fbpx

Kwalitatief goede content op LinkedIn posten – Tips en trucs

door | feb 28, 2022 | Leadgeneratie, Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Kwalitatief goede content op LinkedIn posten – Tips en trucs

 

Bij LinkedIn draait alles om posten en groeien! LinkedIn is niet alleen de ultieme gids voor alle werkzoekenden, het is ook van het grootste belang voor de groei en het bereik van een bedrijf. Evenzo is de sleutel tot organische groei in LinkedIn via zinvolle berichten. Soms is het echter niet eenvoudig om de juiste inspiratie te vinden om op LinkedIn te posten. Nou, maak je geen zorgen, want je hoeft alleen maar om je heen te kijken, en je zult veel herkenbare dingen vinden die je in praktijk kunt brengen. In de wereld van vandaag kunnen we een overvloed aan inhoud om ons heen zien stromen. Elk stukje inhoud is uitgerust met unieke ideeën. Desalniettemin, aangezien de concurrentie zich uitbreidt en als je niets plaatst dat mensen kan aantrekken, mis je enkele groeimogelijkheden. Geen zorgen. De sleutel is om onderzoek te doen, de mazen in de wet te vinden en ermee te spelen. Je moet relevante inhoud naar voren brengen die belangrijk is voor jouw publiek. Breng iets duidelijks en rechttoe rechtaan naar voren, maar met de juiste pit die het publiek wil.

 

Do’s en don’ts voor hoogwaardige inhoud op LinkedIn
  • Do’s- Plaats hoogwaardige inhoud, voeg kwaliteitsafbeeldingen toe aan uw profiel, wees consistent, maak spannende koppen en publiceer relevante inhoud.
  • Niet doen- Foto’s plaatsen zal niet helpen; je moet een allrounder zijn. Verspil dus niet je tijd en moeite aan lange videoformaten en ga niet te veel uit over promoties.

 

Verspreiden van inhoud op LinkedIn:

Hoe vindt je dat je jouw inhoud op jouw LinkedIn-profiel moet verspreiden? Je moet nauwkeurig zijn en wat onderzoek doen om je spel te versterken. Het publiceren van snelle statusupdates, het delen van spannende en herkenbare links, het praten over alle gebeurtenissen en het brainstormen over ideeën is erg belangrijk. Door jouw inhoud op de juiste manier te verspreiden, kun je gemakkelijk een breder publiek bereiken.

 

Berichten die LinkedIn-marketing vergemakkelijken
Video’s

Zonder enige twijfel is het eerste dat in ons opkomt als we denken aan posts van goede kwaliteit een video. Het maken van video’s heeft daarom een hoge vlucht genomen in deze digitale wereld. Gemiddeld besteden mensen bijna drie keer zoveel tijd aan het bekijken van video’s op LinkedIn of een ander platform. Het is gemakkelijk en vermakelijk om naar te kijken en biedt een breed bereik aan jouw inhoud.

Blogs

Vergeet niet om blogberichten te plaatsen om je bereik een boost te geven. Wanneer je de blog of inhoud van jouw bedrijf op LinkedIn distribueert of promoot, moet je ervoor zorgen dat je een teasertekst opneemt. Of misschien zelfs een bijzonder overtuigend uittreksel van één tot twee alinea’s, en niet alleen een hyperlink met een afbeelding van het onderwerp.

Koppen

Geef de juiste koppen voor je publiek om aandacht te trekken. Een goede kop is altijd de game-changer voor het verbeteren van de inhoudsgame. Het maken van een goed presterende kop voor LinkedIn is gemakkelijker wanneer je wat onderzoek begint te doen. Je kunt een aantal inzichtelijke en boeiende inhoudsstukken tevoorschijn halen met wat innovaties en onderzoek. Het gebruik van bepaalde woorden als trefwoorden kan het spel ook naar een hoger niveau tillen. Over het algemeen moet jouw inhoud ervoor zorgen dat jouw koppen pittig, duidelijk en creatief blijven. Goed geschreven en strategische koppen zijn jouw geheim om je te onderscheiden van de massa!

Regelmaat

Consistent zijn is de sleutel tot succes. Maak alsjeblieft niet de fout om maandenlang stil te staan en dan weer te posten; het verbreekt de indruk en betrokkenheid. Probeer zoveel mogelijk consistent te zijn – maak er een gewoonte van. Maak een consistente tijdlijn om berichten te plaatsen, zodat volgers weten wanneer en waar ze de connectie met jou kunnen verwachten, wat het uiteindelijk in vertrouwen verandert en connecties en gesprekken kan omzetten in sales.

Triggeren

Plaats deskundige inhoud. Zoals ‘hoe’ en ’tips en trucs’. Mensen staan te sporen om elke dag nieuwe dingen te leren, en het uitbreiden van wetenschappelijke inhoud helpt mensen om zich met jouw inhoud bezig te houden.

 

Samengevat

In een notendop, posten op LinkedIn is een gladde helling, maar met wat onderzoek en veel enthousiasme zal het lukken. Het is natuurlijk niet eenvoudig om elke dag met contentideeën te komen, maar wat je ook post, zorg ervoor dat je de doelgroep bereikt en een sterke band opbouwt. De meest vertrouwde, LinkedIn, is cruciaal voor marketing en het kennen van de juiste strategieën is de sleutel tot een neus in het bedrijf. Er zijn volop mogelijkheden om je stem te laten horen op LinkedIn en je positie als expert in jouw vakgebied te versterken. Waar wacht je dan nog op? Begin met het maken en plaatsen van uitstekende inhoud.

 

 

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?   Naarmate de concurrentie heviger wordt, wordt de noodzaak om marktaandeel te winnen steeds belangrijker. Elk bedrijf wil de beste aanbieder in hun markt zijn voor de service(s) die ze aanbieden, maar dit is geen...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Roy Calis

Tiger CFS

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.                                                                      
Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Zelf expert worden? dat kan met onze kennisbank.