LinkedIn Kennis

10 content ideeën voor jouw LinkedIn-pagina

door | jun 21, 2021 | Linkedin, Ondernemen

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Er zijn meer dan 30 miljoen pagina’s op LinkedIn. Als de jouwe er niet een van is. Mis je kansen om je inhoud onder de aandacht te brengen van het publiek dat het belangrijkst is voor je bedrijf eenvoudigweg.

Als je net begint met je pagina, of een content-powerhouse-team van 1 bent, heb je misschien niet het gevoel dat je genoeg content hebt om 3-4 keer per dag te posten. Maar de waarheid is dat je de content waarschijnlijk al binnen hebt.

Verschillende posten hebben duidelijk verschillende doelstellingen. Als jouw doel het genereren van leads is, kan jouw update linken naar een bestemmingspagina voor een gated eBook of whitepaper. Is jouw doel naamsbekendheid? Dan kan jouw bericht naar jouw bedrijfswebsite linken. Of misschien deel je een blogbericht waarin een nieuw product of functieverbetering wordt aangekondigd. Als het een thought leadership-spel is, kun je een artikel delen dat je CMO op het LinkedIn-platform heeft gepubliceerd.

1. Video

Feiten:

  • Video is 5x meer kans dan andere soorten inhoud om een ​​gesprek tussen leden te starten.
  • LinkedIn-leden besteden bijna 3x meer tijd aan het bekijken van videoadvertenties dan aan statische gesponsorde content.

Als je het nog niet had gehoord, ging LinkedIn gewoon all-in op video. Hier zijn twee manieren waarop ons team video heeft opgenomen in onze contentstrategie voor LinkedIn-pagina’s.

Korte videoserie

LinkedIn Marketing Minute is een serie video’s die gericht is op het geven van praktisch advies aan marketeers zoals wij. Het opnemen van influencers, vergroot de geloofwaardigheid en zal waarschijnlijk het bereik vergroten omdat ze het waarschijnlijk met hun netwerken zullen delen.

Videocasestudy’s

Het is een video. Het is een casestudy. Het is een video van 30 seconden die een casestudy promoot! Kort, krachtig en boeiend.

2. Afbeeldingen met statistieken

Mensen houden van statistieken en het delen van dingen waardoor ze beter geïnformeerd lijken. We nemen ‘opvallende’ statistieken uit casestudies en extern onderzoek/enquêtes en presenteren deze met sociale tegels als onderdeel van grotere campagnes.

3. Productlanceringen en functieverbeteringen

Houd jouw publiek op de hoogte van de nieuwste en beste van jouw producten of diensten. Zet dan de volgende stap en deel best practices over het gebruik ervan.

4. Het vieren van bedrijfswinsten en mijlpalen.

Geef een kijkje in de missie en visie van jouw bedrijf. Wees niet verlegen om bedrijfswinsten te vieren en dankbaarheid te tonen aan volgers en klanten voor het helpen bereiken van je doelen.

5. Bedrijfsleiders onder de aandacht brengen

Mensen kopen van mensen, niet van bedrijven. Maak jouw merk menselijk en geef jouw publiek de kans om een ​​kijkje te nemen in jouw bedrijfscultuur. Zet tegelijkertijd jouw beste medewerkers in de kijker als opinieleiders.

6. Stimuleer registratie voor evenementen die jouw bedrijf organiseert of sponsort.

Een Showcase-pagina zorgt consequent voor hoge registratiecijfers voor webcasts en meer.

7. Promoot eBoeken

Wanneer we een eBook lanceren, maken we doorgaans 4-5 afbeeldingen en video’s met de eBook-omslag, statistieken, citaten en tips uit de inhoud om de houdbaarheid van de campagne te verlengen.

8. Inhoud van derden

Niemand houdt ervan om met de persoon op het feest om te gaan die de hele tijd over zichzelf praat.

Insidertip: vergeet niet om hashtags toe te voegen aan je content om gevonden te worden bij andere relevante trending topics.

9. Blogposts over thought leadership

Niet elk bericht hoeft over jouw bedrijf of product te gaan. Je kunt thought leadership en autoriteit in jouw ruimte opbouwen door een pittig standpunt in te nemen over een actueel of controversieel onderwerp.

10. Origineel onderzoek

Origineel onderzoek en inzichten hebben de neiging om het uit het park te slaan.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...