LinkedIn Kennis

LinkedIn Premium is het waard. Dit is waarom.

door | jan 2, 2023 | Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

In het verleden leek het alsof de enige reden om lid te worden van LinkedIn was om te rekruteren of op zoek te zijn naar een baan. In werkelijkheid was dit de meest voorkomende activiteit op LinkedIn. De gebruikers promootten zichzelf en hun bedrijf, maar het was geen geweldige ruimte om ideeën uit te wisselen. Het doel van LinkedIn is in de loop der jaren echter uitgebreid. Tegenwoordig is het een kans om gezien en gezien te worden, maar ook om zakelijke kwesties te bespreken. Tegenwoordig zijn er werkzoekenden, recruiters en andere professionals in de buurt.

Dit zou niet verwonderlijk moeten zijn, aangezien alle sociale-mediaplatforms volwassener zijn geworden en hun functies zijn uitgebreid. Professionals die een baan nodig hebben of LinkedIn gebruiken voor hun werk, LinkedIn Premium-accounts worden steeds belangrijker. Met 39 procent van de LinkedIn-gebruikers die profiteren van Premium- en Premium-accounts, is het gemakkelijk om je af te vragen: ” Is LinkedIn Premium het waard?” Dit bericht zal het antwoord verkennen.

Wat is LinkedIn Premium?

LinkedIn is uniek onder de sociale medianetwerken. In tegenstelling tot Facebook, kunt u met Twitter, Instagram en andere sociale netwerken reclame maken, vanwege de rol van LinkedIn als het belangrijkste platform voor professionele sociale netwerken. Ze bieden ook de mogelijkheid om een maandelijkse service te verlenen die uw professionele profiel een boost zal geven. Bovendien heeft LinkedIn veel minder advertenties, maar ze profiteren ook in grotere mate van de gebruikers.

LinkedIn Premium biedt precies dezelfde services. Premium biedt van tijd tot moment, maar ze bieden momenteel een aantal premiumplannen aan. Dit omvat premium Career, dat bedoeld is voor het zoeken naar kandidaten, Premium Business voor bedrijfsleiders of professionals in ontwikkeling sales Navigator voor verkopers en Recruiter Lite. Elk van hen heeft verschillende kenmerken met toegevoegde waarde die zijn ontworpen voor de specifieke behoeften van verschillende gebruikersgroepen.

Hier is een kort overzicht van het huidige aanbod van LinkedIn Premium. Aangezien “LinkedIn Premium” alleen wordt geassocieerd met de Career- en Business-services van LinkedIn, zijn dit de twee services die het onderwerp van dit bericht zullen zijn. Ik ga ervan uit dat de persoon die dit artikel leest al op de hoogte is van de voordelen in de Sales Navigator (Sales) en Recruitmenter (Recruiter) Lite (Hiring), maar het is het Business- en Carrière-niveau waarover ik het meest hoor.

Hoe zie je de verschillen tussen LinkedIn en LinkedIn Premium?

Voordat u beslist of LinkedIn premium de kosten waard is, gaan we eerst eens kijken naar de redenen die u zou moeten overwegen om het te overwegen. Dit omvat ook het begrijpen van de voordelen van premium- en standaardaccounts. Als u een van de mensen bent die LinkedIn gebruikt om nonchalant te netwerken en uw eigen persoonlijke merk te creëren, is uw gratis profiel meestal voldoende. Uiteindelijk kun je gratis in contact komen met mensen en deelnemen aan discussies.

Maar een betaald account biedt extra voordelen op basis van het abonnement dat u kiest. Standaard Premium Zakelijk ($ 59,99/ maand ). U ontvangt 15 berichten per maand, evenals volledige toegang tot de gegevens van mensen die uw profiel hebben bekeken gedurende de afgelopen 90 dagen, evenals toegang tot meer dan 15.000 LinkedIn Learning-cursussen. De Premium-versie van Career ($ 29,99) biedt u drie InMails, maar biedt geen toegang tot onbeperkt browsen door gebruikers. Carrière is uiteraard gunstig voor werkzoekenden die actief op zoek zijn.

Dan zijn er speciale plannen. Sales Navigator ($ 79,99/ maand ) biedt 20 inMails Geavanceerd zoeken naar leads, aanbevelingen voor leads en een aparte gebruikersinterface voor verkopers, een aangepaste lijst met leads en accounts. Realtime updates over nieuwe vacatures en de meest recente groeicijfers van het bedrijf. Deze zullen u helpen bepalen op welke prospects u zich moet richten. Op dezelfde manier biedt de Recruiter Lite ($ 134,99/ mnd ) 30 inMails , een speciale recruiter-specifieke zoekfunctie, een aparte gebruikersinterface, tools voor aanwerving en suggesties om het beste talent te helpen vinden.

Wat zijn de algemene voordelen van LinkedIn Premium?

Welk type LinkedIn Premium-account u ook heeft, de beslissing of LinkedIn Premium de kosten waard is, hangt af van de voordelen. Zoals ik al eerder zei, zijn bepaalde tools gericht op specifieke situaties. Maar ze hebben allemaal een aantal voordelen.

InMail- berichten

Het is geweldig om de mogelijkheid te hebben om iedereen te bereiken, zonder met hen geassocieerd te hoeven worden. Het is efficiënter dan koude e-mails, omdat ze van LinkedIn komen en aantonen dat u een echt persoon bent. De persoon op wie u zich richt, weet ook dat u hebt betaald voor het voorrecht om naar hen uit te reiken. Spam is niet kosteneffectief en het gebruik van nepprofielen zou niet acceptabel moeten zijn. LinkedIn InMail , volgens LinkedIn, LinkedIn InMail , zoals vermeld door LinkedIn, is 2,6x efficiënter dan gewone e-mail.

Wie heeft uw profiel bekeken

Als u anderen probeert te bereiken via LinkedIn, maar niet weet of ze betrokken zijn op het platform of uw bericht hebben bekeken. Het kennen van de mensen die uw profiel hebben bezocht, is een geweldige methode om te bevestigen dat ze uw profiel hebben uitgecheckt of niet. Je hebt ook de mogelijkheid om te weten wie mensen naar je profiel hebben gekeken en met wie je misschien een poging wilt doen om in contact te komen.

LinkedIn leren

U kunt een nieuwe cursus volgen of uw vaardigheden aanscherpen door meer dan 15.000 cursussen te volgen die worden gegeven door experts. Elke professional heeft R&D nodig om op de hoogte te blijven van nieuwe technologieën en om nieuwe vaardigheden te verwerven. LinkedIn Learning kan u ondersteunen, ongeacht de functie die u bekleedt. Dit maakt het een goedkope bron van professioneel onderwijs. Als u erover nadenkt om van loopbaan te veranderen, is LinkedIn Learning ook een uitstekende bron om alternatieven te verkennen en u te helpen bij het beantwoorden van de vraag of LinkedIn Premium de investering waard is met een bevestigend antwoord.

Toegang tot aanvullende zoekopdrachten

Met Premium heb je toegang tot alle profielen (tot derdegraads connecties) via zoekresultaten of blader je door vergelijkbare profielen. LinkedIn heeft gewerkt aan het beperken van het aantal en de hoeveelheid zoekinformatie die beschikbaar is voor gebruikers die gratis zijn . Als u de neiging heeft om veel zoekopdrachten uit te voeren naar vacatures via LinkedIn, is LinkedIn Premium een uitstekende manier om tijd te besparen. Bovendien kunt u resultaten van hogere kwaliteit zien.

Open profieloptie

Met deze functie kunnen alle LinkedIn-leden uw volledige profiel bekijken en contact met u opnemen, maar zonder InMail- tegoeden. Het maakt uw profiel toegankelijker, wat betekent dat mensen niet veel moeite hoeven te doen om InMail te gebruiken om contact met u op te nemen wanneer ze niet verbonden zijn met uw profiel. Bepaalde professionals, zoals consultants, kunnen deze specifieke methode waarderen. Het is onmogelijk om te weten op welk moment een potentiële klant moet informeren naar specifieke diensten.

LinkedIn Premium voor verkoopprofessionals en leiders: Premium Business

Premium Business is ontworpen om te voldoen aan de vereisten voor verkoopspecialisten. Dit komt omdat het helpt om besluitvormers in grote bedrijven te identificeren en vervolgens te proberen contact te maken. Voor iemand zoals ik zijn het mensen die hoger op de marketingafdeling van het bedrijf staan en ook de eigenaren van groeiende kleine bedrijven. Vooral in de B2B-markt is het essentieel dat salesprofessionals op dit sociale netwerk zitten. Studies hebben zelfs aangetoond dat maar liefst 80 procent van alle B2B-leads ter wereld afkomstig is van LinkedIn.

Naast de voordelen van algemene voordelen en de algemene voordelen, kunt u ook toegang krijgen tot premium inzicht op LinkedIn-bedrijfspagina’s. Dit is te vinden op elke pagina van een bedrijf die toegang geeft tot uw totale aantal werknemers in de loop van de tijd, de verdeling van werknemers en de toename van het personeelsbestand per functie die nieuwe werknemers of opmerkelijke alumni aanneemt, evenals het aantal openstaande vacatures. Deze statistieken kunnen waardevolle informatie opleveren bij het onderzoeken van de bedrijven van potentiële klanten of concurrenten om te zien waar zij hun middelen in investeren.

LinkedIn Premium voor werkzoekenden: premium carrière

Ben jij op zoek naar de perfecte baan? Het antwoord op de vraag of LinkedIn Premium de kosten waard is, is meestal “ja”. Dat komt omdat Premium Career gericht is op mensen die op zoek zijn naar een baan, en er zijn veel vacatures beschikbaar op LinkedIn. Iedereen heeft de mogelijkheid om toegang te krijgen tot LinkedIn Jobs, maar het gaat niet te ver. Het is gewoon een kans om op de lijst te zetten. Om een baan te krijgen, kunnen persoonlijke connecties belangrijk zijn. Daarom is het geen verrassing dat 72 procent van de recruiters vorig jaar LinkedIn gebruikte om sollicitanten te vinden.

Een ander ding waar u zich bewust van moet zijn, is dat LinkedIn nog steeds een populaire plek is om naar een baan te zoeken. Volgens de interne gegevens van LinkedIn zoeken wekelijks 40 miljoen mensen naar vacatures via LinkedIn en vinden er elke minuut drie mensen een vacature. Met het Premium-lidmaatschap kunt u sneller rechtstreeks in contact komen met rekruteringsmanagers, waardoor u een voorsprong heeft op de concurrentie.

Solliciteer als aanbevolen aanvrager.

Afgezien van de voordelen van de algemene voordelen, ligt een belangrijk voordeel voor Premium Career in de aanbevolen toepassingsfunctie. Het helpt je meer op te vallen dan een indrukwekkend LinkedIn-profiel. Als u via LinkedIn solliciteert naar een openstaande functie als LinkedIn Premium-gebruiker, kunt u het vakje “Uitgelichte sollicitant” bovenaan de vacatureprofielpagina van LinkedIn aanvinken. Uw profiel wordt gemarkeerd in een gemarkeerde rij bovenaan de lijst met kandidaten die wordt gezien door de poster van de vacature en zal uw sollicitatie voor andere sollicitanten plaatsen en de kans vergroten dat deze wordt bekeken.

U krijgt informatie over uw concurrentie.

Een ander voordeel van solliciteren via LinkedIn is de mogelijkheid om toegang te krijgen tot concurrerende informatie over de andere sollicitanten voor elke afzonderlijke vacature. U kunt uw capaciteiten vergelijken met de vaardigheden die vereist zijn voor de openstaande vacatures en bepalen hoe u scoort ten opzichte van andere kandidaten. Deze informatie kan worden gebruikt om uw eigen persoonlijke verhaal te creëren en u voor te bereiden op het interview. Met name het beantwoorden van vragen als de “waarom jij vs. je concurrentie”-vraag is veel eenvoudiger op te lossen.

Krijg gedetailleerde salarisschattingen.

LinkedIn geeft Premium Career-leden ook toegang tot salarisinformatie. U kunt vacatures filteren op salarisbereik en specifieke salarisschattingen krijgen voor alle functies in Canada, de VS, Canada, het VK en Australië. Bovendien kunt u een uitgebreide analyse bekijken van salarisschattingen op basis van functietitel en plaats van werk en ontdekken hoe deze cijfers verschillen naargelang de grootte van het bedrijf, de sector of grootte, het opleidingsniveau en het studiegebied. Gebruik deze informatie wanneer u op zoek bent naar een verhoging of onderhandelt over uw salaris.

Laat je cv nakijken.

Bovendien kunt u uw cv verbeteren met behulp van trefwoordanalyse. U kunt een cv samenstellen op basis van uw profiel en hebt volledige toegang tot sleutelzinnen die helpen bij het passeren van de toepassingen voor het bewaken van toepassingen (ATS). De ATS was in het verleden moeilijk voor alle sollicitanten en is een van de belangrijkste redenen dat sollicitanten solliciteren op veel banen waarvoor ze gekwalificeerd zijn, maar resultaten van lage kwaliteit krijgen.

Conclusie: 5 redenen waarom LinkedIn Premium de moeite waard is voor elke professional

Hoewel degenen die niet op zoek zijn naar een baan en niet dagelijks contact met mensen hoeven te hebben, misschien geen goede kandidaat zijn voor LinkedIn Premium, zijn er velen die dat wel hebben gedaan. Voor mensen zoals zij is het antwoord op de vraag of LinkedIn Premium de moeite waard is meestal ja.

1. InMail kan een absolute redder in nood zijn.

Als u zich op het gebied van verkoop of marketing en verkoop bevindt, is de mogelijkheid om contact op te nemen met iedereen die InMail heeft , ongeacht of ze een aspirant-klant zijn als partner, beïnvloeder of zelfs een werknemer, een gemakkelijke beslissing. Bijna iedereen in deze vakgebieden zal op een gegeven moment rechtstreeks contact moeten opnemen met potentiële klanten via LinkedIn. Hoewel de maandelijkse vergoeding geen overvloed aan berichten toelaat, kunt u ze zeker gebruiken om belangrijke prospects te bereiken.

2. De mogelijkheid om toegang te krijgen tot LinkedIn Learning is een voordeel dat zichzelf terugbetaalt.

De ontwikkeling van professionals is cruciaal voor veel carrières, maar vooral op de hogere niveaus. Bovendien kunt u met LinkedIn Learning kosteloos informatie verkrijgen. Bovendien hoeven de onderwerpen niet op uw vakgebied te liggen. Als gevolg hiervan zijn uw opties niet zo beperkt als professionele groei die wordt verkregen via meer conventionele routes.

3. Het is gemakkelijk om uw prestaties te meten.

Wie uw profiel heeft bekeken, is een geweldige manier om te bepalen of uw outreach-inspanningen, ongeacht de doeleffectiviteit, werken of niet. Voor professionals in de verkoop . Een toename van de kwantiteit en kwaliteit van paginaweergaven zal u laten weten of u een steeds bekender merk aan het worden bent. Kandidaten kunnen zien hoe vaak recruiters hun profielen doorzoeken. Bovendien kunnen ze zien welke recruiters van het bedrijf waarop ze hebben gesolliciteerd, hun profiel bekijken.

4. Onbeperkte zoekresultaten zijn uiterst waardevol.

De mogelijkheid om onbeperkt te zoeken is een uitstekende manier om tijd te besparen en in de zakenwereld is de tijd die u besteedt uw geld. Dit geldt ongeacht of u op zoek bent naar de volgende superster-medewerker, iemand die u kan helpen bij het binnenhalen van de droombaan die u altijd al wilde hebben of die een cruciale beslisser is in de verkoop. Dit bespaart niet alleen de tijd van uw medewerkers en ook geld, het verhoogt ook uw concurrentievermogen in het proces.

5. LinkedIn Premium is een uitstekende investering voor uw toekomstige professional.

Als u een persoon bent met een jaarlijks verkoopdoel van of als u een inkomen van zes cijfers wilt verdienen of behouden, is een investering van slechts $ 60 per maand een goede baan of een verkoopverzekering. Verkoopprofessionals kunnen zich een weg banen door de rommel en snel bij de persoon komen die bij hen past. Werkzoekenden kunnen ervoor zorgen dat ze alleen solliciteren op banen die aan hun eisen voldoen en een voordeel hebben ten opzichte van hun concurrentie door een betere zichtbaarheid.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...