LinkedIn Kennis

5 goede soorten inhoud om in 2021 op LinkedIn te plaatsen

door | apr 30, 2021 | Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

5 van de beste soorten inhoud om in 2021 op LinkedIn te plaatsen

Het publiek van LinkedIn van meer dan 500 miljoen mensen is allesbehalve geboeid. De meeste gebruikers brengen elke week tussen de nul en twee uur door op het platform. En ongeveer 24 minuten per werkdag. Dit maakt contentmarketing op het platform niet eenvoudiger. Inhoud voor op LinkedIn is dus heel belangrijk. LinkedIn-gebruikers zijn minder productief dan andere sociale netwerksites. Maar houdt in gedachte dat meer dan 94% van de B2B-marketeers het platform gebruiken. De concurrentie is er in overvloed en de tijd met het publiek is schaars.

Als je succesvol wilt worden op LinkedIn, moet je eerst je doelgroep goed begrijpen. Ook moet je weten wat voor soort inhoud ze nuttig genoeg vinden om op te klikken. Om te beginnen moet je weten welke soorten inhoud je moet delen en posten op LinkedIn.

 

Hier zijn vijf ideeën voor inhoud om op LinkedIn te plaatsen:
1. Blogberichten

Er zijn een paar manieren om een ​​blogbericht op LinkedIn te delen. Een daarvan is om het publicatieplatform te gebruiken om inhoud rechtstreeks via het sociale netwerk te creëren. Klik op “Schrijf een artikel” bovenaan jouw feed.
De andere is om de link naar een artikel op de website van jouw bedrijf te delen. Dit heet een ‘statusupdate’.

Een derde optie is om een ​​blogpost die op de blog van jouw bedrijf is verschenen op het publicatieplatform van LinkedIn te publiceren. LinkedIn staat u niet toe inhoud rechtstreeks vanaf de pagina van jouw organisatie te publiceren. In plaats daarvan zou iemand van jouw bedrijf het namens jouw organisatie op hun profiel moeten publiceren.

 

Tips:
  • Lange inhoud 000 woorden presteert beter dan kortere artikelen wanneer deze wordt geplaatst via het artikelpublicatieplatform van LinkedIn.
  • De maximale lengte voor een LinkedIn-bericht is 1.300 tekens, wat overeenkomt met 200-250 woorden. Het is altijd beter om een overtuigend punt met minder woorden te maken.

 

2. Inhoud van derden
  • Bij LinkedIn draait alles om het starten van gesprekken en het opbouwen van relaties. Soms betekent dat praten over iets anders dan je eigen merk.
  • Maar je wilt dat jouw doelgroep je met waardevolle informatie associeert. Want als ze dat doen is de kans groter dat ze op jouw originele inhoud klikken. Elke keer dat ze iets leuks vinden dat je plaatst wordt weergegeven in de nieuwsfeeds van connecties.

 

Tips:
  • LinkedIn heeft een functie voor inhoudsuggesties om bedrijven te helpen onderwerpen te identificeren die populair zijn bij hun doelgroep. Deze functie kan ook handig zijn voor het bedenken van onderwerpen.
  • Gebruik hashtags om inhoud van derden te categoriseren voor uw publiek. Dit is ook een goede tip voor originele inhoud.
3. Native video

Native video is alle niet-gesponsorde video-inhoud die je deelt met jouw netwerk. Dit betekent dat je niet hebt betaald voor de plaatsing ervan.
Sommige bronnen hebben gebruikers gewaarschuwd om geen video te gebruiken. Een studie wees aan dat videoberichten met hogere gemiddelde LinkedIn-weergaven resulteerde.

Mening van experts

Bovendien bevestigd dit wat veel experts al enkele jaren zeggen over videocontent. Uit een afzonderlijke studie bleek dat 51% van de videomarketeers LinkedIn gebruikt en daarvan is 84% ​​succesvol geweest in die inspanningen.
Maar het belangrijkste is dat het succes van een video afhangt van hoe je hem gebruikt. Feit is dat maar weinig mensen actief op bijvoorbeeld een video van vijf minuten klikken terwijl ze door hun LinkedIn-feed scrollen. Voor de context, uitgaande van een gemiddelde lengte van 3 minuten en 48 seconden, zal een gebruiker doorgaans 10 seconden van de inhoud bekijken, wat neerkomt op 4% van de video.

Des te korter is beter voor de video. LinkedIn heeft dit aangegeven en merkt op dat de meest succesvolle videoadvertenties 15 seconden of minder duren. Dit betekent dat je zou moeten overwegen om een ​​kortere versie voor LinkedIn te gebruiken. Daarna kun je de langere versie te promoten.

 

Tips:
  • Houd het kort als je het insluit in jouw nieuwsfeed.
  • Gebruik ondertitels.
  • Voeg wat tekst toe om een ​​video te introduceren. Dit maakt het veel gemakkelijker om kortere video’s te maken.
4. Alleen tekst

LinkedIn-gebruikers scannen hun feed vaak gewoon tussen het doen van wat ze er in de eerste plaats voor gingen doen.
Soms zijn tips en snelle stukjes inhoud met alleen tekst de beste manier om iemands aandacht te trekken.

Berichten met alleen tekst zonder hyperlinks kunnen ook een manier zijn om de betrokkenheid te vergroten. Er is iets ouderwets aan een eenvoudige boodschap die interessante informatie lijkt te bieden zonder links of merkafbeeldingen. Als je tekstberichten maakt waar jouw doelgroep om geeft, zullen mensen contact met je opnemen.

Tips:
  • Gebruik hashtags. Ze kunnen de betrokkenheid helpen verbeteren door het gemakkelijker te maken om specifieke inhoud te vinden.
  • Houd zinnen kort om de betekenis snel over te brengen.
  • Gebruik een toon die uw publiek toegankelijk en oprecht zal vinden.

5. Foto’s en afbeeldingen

De geest blinkt uit in het verwerken van beelden wanneer ze heel goed informatie in één oogopslag een punt maken.
Foto’s en afbeeldingen kunnen worden gebruikt als aanvulling op een punt dat je in een korte post hebt gemaakt.

In dezelfde geest kan LinkedIn een geweldige manier zijn om uw infographics te verspreiden en te promoten. Snijd eenvoudig het openingsgedeelte van een grotere afbeelding bij en voeg een link naar de volledige versie toe. Dit kan de betrokkenheid op LinkedIn stimuleren en tegelijkertijd verkeer naar een website of bestemmingspagina leiden.

Afbeeldingen kunnen uw organisatie ook een letterlijk gezicht geven door bekwaam personeel te benadrukken.

 

Tips:
  • Gebruik betekenisvolle afbeeldingen.
  • Onthoud dat beeldspraak ook over branding gaat. De afbeeldingen, foto’s die bij de blog horen moeten altijd de merkrichtlijnen van uw organisatie weerspiegelen.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...