1. Gebruik verschillende media bij het posten
Als het gaat om delen op uw LinkedIn-bedrijfspagina, is een geweldige manier om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken, gebruik te maken van de verschillende soorten media die u kunt plaatsen. Stop uw bedrijf niet in een hokje om alleen artikelen te delen, wees creatief!
Hiervoor adviseert Kathryn Read van Uniconsult-Wick & Partner: “Om de bedrijfspagina aantrekkelijker te houden, is het essentieel om een mix van bedrijfsupdates en branchenieuws te doen. Dit moet op een boeiende manier worden gepresenteerd, gebruikmakend van de verschillende mediamogelijkheden die LinkedIn beschikbaar stelt. Dat kan een foto zijn van een evenement waar een partner een spreker was, en dan kan het volgende bericht een nieuwsoverzicht zijn van iets dat in uw branche gebeurt. Video’s leveren goede resultaten op, zolang ze native naar LinkedIn worden geüpload en ondertiteld zijn.”
Ook een fan van plezier maken met het formaat is Krista Neher van Boot Camp Digital Publishing.
“Experimenteer met de nieuwe formaten die hoger scoren in het LinkedIn-algoritme. Gebruik polls (die nu goed scoren), experimenteer met Lives en gebruik Stories. Creëer inhoud in de formaten die nieuw zijn en haal de top van de nieuwsfeed om uw bekendheid en betrokkenheid te maximaliseren”, deelt Neher.
Een andere grote fan van het gebruik van LinkedIn-peilingen is Mindi Rosser van Mindi Rosser Marketing. Rosser legt uit: “Gebruik peilingen vaker. Deze bieden een gemakkelijke CTA zonder dat iemand meer dan 20 seconden hoeft te besteden aan het lezen van de peiling en het uitbrengen van zijn stem. Peilingen op LinkedIn nodigen uit tot intriges omdat u de resultaten van de peiling niet kunt zien TOTDAT u op de peiling stemt, wat mensen aanmoedigt om te stemmen. Zodra je je poll hebt gepost, volg je het met het taggen van vrienden die waarschijnlijk op de poll zullen stemmen als een opmerking hieronder. Gebruik vervolgens de functie ‘werknemers op de hoogte stellen’ om uw teamleden te betrekken bij het stemmen om de eerste betrokkenheid te stimuleren.”
U moet ook content met meerdere dia’s overwegen om meer van uw publiek te betrekken. Zoals Cheyenne Knight van Cosmitto zegt: “Een manier om uw LinkedIn-bedrijfspagina aantrekkelijker te maken, is door inhoud met meerdere dia’s te publiceren die niet alleen in het oog springend is, maar ook waarde biedt voor uw publiek. Als digitaal marketingbureau zou het publiceren van een gemakkelijk te navigeren gids over het optimaliseren van blogposts voor SEO bijvoorbeeld de betrokkenheid van het publiek vergroten, omdat ze ons volgen vanwege onze marketingexpertise en -inzicht.”
Vergeet ten slotte niet om video op uw bedrijfspagina te gebruiken. Hiervoor beveelt Meisha Bochicchio van Wistia aan: “Video is geweldig voor sociale media, en LinkedIn is geen uitzondering. Door video toe te voegen aan de pagina van uw bedrijf, blijven bezoekers meer betrokken bij uw inhoud en bouwen ze een sterkere band met uw merk op. Video kan voor alles worden gebruikt, van aankondigingen van productlanceringen en webinar-promoties tot langere inhoud zoals interviews en live gestreamde evenementen.”
2. Wees zo relevant mogelijk
Als u iets deelt op de LinkedIn-pagina van uw bedrijf, vergeet dan niet om zo relevant mogelijk te zijn voor uw bedrijf, het publiek en de branche waarin u zich bevindt.
Chelsea Cohen van SoStocked werkt deze tip verder uit door te zeggen: “Deel nuttige informatie die relevant is voor uw branche. Deze nuttige informatie kan tips en nuttige manieren zijn om uw product te gebruiken of informatie die mensen kan helpen naast het gebruik van uw product. Mensen zullen blijven terugkeren naar je pagina als je kennis aanbiedt die ze kunnen gebruiken.”
Deze tip wordt verder uitgelegd door Andriy Bogdanov op OnlineDivorce.com. “Deel content die relevant is voor uw bedrijf. De inhoud op onze LinkedIn-pagina bestaat voornamelijk uit artikelen die bedoeld zijn om onze klanten te helpen bij het doorstaan van hun scheiding en om in der minne te blijven met hun ex-partners. Deze berichten zijn bedoeld om onze klanten een referentiepunt te bieden, zodat ze kunnen worden geïnformeerd over dringende problemen waarmee ze worden geconfronteerd, en om aan te tonen dat we om hun zorgen geven’, zegt Bogdanov.
3. Breng de bedrijfscultuur onder de aandacht
Uw LinkedIn-bedrijfspagina is een geweldige manier om uw publiek, evenals huidige en toekomstige klanten, een beetje over uw bedrijfscultuur te laten zien.
Het Anura PR-team van Anura.io is een grote fan van het integreren van de bedrijfscultuur. “ We hebben onze bedrijfspagina super aantrekkelijk gemaakt door onze bedrijfscultuur voor iedereen zichtbaar te maken! Door videocampagnes te maken, zoals onze SVP’s #FightFraudFriday en de dagelijkse check-ins van onze CEO, en onze kantoorkat, Dunkin’, genereren ze tonnen interactief verkeer naar onze pagina omdat mensen dol zijn op huisdieren en mascottes! We hebben een zeer diverse cultuur binnen het hoofdkantoor van Anura en we laten de wereld graag via LinkedIn zien dat we het menens zijn terwijl we toch plezier hebben”, deelden ze.
4. Koppel inhoud terug aan uw bedrijf of branche
Evenzo moet u altijd overwegen hoe u de inhoud koppelt aan uw bedrijf of uw branche.
Voor deze tip deelt Jennifer Connolly van Connolly and Partners: “Elk gedeeld item is verbonden met ons bedrijf en is ingelijst in verband met ons werk en onze branche. Een voorbeeld van deze inspanning: tijdens de Women’s History Month hebben we de leiders in de branche belicht die van invloed zijn op het werk dat we vandaag doen.





