fbpx

Leads by SDG Works? Profiteer 48 uur van 48% korting! Claim jouw korting nu!

LinkedIn Kennis

7 tips om jouw LinkedIn-profiel te verbeteren

door | mei 25, 2021 | Linkedin, Ondernemen, Social media

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

LinkedIn.com is een van de snelgroeiende sociale mediasites ter wereld. Het is  een zeer nuttige bron voor diegenen die hun carrière willen bevorderen. Op LinkedIn kun je opzoek gaan naar nieuwe kansen. LinkedIn wordt ook gebruikt om te netwerken met andere mensen in hun vakgebied.

 

1. Controleer jouw instellingen

Allereerst moet je de voor- en nadelen overwegen van het openbaar maken van jouw profiel en jouw instellingen dienovereenkomstig aanpassen.

Als je momenteel voor een ander bedrijf werkt, wil je misschien discreter zijn in hoe je jezelf presenteert op LinkedIn. Onder ‘instellingen’ kun je de optie uitschakelen die mensen laat weten wanneer je jouw profiel wijzigt, aanbevelingen doet of bedrijven volgt. Dit betekent dat jouw connecties zich minder bewust zijn van jouw activiteit. Ook dat collega’s op jouw werkplek die jouw profiel zien, jouw toegenomen activiteit niet zullen opmerken.

Details

Als je op zoek bent naar nieuwe carrièremogelijkheden, hoe meer publiek, hoe beter. Bovendien, hoe gedetailleerder jouw profiel, hoe gemakkelijker headhunters en potentiële werkgevers jou kunnen vinden. Zorg er daarom onder ‘instellingen’ voor dat uw profiel ‘openbaar’ is.

Ten slotte raad ik aan om je Tweets op Twitter.com te scheiden van LinkedIn. Tenzij je zeker weet dat je Tweets overeenkomen met de toon en registreert van wat je deelt op LinkedIn.

2. Kies een geschikte functietitel

Ik raad je aan om te controleren of jouw functietitel nauwkeurig weergeeft wat je doet en hoe je jezelf wilt promoten, en dat potentiële recruiters kunnen weten wat je te bieden heeft.

Als voorbeeld heeft mijn cliënt ‘marketingprofessional’ gekozen als haar functietitel. Persoonlijk vraag ik me af hoeveel potentiële headhunters deze trefwoorden zullen intypen. Neem contact op met andere professionals in jouw vakgebied en kijk of zij een beter alternatief voorstellen, vooral als je gevonden wilt worden via een recruiter-zoekopdracht.

Bovendien kun je jouw vakgebied nauwkeuriger omschrijven: bijvoorbeeld social media marketing specialist, strategisch marketing consultant.

3. Beslis over uw zoekwoorden

Gebruik jouw zoekwoorden in jouw hele profiel om ervoor te zorgen dat je hoger in de zoekresultaten komt. Daarnaast kun je een paar andere trefwoorden toevoegen die relevant zijn voor jouw ambities (bijv. Adviseur, manager).

4. Voeg beknopte maar gedetailleerde informatie toe voor uw huidige en vorige functies

Vul de beschrijving op jouw profiel in. Zorg ervoor dat jouw vorige posities worden beschreven en laat kijkers van jouw profiel zien dat je een rijke staat van dienst hebt in jouw vakgebied.

Ik moet ook toevoegen dat je ook moet beslissen welke banen je wilt weglaten. Zo hoef je niet te vermelden dat je dat zomerbaantje hebt gehad met het schoonmaken van het zwembad van je buurman terwijl je je zat op de middelbare school.

Een ander ding om te overwegen is of je baan bij een bedrijf kan worden onderverdeeld in subfuncties.

5. Controleer hoe de pdf-versie van uw profiel eruitziet

Jouw LinkedIn-profiel kan door potentiële werkgevers als pdf worden opgeslagen. Ik raad je aan jouw pdf te downloaden, af te drukken en te controleren of deze er goed uitziet.

Met name als je tekens met accenten gebruikt (bijv. Het Tsjechische ‘ř’ of ‘č’), accepteert de pdf-versie deze mogelijk niet. In plaats daarvan kunnen er ‘lege plekken’ zijn. Vraag jezelf daarom af of deze tekens wel nodig zijn.

6. Vraag om aanbevelingen

LinkedIn stelt je in staat om een ​​aanbeveling te vragen van mensen met wie je in het verleden hebt gewerkt of gestudeerd. Ik raad je ten zeerste aan om hierom te vragen, omdat ze helpen een beeld te krijgen van wie je bent en je een grote dosis sociaal bewijs geven.

7. Controleer uw spelling

Ik heb een aantal profielen op LinkedIn gezien van professionals die niet de juiste spelling van elementaire zakelijke woorden gebruiken. Net als wanneer je een fout hebt gemaakt in je cv of sollicitatiebrief, zorgen spelfouten op LinkedIn ervoor dat je er slordig en minder professioneel uitziet. Controleer dus nogmaals uw spelling en vraag een vriend die Engels spreekt om jouw profiel voor je te controleren.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?   Naarmate de concurrentie heviger wordt, wordt de noodzaak om marktaandeel te winnen steeds belangrijker. Elk bedrijf wil de beste aanbieder in hun markt zijn voor de service(s) die ze aanbieden, maar dit is geen...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Wat klanten zeggen

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works.

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Jeroen Kubbenga

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Roy Calis

Roy Calis

Tiger CFS

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.

Stefan Bassant

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank