fbpx

Leads by SDG Works? Profiteer 48 uur van 48% korting! Claim jouw korting nu!

LinkedIn Kennis

Wat is LinkedIn en waarom zou je erop moeten staan?

door | nov 21, 2022 | Linkedin, Ondernemen

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

LinkedIn is een netwerk van sociale netwerken waarmee professionals kunnen communiceren, informatie kunnen delen en kunnen groeien. Het is vergelijkbaar met Facebook om u te helpen uw carrière vooruit te helpen. Hoewel het momenteel een van de meest populaire socialemediaplatforms. Is weten veel mensen niet waarvoor bedoeld is of wat ze eraan kunnen winnen. Hier is alles wat u moet leren over hoe u het meeste uit kunt halen.

Wat is LinkedIn?

Als u een marketingmanager bent voor een groot bedrijf of een bedrijfseigenaar die eigenaar is van een lokaal bedrijf of zelfs een student die op zoek is naar uw eerste baan na zijn afstuderen. Is voor iedereen die zijn professionele leven serieuzer wil nemen door op zoek naar nieuwe kansen om hun carrière te ontwikkelen en in contact te komen met professionals.

Het is mogelijk om LinkedIn te zien als het equivalent van het bijwonen van traditionele netwerkevenementen waar je professionele professionals face to face ontmoet. Kort overlegt over het werk dat gaande is en vervolgens visitekaartjes uitwisselt. Het is net een enorm sociaal netwerkmoment.

Op LinkedIn maak je contact met andere mensen door ze toe te voegen als connecties zoals je vriendenverzoeken op Facebook zou sturen. U kunt communiceren via een privébericht (of toegankelijke contactgegevens) en u kunt uw volledige professionele prestaties en ervaringen laten weergeven in een netjes en georganiseerd profiel waarmee u kunt pronken met anderen.

LinkedIn is vergelijkbaar met Facebook wat betreft het ontwerp en de reeks functies. De functies zijn specifieker omdat ze gericht zijn op professionals. Maar als je weet hoe je Facebook en vergelijkbare sociale netwerken moet gebruiken. Is LinkedIn enigszins vergelijkbaar.

De belangrijkste functies van LinkedIn

Hier zijn enkele fundamentele functies die dit zakelijke netwerk te bieden heeft en hoe ze zijn gemaakt voor gebruik door professionals.

    • Home: zodra u zich hebt aangemeld bij LinkedIn, wordt de homefeed uw nieuwsfeed. Het toont de laatste berichten van uw connecties met andere professionals, evenals de pagina’s van bedrijven die u volgt.
    • Profiel: het profiel toont uw naam, foto, adres, functietitel en nog veel meer in het midden. In de volgende sectie heb je de mogelijkheid om verschillende secties te personaliseren, zoals een snel overzicht, je opleiding, ervaring en andere secties, op dezelfde manier als waarop je een gewoon cv of cv zou maken.
    • Mijn netwerk: In het gedeelte Mijn netwerk vindt u een overzicht van alle professionals waarmee u via LinkedIn bent verbonden. Wanneer u op deze functie in het bovenste menu klikt, kunt u verschillende alternatieven bekijken waarmee gebruikers contacten kunnen leggen, degenen die u mogelijk kent, kunnen vinden en naar alumni kunnen zoeken.
    • Vacatures: Werkgevers publiceren dagelijks allerlei soorten vacatures op LinkedIn en LinkedIn kan specifieke vacatures aanbevelen op basis van uw persoonlijke gegevens, waaronder uw locatie en eventuele optionele voorkeuren voor vacatures die u kunt gebruiken om meer specifieke vacatures te vinden.
    • Interesses: Naast je connecties met professionals kun je ook specifieke interessegebieden volgen via LinkedIn. Dit omvat bedrijfspagina’s, groepen op basis van interesse of locatie, het SlideShare-platform van LinkedIn voor het maken van diavoorstellingen en het Lynda-platform van LinkedIn voor educatieve doeleinden.
    • De zoekbalk: LinkedIn biedt een krachtige zoekfunctie waarmee gebruikers hun zoekresultaten kunnen verfijnen met verschillende velden die u kunt aanpassen. Klik gewoon op “Geavanceerd” naast de zoekbalk om specifieke bedrijven, vacatures voor professionals en andere te vinden.
    • Berichten: Als u een gesprek wilt beginnen met een professional U kunt een gesprek beginnen door hem/haar een privébericht te sturen op LinkedIn. Bovendien kunt u bijlagen bijvoegen, inclusief afbeeldingen en andere zaken.
    • Meldingen: net als de andere platforms heeft LinkedIn een meldingsfunctie die u informeert of u door iemand bent goedgekeurd, gevraagd om lid te worden van een groep of om een ​​artikel te lezen dat u mogelijk interessant vindt.
    • Wachtende uitnodigingen: als professionele contacten u uitnodigen om via LinkedIn lid te worden, ontvangt u een uitnodiging die u moet accepteren.

Dit zijn de meest opvallende kenmerken die u zult opvallen wanneer. U zich voor het eerst aanmeldt op en lid wordt van een account met een basisprofiel.

Maar u kunt bepaalde meer specifieke informatie en opties verkennen wanneer u uw eigen verkent.

Het is mogelijk dat u geïnteresseerd bent in de Business Services- of Premium-accountupgrade van LinkedIn waarmee gebruikers vacatures kunnen plaatsen. Gebruik kunnen maken van oplossingen voor talent. Promotie kunnen maken op het platform en uw verkoopstrategieën kunnen uitbreiden met sociale verkoop via LinkedIn.

Dit zijn de meest opvallende kenmerken die u zult opvallen wanneer u zich voor het eerst aanmeldt op LinkedIn en lid wordt van een account met een basisprofiel. Maar u kunt bepaalde meer specifieke informatie en opties verkennen wanneer u uw eigen verkent.

Waar wordt LinkedIn voor gebruikt (als individu)?

Je hebt ontdekt welke functies kan bieden en wat voor soort gebruikers er doorgaans gebruik van maken. Maar dat geeft u geen concrete manieren om er zelf gebruik van te gaan maken. Inderdaad, veel gebruikers maken een account aan. Maar verwijderen deze later omdat ze niet begrijpen wat ze met moeten doen.

Hier zijn enkele handige tips voor nieuwkomers.

 

    • Maak opnieuw contact met je oude collega’s. Gebruik je My Network-sectie om voormalige leraren, collega’s en mensen met wie je naar school ging te vinden, of iemand anders waarvan je denkt dat hij het waard is om deel uit te maken van de professionele kring. Voer uw e-mailadres in of koppel het om uw contacten aan LinkedIn te koppelen.

    • Maak van je profiel je cv. Uw LinkedIn-profiel is in wezen een bijgewerkt (en interactief) cv. Het kan worden opgenomen als een hyperlink, bijvoorbeeld in een e-mail of in uw begeleidende brief wanneer u solliciteert op functies. Op bepaalde websites waarop u kunt solliciteren, kunt u zelfs lid worden van uw LinkedIn-profiel om al uw gegevens te uploaden. Als u uw cv buiten LinkedIn om wilt maken, zijn er toepassingen om u daarbij te helpen.
    • Solliciteer op vacatures en solliciteer erop. Houd er rekening mee dat LinkedIn een van de meest effectieve plaatsen is om op internet naar vacatures te zoeken. LinkedIn geeft altijd aanbevelingen op LinkedIn over functies waarin je mogelijk geïnteresseerd bent. Je kunt echter ook de zoekfunctie gebruiken om specifieke vacatures te vinden.

    • Maak contact en ontmoet nieuwe professionals. Het is geweldig om weer in contact te komen met voormalige collega’s en om in contact te komen met mensen op je huidige werkplek, die misschien ook LinkedIn gebruiken. Professionele bezigheden.
    • Word lid van relevante groep. Een uitstekende manier om professionals te ontmoeten waarmee u wilt netwerken door lid te worden van groepen die gebaseerd zijn op uw passies of baan en deel te nemen. Anderen in de groep zijn misschien geïnteresseerd in de dingen die ze zien en willen je misschien ontmoeten.
    • Schrijf over je kennis. Met het publicatieplatform van LinkedIn kunnen gebruikers blogberichten plaatsen en genieten van de mogelijkheid dat hun berichten door duizenden mensen worden gelezen. De gepubliceerde berichten verschijnen ook in uw LinkedIn-profiel. Dit kan uw reputatie verbeteren op gebieden die verband houden met uw professionele achtergrond.

Upgraden naar een Premium LinkedIn-account

Veel mensen redden zich prima met een gratis account. Maar als je vastbesloten bent om en de meest geavanceerde functies te gebruiken. Wil je misschien overstappen naar een van de vier premium-accounts. Tijdens het verkennen van LinkedIn zult u zien dat sommige dingen, zoals geavanceerde zoekfuncties, niet beschikbaar zijn voor gratis gebruikers.

Biedt premium abonnementen voor diegenen die op zoek zijn naar je droombanen. Hun netwerken willen uitbreiden en uitbreiden, om verkoopkansen te vergroten en getalenteerde individuen willen werven. Je kunt de premiumabonnementen een maand gratis uitproberen. Daarna betaal je maandelijks, afhankelijk van het abonnement dat je selecteert (plus belastingen).

    • LinkedIn Premium Carrière: $ 29,99 per maand. Professionals die werk zoeken en hun carrière vooruit willen helpen.
    • LinkedIn Premium Zakelijk: $ 59,99 per maand. Voor bedrijven die proberen uit te breiden en netwerken op te zetten.
    • LinkedIn Premium-verkoop: $ 79,99 per maand. Voor bedrijven en professionals die op zoek zijn naar leads met een specifieke focus.
    • LinkedIn Premium inhuren: $ 119,99 per maand. Professionals en bedrijven die personeel willen aannemen en werven.

Voor een laatste herinnering. Vergeet niet om de mobiele applicaties van LinkedIn te gebruiken. Biedt zijn primaire apps gratis toegankelijk op iOS- en Android-platforms.

Samen met een verscheidenheid aan speciale apps die specifiek zijn ontworpen voor het zoeken naar werk, SlideShare. Linked Learning en premium accounts. Vind links naar al deze applicaties op de mobiele website van LinkedIn.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

8 leadgeneratiemethoden om te overwegen te gebruiken

8 leadgeneratiemethoden om te overwegen te gebruiken

Het genereren van leads is een belangrijk onderdeel van B2B-bedrijven. Vroeger was mond-tot-mondreclame de techniek om leads te genereren. Maar nu zijn er veel andere opties voor het genereren van leads beschikbaar. Tegenwoordig hebben we middelen waarmee bedrijven...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Wat klanten zeggen

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works.

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Jeroen Kubbenga

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Roy Calis

Roy Calis

Tiger CFS

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.

Stefan Bassant

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank