Diversiteit op de werkvloer is een probleem sinds de burgeroorlog. Snel vooruit naar 2017 en een gebrek aan diversiteit op de werkvloer blijft een probleem.
Uit een recent onderzoek van Career Builder bleek zelfs dat slechts 35 procent van de vrouwen er vertrouwen in heeft dat de compensatie gelijkelijk over de geslachten wordt verdeeld.
Terwijl de demografie blijft veranderen naast een snel evoluerende wereldeconomie, is het zakelijke argument voor diversiteit nog nooit zo sterk geweest. Dat geldt vooral in de verkoopsector.
Daarom hebben we een lijst samengesteld met de vier belangrijkste voordelen van een divers verkoopteam. Ook leggen we uit hoe je hiermee jouw omzet dit kwartaal kunt verhogen.
1. Diverse verkoopteams sluiten beter aan bij klanten
Een verkeerd woord kan een verkoop doden. Het is dus van cruciaal belang om het goed te doen bij het benaderen van leads uit verschillende lagen van de bevolking.
Hoewel het waar is dat een homogeen verkoopteam effectief kan zijn, kan de toevoeging van diverse verkopers die verschillende levensstijlen en culturen begrijpen, alleen maar een positieve impact hebben.
In feite ontdekte de Harvard Business Review dat een verkoopteam met een lid dat de etniciteit van een klant deelt, 152 procent meer kans heeft om die klant te begrijpen dan een ander teamlid.
2. Diverse verkoopteams hebben toegang tot meer A-spelers
Een recent onderzoek van HBR wees uit dat een cloudgebaseerd softwarebedrijf 2 miljoen dollar meer omzet zou hebben behaald als ze hun wervingsdoelen hadden behaald.
Simpel gezegd, het vinden van verkopers die jaar na jaar quota behalen, is voor de meeste organisaties problematisch. Daarom is het zo belangrijk om verder te zoeken dan jouw gebruikelijke netwerk. Wanneer je naar kandidaten met verschillende achtergronden gaat kijken, vergroot je de talentenpool en vergroot je de kans op het vinden van een verkoopsuperster.
3. Diverse verkoopteams overwinnen groepsdenken
Wanneer je mensen met een vergelijkbare achtergrond in één kamer plaatst, zullen ze waarschijnlijk met vergelijkbare oplossingen komen op basis van hun gedeelde ervaringen. Groepsdenken is van succes.
Een divers personeelsbestand helpt een omgeving te creëren waarin verschillende standpunten vrijelijk onder werknemers kunnen worden gedeeld. En het is bewezen dat deze theorie leidt tot ‘outside the box’-denken dat innovatie en marktgroei stimuleert.
4. Diverse verkoopteams trekken de allerbeste aan
Geweldige mensen, ongeacht hun achtergrond, voelen zich aangetrokken tot geweldige werkomgevingen. Wanneer bedrijven een inclusieve cultuur handhaven, is de kans veel groter dat A-spelers lid willen worden van de organisatie.
Dit geldt vooral voor millennials, een groep die de komende 10 jaar het grootste deel van jouw verkoopteam zal vormen. Volgens het Census Bureau zijn millennials nu de grootste en meest diverse generatie in de geschiedenis van de VS – 42 procent uit minderheden en meer werkende vrouwen dan welke andere generatie dan ook. De meeste organisaties praten nu over diversiteit, maar millennials eisen het.





