LinkedIn Kennis

Veelgestelde vragen over LINKEDIN

door | dec 26, 2022 | Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

LinkedIn is hét sociale netwerk platform voor professionals. Het stelt u in staat om topprofessionals in hun vakgebied te ontmoeten en ermee om te gaan, vooral met mensen die u anders misschien nooit zou ontmoeten. Omdat LinkedIn bestaat uit professionals, en vaak wordt gebruikt voor personal/professionele branding, is het belangrijk om goed te begrijpen hoe je dit platform het beste kunt gebruiken. U wilt tenslotte niet onprofessioneel overkomen op collega’s in uw branche. In deze blogpost beantwoorden we enkele van de meest gestelde vragen over LinkedIn.

MOET JE JE BESCHRIJVING SCHRIJVEN IN DE EERSTE PERSOON OF DERDE PERSOON?

De beslissing hierover is echt aan jou. Schrijven in de eerste persoon kan uw profiel presenteren als sympathiek en herkenbaar. Als dat is wat uw persoonlijke merk vertegenwoordigt, dan moet u in de eerste persoon schrijven. Aan de andere kant is schrijven in de derde persoon een geweldige manier om professionaliteit over te brengen.

Een ding om te onthouden is om herhalingen te verminderen. Dus als u bijvoorbeeld tien keer ‘Jane’ zegt in uw beschrijving, kan dit de verkeerde boodschap afgeven. Hetzelfde geldt voor het keer op keer gebruiken van ‘ik’.

HOEVEEL DIENT U IN UW BESCHRIJVING TE VERMELDEN

Het belangrijkste doel van een LinkedIn-profiel is om uw bereik te vergroten en in contact te komen met andere professionals. Het is ook een geweldige plek om banen te vinden en te werven in uw branche. Daarom moet u zoveel mogelijk relevante informatie opnemen. Overweeg hoe de informatie die u opneemt een rol speelt bij uw doelen.

Als u werk zoekt, moet u uw relevante werkervaring toevoegen en uw prestaties en promoties onder de aandacht brengen. Afhankelijk van wat relevant is, kunt u uw werkervaring op andere niet-gerelateerde gebieden opnemen of uitsluiten. Houd er echter rekening mee dat uw LinkedIn-profiel een algemeen overzicht van uw professionele carrière moet zijn. U kunt de specifieke informatie afstemmen op uw huidige doelen.

WAT IS DE BESTE MANIER OM MET NIEUWE MENSEN TE VERBINDEN?

Als je probeert om met iemand in contact te komen, is het altijd beter om een persoonlijk bericht bij je uitnodiging te voegen. U kunt het bericht gebruiken om te vertellen waarom u geïnteresseerd bent in verbinding maken en hoe u elkaar kent, als dat al het geval is.

Als u de persoon met wie u een connectie wilt maken persoonlijk kent, kunt u deze vinden door de zoekfunctie van LinkedIn te gebruiken. Een andere manier om mensen te vinden, vooral in een bepaalde niche, is door lid te worden van LinkedIn-groepen. U kunt de kans vergroten dat mensen uw uitnodiging accepteren door hun updates leuk te vinden en erop te reageren. Interactie op groepsniveau helpt ook.

Interactie op groepsniveau helpt ook. LinkedIn Groepen bieden veel voordelen als het gaat om interactie met andere mensen die jouw interesses delen. Of je nu eigenaar bent van een LinkedIn-groep of alleen lid bent, je krijgt de kans om jezelf vrijblijvend voor te stellen aan nieuwe mensen. Mensen zullen leren hoeveel autoriteit en persoonlijkheid je hebt in je groepsinteracties, en de kans is groot dat je zonder moeite nieuwe verbindingen tot stand brengt. Het hebben van een actieve LinkedIn Group stelt u in staat het bereik van uw bedrijf te vergroten. Het helpt u ook om een doelgroep van professionals uit de industrie aan te trekken en oprechte relaties met hen op te bouwen.

WAT IS DE BESTE MANIER OM EEN RECRUITER TE BENADEREN OP LINKEDIN?

Om een recruiter op LinkedIn te benaderen, kun je beginnen met het sturen van een connectieverzoek. Net als bij andere verbindingen, moet u een bericht in het verzoek opnemen. U kunt dan verder gaan door de recruiter uw cv te sturen. Omdat de meeste ingediende cv’s een reactie krijgen als “Ik zal je cv bewaren”, moeten je inspanningen zich richten op meer dan alleen het indienen van je cv. Je moet ervoor zorgen dat je in contact blijft met de recruiter.

