LinkedIn is een geweldige plek om te netwerken en uw bedrijf te laten groeien. Met deze marketingtips kun je het social media platform beter gebruiken.
LinkedIn is een platform voor sociale media dat naamsbekendheid en relaties met consumenten kan opbouwen.
Door boeiende inhoud te plaatsen en deel te nemen aan branchediscussies, kunnen bedrijven die LinkedIn gebruiken, potentiële klanten en partners bereiken.
Bedrijfseigenaren kunnen LinkedIn gebruiken om hun e-mailmarketinglijst te laten groeien met hun professionele connecties en netwerk.
Dit artikel is bedoeld voor bedrijfseigenaren die LinkedIn willen gebruiken om hun marketinginspanningen en consumentencontacten een boost te geven.
Van het leggen van verbindingen en het opzetten van partnerschappen tot het genereren van leads en het vergroten van uw naamsbekendheid, u kunt veel dingen doen met LinkedIn die het een onschatbare aanvulling maken op uw digitale marketingstrategie. In tegenstelling tot Facebook, Twitter en Instagram is LinkedIn een professioneel platform dat is ontworpen om u te helpen bij het aangaan en versterken van zakelijke relaties.
Om u te helpen navigeren op LinkedIn als marketingplatform, hebben we 15 LinkedIn-marketinghacks verzameld die u kunt gebruiken om nieuwe klantenpartners te vinden en uiteindelijk uw bedrijf te laten groeien. Laten we het echter eerst hebben over het belang van LinkedIn-marketing en hoe u uw bedrijfspagina kunt opzetten.
Wat is LinkedIn-marketing?
LinkedIn is niet alleen voor professionals en werkzoekenden. Natuurlijk, miljoenen professionals gebruiken LinkedIn elke dag om hun netwerken en hun carrière te laten groeien, maar u kunt LinkedIn ook gebruiken om uw bedrijf te laten groeien. Deze tool voor sociale media stelt u en uw bedrijf bloot aan miljoenen connecties die u kunt gebruiken om relaties op te bouwen met individuen en andere bedrijven om uw merk een boost te geven.
In de kern is LinkedIn een professioneel sociaal netwerk. Het draait allemaal om loopbaanontwikkeling, professionele connecties, branchediscussies en andere zakelijke activiteiten. U kunt zowel klanten, werknemers als partners vinden op LinkedIn.
Belangrijkste conclusie: u kunt de connecties en netwerkmogelijkheden die LinkedIn biedt gebruiken om uw merk op te bouwen en te promoten.
Het belang van een LinkedIn-marketingstrategie
LinkedIn gaat minder over het verkopen of op de markt brengen van uw producten en diensten dan andere sociale platforms. Op LinkedIn wordt het schaamteloos pushen van uw bedrijf, spammen en overduidelijk hard verkopen zeer afgekeurd. Daarom is het zo belangrijk om een marketingstrategie te hebben die specifiek is voor het platform. Omdat het netwerk uit een totaal ander publiek bestaat, vereist LinkedIn marketing een andere aanpak om de gewenste resultaten te krijgen.
Volgens Sprout Social genereert zakelijke marketing op LinkedIn gemiddeld 277% meer leads dan degenen die zich alleen met Facebook-marketing bezighouden. Ondervraagde B2B-marketeers zeiden ook dat LinkedIn verantwoordelijk is voor 80% van hun leads op sociale media. Op de juiste manier gebruikt, is LinkedIn een effectieve marketingtool die uw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.
Belangrijkste conclusie: verkooppraatjes en agressieve advertenties werken niet goed op LinkedIn. Het zou helpen als u een specifiek plan voor LinkedIn had om u het consumentenbereik en de gewenste resultaten te geven en uw connecties en andere bedrijven aan te spreken.
Hoe u uw zakelijke LinkedIn-pagina instelt
Het hebben van een zakelijke LinkedIn-pagina is net zo belangrijk als het hebben van een website voor je bedrijf. U kunt gratis een LinkedIn-bedrijfspagina bouwen als u een bedrijfsnaam en e-mailadres heeft. We hebben de hulppagina van LinkedIn gebruikt om u stap voor stap te laten zien hoe u een pagina voor uw bedrijf kunt opzetten.
