacatures over de hele wereld.

Het is niet meer dan normaal om te proberen jezelf in het beste licht te presenteren. Als u indruk wilt maken op potentiële werkgevers met een positieve eerste indruk, moet u een goed LinkedIn-profiel opbouwen. Het eerste dat iemand die uw profiel bezoekt, ziet, is de kop van uw profiel.

Hoewel het een belangrijk onderdeel is, wordt het vaak weggelaten bij het maken van een profiel voor het platform. De meerderheid van de mensen kiest de standaardoptie die hun huidige functietitel weergeeft. Het is duidelijk en informatief. Als je opgemerkt wilt worden, moet je de tijd nemen om de perfecte LinkedIn-kop te creëren.

Hoe geweldige LinkedIn-koppen te schrijven:

Voordat we ingaan op de details van het schrijven van uitstekende LinkedIn-koppen, zullen we de grondbeginselen bekijken. De kop van LinkedIn wordt weergegeven in het midden van de naam van een gebruiker en beschrijft wat ze doen in minder dan 120 tekens.

Het moet zo zijn geschreven dat het de persoon die het leest boeit en aanmoedigt om het profiel van een gebruiker te bezoeken. De standaardkop informeert lezers over wat u doet. Het benadrukt echter niet uw onderscheidende kenmerken.

Als u potentiële werkgevers wilt laten zien wat u bijdraagt aan de baan, moet u de koppen van LinkedIn aanpassen. LinkedIn-kop.

Hier zijn enkele tips om u te helpen een geweldige LinkedIn-kop te maken:

  1. Ken uw publiek

De eerste regel in marketing is om je bewust te zijn van je doelgroep. Hetzelfde geldt voor wat u in uw LinkedIn-kop schrijft. U probeert uzelf op de markt te brengen en mensen te interesseren om u en anderen in uw profiel aan te nemen.

Daarom moet u de aanduidingen gebruiken die u in uw koppen wilt gebruiken die iedereen gemakkelijk herkent. U kunt bijvoorbeeld de woorden ‘Verkoopvertegenwoordiger’ en ‘Verkoopmedewerker’ gebruiken als u adviseur bent van klanten binnen de verkoopafdeling. Wanneer u de term ‘verkoop’ gebruikt, zorgt u ervoor dat de mensen met wie u communiceert de taken begrijpen die u uitvoert.

Bovendien is het een term waarmee potentiële klanten je profiel sneller kunnen vinden. Als u probeert te voorzien in een behoefte binnen een bepaalde branche en sector, helpt een generieke titel of aanduiding niet. U moet dus een naam in uw LinkedIn-profiel opnemen die potentiële werkgevers gemakkelijk zullen herkennen.

Stel je voor dat je je potentiële klanten en recruiters bent. Waar zou je naar op zoek zijn als je aan hun kant van de tafel zou kunnen staan? Waar zijn ze in geïnteresseerd? U kunt dit probleem in uw artikel behandelen.

  • Markeer uw USP

Een titel is een fantastische kans om potentiële klanten inzicht te geven in uw achtergrond. Maar het is niet genoeg om te laten zien wat je kunt bijdragen aan een organisatie. Uw LinkedIn moet ook uw unieke waardeaanbod benadrukken.

Beschouw het als de slogan die u voor uw advertentie zou gebruiken. Het gedeelte dat volgt op uw naam kan uw potentiële klanten informeren over hoe ze hen kunnen helpen.

Hier is een illustratie. Als u videobewerkingssoftware voor filmmakers en bewerkingseditors voor video verkoopt, kunt u een kop als deze gebruiken:

“Sales Representative”: het leven van filmmakers eenvoudiger maken door geavanceerde technieken voor het bewerken van video’s aan te bieden.

Als u niet zeker weet wat de beste manier is om de waarde die u biedt te omschrijven, kijk dan eens naar de USP van uw bedrijf. Uw waardevoorstel zal nauw verbonden zijn met de USP van uw bedrijf.

Bovendien kunnen beoordelingen van uw klanten u een idee geven van wat uw voorstel zou kunnen zijn.

  • Probeer geen indruk te maken met grote woorden

Het is gemakkelijk om in de verleiding te komen om te veel indruk te maken op je collega’s. Het zou echter het beste zijn als u op uw hoede bent voor uw drang om veel uitdrukkingen of woorden te gebruiken die uw potentiële klanten misschien niet kennen.

Zelfs als u denkt dat uw LinkedIn-kop boeiend is, zal het niet de aandacht van uw potentiële klanten trekken als ze de boodschap die u probeert over te brengen niet begrijpen.

Natuurlijk is het mogelijk om branchespecifieke termen te gebruiken waar recruiters naar op zoek kunnen zijn.

Om de juiste woorden te bepalen die op uw bedrijf van toepassing zijn, is het een goed idee om de profielen van de beste bedrijven in uw vakgebied op te zoeken om ideeën op te doen.

Gebruik in plaats daarvan je fantasie om een intrigerende kop te creëren als je wat humor aan de kop kunt toevoegen.

Hier is een voorbeeld van creatieve koppen:

  • Copywriter: Wees alsjeblieft voorzichtig met me. Ik kan over je schrijven in artikelen die viraal gaan.
  • Social Media Manager Ik help je bij het promoten van je bedrijf via social media. Je verdient er ook geld mee!
  • Vermijd opscheppen

Er is een dunne lijn tussen het weergeven van uw USP en blunderen. Gebruik geen overdrijving, anders verschijnt u als een goeroe.

Als u authentiek wilt overkomen, moet u afzien van de volgende woorden in de koppen van uw LinkedIn-koppen:

  • Het beste
  • Geweldig
  • Deskundige
  • Hardwerkend
  • Eerlijk
  • Toegewijd
  • Geschikt
  • Slim
  • Bekwaam
  • Efficiënt
  • Begaafd

Zeker van deze woorden kunnen geschikt voor u zijn, maar ze lijken arrogant en opschepperig. Als u wilt dat potentiële werkgevers en potentiële klanten zich aangetrokken voelen tot uw cv, moet u oprecht overkomen.

Het belang van het benadrukken van uw prestaties en eerdere ervaring is de meest effectieve methode om indruk op iemand te maken. Laat je werk het grootste deel van je praten doen. Dit is de meest effectieve manier om recruiters en prospects te overtuigen die geïnteresseerd zijn in jouw profiel.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...