Het idee is om contact te houden, niet om ze lastig te vallen. Je kunt af en toe een link naar een geweldig artikel delen, met een simpele notitie. Recruiters krijgen verschillende verzoeken, dus een stapje verder gaan en een open communicatie met hen onderhouden, is misschien wat u nodig hebt om een voorsprong te krijgen.

HOE VAAK MOET JE LINKEDIN-UPDATES PLAATSEN?

Hoe vaak je updates op je LinkedIn-profiel plaatst, bepaal je helemaal zelf. U moet echter niet vergeten dat het doel van uw updates is om waardevolle inhoud voor uw volgers te bieden. De twee factoren waarmee u rekening moet houden bij het bepalen hoe vaak u wilt posten, is hoeveel inhoud u daadwerkelijk moet delen en hoeveel inhoud geschikt is voor profielen in uw niche.

Er zijn LinkedIn-profielen die meerdere keren per dag posten, omdat ze het aantal volgers hebben en hun volgers de updates verwachten. Ze hebben ook een team dat de inhoud ervan opbouwt. Als je een kleiner team hebt, of als je alleen bent, kun je overwegen om slechts één keer per dag of een paar keer per week te posten. De hoeveelheid inhoud van hoge kwaliteit die u consequent kunt maken, zou uw ultieme leidraad moeten zijn.

HOE VAAK MOET JE DE AFBEELDING VAN JE BEDRIJFSPROFIEL UPDATEN?

U moet ervoor zorgen dat uw profielfoto van hoge kwaliteit is en uw bedrijf vertegenwoordigt. Zodra je die opzet hebt, zullen je volgers er vertrouwd mee raken. Daarom is het een slecht idee om het regelmatig te wijzigen, omdat het inconsistentie communiceert. U kunt uw foto echter bijwerken wanneer u speciale evenementen heeft, zoals campagnes en productlanceringen. Het kan de bewustwording helpen vergroten.

WANNEER ZIJN GESPONSORDE UPDATES EEN GOED IDEE?

Wanneer u inhoud van uw bedrijfspagina deelt, kunnen uw volgers dit op hun feed zien. Met gesponsorde inhoud kan uw bedrijf echter mensen bereiken die het momenteel niet volgen. Het sponsoren van inhoud is geweldig als u veel mensen wilt bereiken, vooral degenen buiten uw huidige volgers. Bovendien kunt u uw focus op mensen stroomlijnen op basis van locatie, beroep, enzovoort.

HOE GEBRUIK JE GESPONSORDE INHOUD?

Wanneer u een advertentiecampagne op LinkedIn maakt, wordt er een compilatie van advertentieformaten beschikbaar gesteld. Dit staat beter bekend als gesponsorde content. Deze compilatie van indelingen omvat advertenties met één afbeelding, advertenties met carrouselafbeeldingen, advertenties met één vacature, advertenties voor evenementen en videoadvertenties. Gesponsorde content verschijnt in de LinkedIn-feed van uw doelgroep op zowel desktop als mobiele apparaten. U kunt ook enkelvoudige beeld- en videoadvertenties weergeven via het LinkedIn Audience Network.

Om gesponsorde content te gaan gebruiken, open je eerst je Campaign Manager-dashboard en maak je een nieuwe LinkedIn-campagne aan. Kies het campagnedoel dat u wilt bereiken en definieer uw doelgroep. Als u bijvoorbeeld Websitebezoeken kiest als uw campagnedoelstelling en u een marketingevenement voor socialemediamarketing wilt promoten, zullen de doelgroepkenmerken van LinkedIn de categorieën interesses en eigenschappen, bedrijf en werkervaring opsplitsen.

Ga in het gedeelte Publiek naar de vraag “Wie is uw doelgroep?” en kies Doelgroepkenmerken. Selecteer vervolgens Job Experience en Member Skills. Er verschijnt dan een zoekvak zodat u de vaardigheden van LinkedIn-leden kunt vinden om te targeten. Houd in dit geval uw zoekopdracht gericht op het trefwoord ‘Sociale media’ wanneer u naar leden zoekt.

Nadat je het gesponsorde advertentietype hebt geselecteerd, kun je een dagbudget instellen waarmee je aan de slag kunt. Dit kan worden gedaan in de sectie Budget en planning. U kunt uw budget zo laag maken als $ 10 per dag. U kunt uw campagne doorlopend laten lopen vanaf een startdatum, of u kunt een einddatum aanwijzen.

ZULLEN DE MENSEN MET wie U VERBINDT, UW BEDRIJFSPAGINA AUTOMATISCH VOLGEN?