1. Klik op de startpagina van LinkedIn op het werkpictogram in de rechterbovenhoek.
2. Selecteer “Een bedrijfspagina maken” en kies een optie uit de lijst die past bij het paginatype dat u nodig heeft voor uw bedrijf.
U heeft deze keuzes voor het bedrijfstype:
- Kleine onderneming
- Middelgroot tot groot bedrijf
- Showcase-pagina
- Onderwijsinstelling (school of universiteit)
3. Vul uw pagina-identiteit, bedrijf en profielgegevens in.
4. Nadat u al uw gegevens heeft ingevuld, vinkt u het verificatievakje aan om te bevestigen dat u het account namens uw bedrijf kunt beheren.
5. Selecteer ‘Pagina maken’. U kunt een foutmelding krijgen als uw bedrijfspagina niet aan de vereisten voldoet, waaronder het hebben van een echt bedrijfs- en zakelijk e-mailadres. U kunt ook worden geweigerd omdat u uw limiet voor het maken van pagina’s heeft overschreden.
6. Als u geen foutmelding krijgt, selecteert u “Begin met het bouwen van uw pagina” om aan te passen.
Marketingtips op LinkedIn om uw bedrijf te laten groeien
Business News Daily kwam in contact met bedrijfsleiders en deskundige marketeers om erachter te komen wat de beste manier is om LinkedIn-marketing te gebruiken om uw bedrijf te laten groeien. Dit is wat ze te zeggen hadden.
1. Vind zeer gerichte klanten en connecties.
“De targeting op LinkedIn is ongeëvenaard op het gebied van digitale advertenties. Kleine bedrijven kunnen zich richten op de exacte branche, bedrijfsgrootte en functie [van de mensen] waarvan ze weten dat ze doorgaans hun product of dienst zouden kopen. Als je bijvoorbeeld klantenondersteuningssoftware verkopen aan kleine bedrijven in de Verenigde Staten, kunt u uw advertentiecampagnes zo instellen dat ze alleen worden weergegeven aan bedrijven [met] minder dan 100 werknemers, gevestigd in Amerika – en binnen die groepering alleen aan leidinggevenden bij die bedrijven met een titel klantenservice.”
2. Blijf op de radar van klanten.
“Mijn bedrijf helpt kleine bedrijven bij het genereren van leads op LinkedIn. Klanten vertellen ons wat voor soort mensen hoogwaardige klanten voor hen maken. We zoeken op LinkedIn naar mensen die aan hun criteria voldoen en introduceren ze vervolgens. (We doen het, dus het lijkt erop dat de klant stelt zichzelf voor, maar wij doen al het werk voor hen.) Vervolgens houden we contact met de mensen die interesse hebben getoond, ook weer via LinkedIn.We doen dagelijkse statusupdates en wekelijkse LinkedIn-blogposts om de naam van de klant vooraan te houden hun netwerk. We sturen ook maandelijkse e-mails waarin we informatie delen over het soort problemen dat onze klanten voor hun klanten kunnen oplossen en de resultaten die ze hebben bereikt voor andere klanten. We doen ook aanbiedingen door mensen uit te nodigen voor een webinar of een whitepaper aan te bieden. resultaat is een eenvoudig, goedkoop, systematisch proces voor het genereren van leads, waarbij al het werk via LinkedIn wordt gedaan.”
