LinkedIn Kennis

Leadgeneratie tips voor LinkedIn

door | feb 3, 2022 | Leadgeneratie, Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Leadgeneratie tips voor LinkedIn

Wat je moet weten over het genereren van leads op LinkedIn

Als we denken of praten over LinkedIn, kunnen er verschillende vragen bij ons opkomen. Bovendien zijn er veel mensen die zich nog niet bewust zijn van het gebruik ervan. Echter is LinkedIn in de 21e eeuw een onmisbaar hulpmiddel geworden voor de zakelijke wereld. In feite zelfs ’s werelds grootste professionele netwerk, waardoor LinkedIn een ongelooflijke tool is voor alle werkzoekenden en werkaanbieders. LinkedIn heeft ons leven gemakkelijker gemaakt door ons toegang te geven tot de juiste zoekfuncties, onze professionele relaties te versterken, ons bereik te vergroten, enzovoort. 

 

De zes beste tips voor het genereren van leads voor LinkedIn

De beste marketingstrategieën zijn gebaseerd op effectieve methoden voor het genereren van leads, aangezien leads de levensader zijn van elke campagne. Met behulp van slimme tools, tactieken en parameters kun je je campagnes voor het genereren van leads naar een geheel nieuw niveau van verfijning en effectiviteit tillen. Laten we eens kijken naar enkele tips en trucs die haalbaar zijn voor het genereren van leads op LinkedIn.

 

  1. Profieloptimalisatie – Een aantrekkelijk en geoptimaliseerd profiel is een eenvoudige maar effectieve tactiek voor het genereren van leads in LinkedIn. Een duidelijke en vriendelijke profielfoto, een titel die de rol en niche van uw bedrijf onderstreept, in combinatie met een omslagfoto met hoge resolutie van de hoogtepunten van jouw bedrijf, zijn onfeilbare manieren om met het LinkedIn-algoritme te spelen en het in jouw voordeel aan te passen. Experts zijn van mening dat het zoekalgoritme van LinkedIn op dezelfde manier werkt als Google; optimaliseren is de kracht van een goed profiel.

 

  1. Social Media Marketing – Sociale media worden veel gebruikt als een generatietool voor het laten groeien van een eigen bedrijf en strategieën. Het helpt mensen te groeien en verbinding te maken met de massa. Als we denken aan marketingstrategieën en hun belang voor LinkedIn, dan is sociale media de one-stop-bestemming voor de effectiviteit ervan. Het is goedkoop en maakt snel contact met het merk en de klant mogelijk. En je kunt organisch en betaald promoten, afhankelijk van het comfort van het bedrijf of de klant.

 

  1. De vitaliteit van video – Kiezen voor video’s met hoge resolutie is ongetwijfeld een uitstekende gewoonte voor LinkedIn-advertenties. Mensen melden zich aan om toegang te krijgen tot spannende inhoud. Wat is de beste manier anders dan het tonen of uitbeelden van aantrekkelijke afbeeldingen, kwaliteitsvideo’s en enkele geweldige inspirerende berichten, waarbij levendige kleuren worden gebruikt om de aandacht van het publiek te trekken? Uniciteit is de sleutel; je moet uniek zijn in het vormgeven van jouw ideeën en standpunten zonder te falen om te benadrukken wat ze proberen te zeggen met behulp van gevarieerde afbeeldingen, video’s of berichten.

 

  1. Inhoud is koning – Zelfs met alle zorgvuldige zorg die wordt besteed aan marketing op sociale media en aantrekkelijke audiovisuele middelen, kan de afwezigheid van boeiende inhoud alle inspanningen van een bedrijf voor het genereren van leads onderuit halen. Bij het maken van inhoud voor LinkedIn is het noodzakelijk om te begrijpen waarom jouw prospects ervoor zouden kiezen om tijd op jouw pagina door te brengen. Ze zijn niet op zoek naar overbodige content maar naar iets genuanceerds en kritisch beoordeeld. Daarom is het belangrijk om informatieve inhoud te produceren om professionals te helpen op de hoogte te blijven van de nieuwste industriële ontwikkelingen.

 

  1. Het belang van besluitvormers – Het is noodzakelijk om de doelgroep en de besluitvormers te kennen. Eén verkeerde stap kan tot problemen leiden, terwijl de juiste beslissers uiteindelijk de verkoopcyclus kunnen stimuleren. Sommigen van ons hebben het geluk om in een domein te zijn waar het amper een paar minuten kan duren om een ​​verkoop te sluiten. Integendeel, bij anderen kan het maanden en zelfs jaren duren. Wat als we aannemen dat je een freelanceschrijver bent die op de markt is om nieuwe klanten binnen te halen? De ideale mensen waarop jij je zou moeten richten, zijn mensen die inhoud schrijven, marketingmanagers of andere pioniers op dat gebied. Elke andere persoon kan een tijdverspilling zijn.

 

  1. De rol van call-to-action – Call-to-action werkt om de leadstructuur te verbeteren. Iedereen zou aan het eind boeiende inhoud en een CTA kunnen schrijven, voornamelijk in de publicaties, projecten en samenvattingen. het is een geweldige manier om je op te laten vallen. Met de functie van CTA kun je een knop aan je profiel toevoegen waarmee de lezer kan communiceren. Er zijn vijf opties beschikbaar: meld je aan, neem contact met ons op, registreer, leer meer of bezoek de website – elke functie heeft zijn gewenste vermogen om meer publiek aan te trekken.

 

Zo kunnen we de tips en trucs voor het genereren van leads op LinkedIn begrijpen . De bovengenoemde punten zijn onfeilbare manieren om nieuwe leads binnen te halen en nieuwere mijlpalen te bereiken. Volgens rapporten is aangetoond dat, volgens het B2B-marketingrapport van Wpromote, meer dan 80 procent van de marketeers van B2B LinkedIn-genererende strategieën gebruikt. Bovendien gelooft 62 procent van de respondenten dat LinkedIn meer dan twee keer meer leads genereert dan het op één na hoogste sociale kanaal. Wil je meer weten over leads genereren met LinkedIn of even sparren wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...