Ook al kun je je profiel aan je bedrijfsprofiel koppelen, het blijven twee aparte profielen. Wat dit betekent is dat wanneer je connecties maakt, die connecties alleen voor jouw profiel zijn; ze volgen je bedrijfspagina niet automatisch. Ze moeten op volgen klikken vanaf uw bedrijfspagina om die updates te kunnen ontvangen.

WAT ZIJN DE BESTE MANIEREN OM MEER VOLGERS VOOR UW BEDRIJF TE KRIJGEN?

Er zijn een aantal manieren waarop u meer volgers voor uw bedrijfspagina kunt krijgen. Maar het belangrijkste om te onthouden is altijd goede inhoud. Zelfs als je nieuwe volgers krijgt en geen goede inhoud plaatst, verlies je ze na verloop van tijd. Dat gezegd hebbende, kunt u de volgers van uw bedrijfsprofiel vergroten door een volgknop aan uw website toe te voegen.

Door een volgknop toe te voegen, kunt u relevant verkeer naar uw pagina leiden. U kunt ook knoppen toevoegen aan uw blogposts en e-mails. Overweeg duidelijke call-to-action-knoppen op te nemen om uw lezers te vragen u op LinkedIn te vinden.

MOET UW BEDRIJF ZIJN OUTREACH AUTOMATISEREN?

Handmatige outreach uitvoeren om meer relevante connecties voor uw bedrijf op LinkedIn te creëren, kan soms een enorme uitdaging zijn. Bedenk hoeveel tijd u zult besteden aan het handmatig tot stand brengen van verbindingen. Als uw bedrijf snel moet groeien, kan het automatiseren van uw outreach de juiste keuze zijn. De beginfase van het creëren van meer verbindingen wordt gemakkelijk gemaakt dankzij tools zoals Dux-Soup LinkedIn Automation. Het gebruik van deze tool is een van de vele manieren om de betrokkenheid te vergroten en er zijn veel casestudy’s die aangeven hoe effectief het is om een bedrijf te helpen de verkoop te stimuleren. In het geval van White Rabbit Intel. De betrokkenheid op LinkedIn steeg met 250% en de resultaten voor het genereren van leads op LinkedIn stegen met maar liefst 3000% dankzij Dux-Soup.

HOE MAXIMALISEER JE DE BETROKKENHEID OP LINKEDIN?

Een marketingstrategie op LinkedIn kan alleen succesvol zijn als u uw doelgroep betrokken houdt bij uw updates. Een publiek kan gemakkelijk worden overgehaald om aandacht te besteden aan uw bedrijf als u updates verstrekt in de vorm van afbeeldingen en video’s. Volgens gegevens die door LinkedIn zijn verzameld, is de kans dat video’s een gesprek beginnen vijf keer zo groot, en kunnen afbeeldingen leiden tot een twee keer zo hoog aantal reacties.

LinkedIn geeft prioriteit aan hun native video’s boven links die afkomstig zijn van verschillende platforms. U kunt deze tool echter gebruiken door video’s rechtstreeks naar het platform te uploaden in plaats van bijvoorbeeld YouTube-links te delen. Het wordt aanbevolen om uw video’s op LinkedIn kort te houden, variërend van één tot twee minuten, inclusief de juiste ondertitels. Het is ook aan te raden om de video’s authentiek te maken en de visie van uw merk duidelijk weer te geven in een boodschap die begrepen kan worden.

WAAR GAAN DE VERSCHILLENDE LINKEDIN-LIDMAATSCHAPPEN OVER?

Er zijn verschillende soorten lidmaatschapsplannen op LinkedIn. Er is Premium Career, Premium Business, Sales Navigator en Recruiter Lite. Elke lidmaatschapsoptie kan goed passen, afhankelijk van uw budget en doelen. Met premium carrière krijg je drie InMail- berichten per maand, een breder netwerk en kun je details zien over hoeveel mensen je profiel hebben bekeken.

De overige lidmaatschappen bevatten deze voordelen, met enkele extra functies. Premium Business geeft u aanvullende bedrijfsinformatie en onbeperkt zoeken naar personen. Met Sales Navigator Pro kunt u gebruik maken van geavanceerde zoekfilters en diverse andere verkooptools. Recruiter Lite biedt tools die u kunnen helpen bij uw werving, inclusief begeleide zoeksuggesties en projecten.

Als u meer controle over uw LinkedIn-account wilt dan wat het gratis profiel geeft, is Basic Premium waarschijnlijk geschikt voor u. Net als Premium Business en Sales Navigator geven abonnementen op een hoger niveau u toegang tot meer informatie en bronnen. Recruiter Lite is het beste als u op zoek bent naar personeel voor uw bedrijf of een project.

Hoeveel kost het om te adverteren op LinkedIn?

Als u erover denkt om als hoofd van een bedrijf een advertentiecampagne te lanceren, dan moet u een proces doorlopen. Bij de lancering van uw campagne plaatst u een bod op advertentieruimte. Advertentieveilingen zijn het brood en de boter bij het verwerven van advertentieruimte, aangezien hier LinkedIn-advertenties worden verkocht. U concurreert met andere adverteerders die dezelfde doelgroep proberen te bereiken als u. De kosten die nodig zijn om een advertentieveiling te winnen, zijn zowel afhankelijk van het bod zelf als van de wenselijkheid van uw doelgroep. Met LinkedIn kunt u uw eigen advertentieprijzen kiezen op basis van het doel van uw campagne. Gaat uw campagne over naamsbekendheid, betrokkenheid of websiteconversies? Dat zijn drie verschillende categorieën van campagnedoelstellingen die in deze grafiek, gemaakt door LinkedIn, worden geschetst.

Hoe controleert u de advertenties die aan u worden gegeven?

LinkedIn zal in het begin allerlei verschillende advertenties aan iedereen laten zien. Het enige dat u hoeft te doen, is uw advertentie-instellingen op uw LinkedIn-account aan te passen, zodat LinkedIn u meer advertenties kan laten zien die relevant zijn voor uw zakelijke interesses. Wijzigingen die u in uw instellingen aanbrengt, kunnen tot 48 uur duren. LinkedIn zal advertenties aanbieden die zijn afgestemd op uw interesses met behulp van de gegevens die u aan LinkedIn geeft, waaronder uw functietitel, algemene locatie, branche en carrière-interesses. Telkens wanneer u op LinkedIn communiceert, zoals het lezen van artikelen en het volgen van influencers en bedrijven, creëert u gegevens die LinkedIn kan gebruiken om te bepalen welke soorten advertenties aan u worden gepresenteerd.

Hoe vind je spam op een LinkedIn-profiel?

LinkedIn is een geweldig platform voor professionele marketing, maar net als andere sociale mediaplatforms heeft het een gemeenschappelijke valkuil waar leden gemakkelijk in verstrikt kunnen raken. Die valkuil is een praktijk die ‘phishing’ wordt genoemd en die criminelen informatie geeft over bedrijven en doelwitten. publiek. Helaas zullen criminelen om verschillende redenen phishing plegen op LinkedIn, waaronder het ontbreken van een geverifieerde status, het vertrouwen dat mensen in LinkedIn hebben en de data die aanwezig is op LinkedIn wordt gezien als een handig hulpmiddel.

Als gevolg van phishing worden kwaadaardige e-mailberichten verzonden naar onwetende personen die ervan uitgaan dat ze berichten van LinkedIn ontvangen. Deze spamberichten bevatten vaak aanbiedingen waarbij mensen geld moeten uitgeven aan of doneren aan een fictieve organisatie, of persoonlijke gegevens moeten invullen voor een enquête nadat ze op een link hebben geklikt. Phishing leidt er vaak toe dat de computer van een persoon wordt geïnfecteerd met malware voor gegevensdiefstal.

Let bij het controleren van een LinkedIn-profiel op algemene namen, zoals Bob Johnson. Veel mensen hebben de naam Bob Johnson, die als gemakkelijke dekmantel kan dienen. Voer een zoekopdracht uit op hun profielfoto om te zien of deze authentiek is. Als u een exacte kopie vindt van een afbeelding die u vindt in een Google Afbeeldingen-zoekopdracht, dan is dat een rode vlag. Controleer ook of het bedrijf waarvoor de persoon in het profiel zegt te werken echt is of niet. Echte bedrijven zijn geregistreerd bij hun lokale en nationale overheden. Als je dit soort verificatie niet kunt vinden, heb je waarschijnlijk te maken met een nepbedrijf.

Wat betekent de kwaliteitsscore van de campagne?

Als u een advertentiecampagne voor uw bedrijf op LinkedIn uitvoert, worden relevantiescores voor advertenties een belangrijke factor om te overwegen. Een flexibele en transparante proxy die dient als leidraad voor adverteerders. De kwaliteitsscore van de campagne is een maatstaf die afhankelijk is van de voorspelde doorklikratio van een advertentie die u promoot. Dit percentage wordt vergeleken met concurrenten in alle advertentieveilingen waaraan uw advertentie deelneemt. De CQS beoordeelt uw advertentie op een schaal van één tot tien, waarbij tien de beste is. Deze scores worden dagelijks berekend voor actieve campagnes in Sponsored Content.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...