3. Breid uw e-mailmarketinglijst uit.
“Ik raad iedereen op LinkedIn ten zeerste aan om een opgemaakte brief te schrijven [aan elke connectie], waarin je bedankt voor je connectie op LinkedIn en dat je ze uitnodigt om deel uit te maken van je e-mailmarketinglijst. Excuses voor het gebrek aan personalisatie in de e-mail “Met LinkedIn kun je op deze manier 50 mensen tegelijk een bericht sturen. Ik heb met deze methode ongeveer 300 mensen aan mijn e-maillijst toegevoegd. Neem in je e-mail een directe link op voor de e-mailaanmelding. Je moet wederkerigheid in het bericht hebben: vertel ze wat ze zullen ontvangen door zich aan te melden voor de e-maillijst en aanbieden om naar iets van hen te kijken, wat een vrij vrijblijvende methode is om goodwill te vergaren.”
4. Gebruik gesponsorde updates.
“Met gesponsorde updates betalen bedrijven om hun post op de LinkedIn-feed van een individu te plaatsen. Deze ‘pay-per-click’- of ‘pay-per-1.000’-vertoningsfunctie biedt demografische gegevens die vergelijkbaar zijn met andere sociale platforms (locatie, geslacht en leeftijd) , maar een belangrijk onderscheid is de mogelijkheid om aan te passen op basis van de bedrijfsnaam, functietitel, functie, vaardigheden, scholen en groepen. Gebruikers kunnen zich richten op geïnteresseerde bedrijfstakken zonder te concurreren met het lawaai van irrelevante bedrijven en berichten. Een gesponsorde update kan zijn een uitstekende manier om thought-leadership-inhoud te promoten die in de eerste plaats nuttig is voor de doelgroep met een sterke oproep tot actie. Mensen willen geen pure reclame meer zien en willen gratis iets nuttigs. Door de inhoud van een bedrijf te promoten (whitepaper, gids, enz. .) via een door LinkedIn gesponsorde update kan een bedrijf zich richten op een nichepubliek, meer websitebezoekers genereren en, als de inhoud overtuigend genoeg is, verkoopleads genereren.”
5. Post-inhoud van hoge kwaliteit.
“Goede inhoud kan zeer gericht zijn en moet twee doelen bereiken. Ten eerste moet het anderen leren hoe ze een probleem kunnen oplossen of hun werk beter kunnen doen, en het vestigt je vervolgens als een thought leader in die ruimte. Elk aspect leidt natuurlijk tot meer zaken als je ze echte waarde biedt. Het is basispsychologie en het levert echte resultaten op.”
6. Ga viraal.
“Rechtstreeks posten op LinkedIn is de krachtigste tool die vandaag op LinkedIn beschikbaar is. Als een post wat momentum begint te krijgen, zet LinkedIn er een schijnwerper achter in een van hun categorieën, en het kan tienduizenden lezers (of meer) krijgen. Dit is een geweldige manier om je zichtbaarheid te verbeteren terwijl je lezers bereikt op een manier die niet mogelijk zou zijn geweest op je eigen website of blog of zelfs [door] een artikellink op LinkedIn te plaatsen.”
7. Geef uw medewerkers een gezicht.
“Zorg ervoor dat zoveel mogelijk van uw werknemers hun profiel op LinkedIn maken en aanvullen. Deze moeten passende foto’s bevatten, relevante werkgeschiedenis met een beschrijving van hoe ze uw bedrijf helpen, en professionele connecties. Mijn huidige bedrijf is bezig met het samenstellen van een LinkedIn-profiel. Dag waarop we een fotograaf beschikbaar hebben om profielfoto’s te maken en we medewerkers helpen hun account op te zetten.”
8. Word lid van groepen – en blijf actief.
“Een tip die ik altijd deel voor eigenaren van kleine bedrijven, is om lid te worden van LinkedIn-groepen die relevant zijn voor hun demografische doelgroep. Dit is niet alleen een geweldige manier om te ‘luisteren’ naar waar uw publiek het over heeft, maar er kunnen [ook] tijden voor eigenaren van kleine bedrijven om te communiceren of hun advies te geven. Wat nog belangrijker is, u kunt berichten sturen naar de leden van groepen waarvan u deel uitmaakt, zelfs als u geen verbinding heeft. LinkedIn InMail telt snel op, dus dit is een geweldige manier om geld te besparen wanneer relaties opbouwen met potentiële klanten.”