LinkedIn is het meest uitgebreide professionele sociale netwerk. Het is ook een van de meest populaire sociale mediaplatforms, met 756 miljoen gebruikers. Dit is een enorm aantal potentiële contacten!
Gebruikers gebruiken de site om contact op te nemen met hun zakenpartners, klanten, collega’s en andere zakenrelaties. Het kan ook veel meer. Het kan ook uw profiel versterken, het imago van uw bedrijf verhogen en u helpen bij het aantrekken van bijvoorbeeld de juiste mensen.
We bekijken negen manieren waarop u uw LinkedIn-account kunt gebruiken om professionele, persoonlijke en zakelijke prestaties te bereiken.
Negen manieren om het beste uit LinkedIn te halen
1. Voltooi uw LinkedIn-profiel
Uw profiel kan een integraal onderdeel zijn van uw branding. Elke geregistreerde LinkedIn-gebruiker kan uw profiel bekijken (tenzij u het in de privémodus wijzigt). Bovendien kunt u een open profiel laten vinden door zoekmachines, wat betekent dat zelfs degenen die niet op LinkedIn zijn geregistreerd, het kunnen bekijken.
Het algoritme van LinkedIn voor intern zoeken bepaalt alleen welke profielen “compleet” zijn, en deze hebben tot 20 keer zoveel weergaven als profielen met onvoldoende informatie. Daarom is het essentieel om je profiel af te ronden. Dit zijn de belangrijkste dingen om in gedachten te houden:
- Upload een kwaliteitsfoto van jezelf, die professionele fotografen het beste kunnen maken. Wees professioneel, wees vriendelijk en zorg ervoor dat er geen afleidende objecten in beeld zijn.
- Je profiel moet schitteren met een achtergrondfoto (soms bekend als “banner ” of “omslag” afbeeldingen), “banner” en een “omslag” foto) die je karakter en beroep weerspiegelt.
- Vermeld uw locatie en branche in uw titel. U kunt hiervoor maximaal 120 tekens schrijven.
- Geef een beknopte beschrijving van uw identiteit, wat u doet en wat u kunt bieden. Je hebt 2.000 karakters om te verkennen. U hoeft ze echter niet allemaal te gebruiken. Je kunt ook links toevoegen aan of zes afbeeldingen van je werk plaatsen om je profiel te laten schitteren.
- Vermeld uw huidige baan en leg uit waar deze over gaat. Wees specifiek. Claim bijvoorbeeld niet; je bent een “geweldige communicator”, zelfs als je er een bent! Beschrijf in plaats daarvan uw communicatieve vaardigheden en voorbeelden van wanneer u ze hebt gebruikt. Je hebt ook 2000 tekens.
- Neem uw arbeidsverleden, opleidingsgegevens en minimaal vier vaardigheden of specialisatiegebieden op.
2. Contact opnemen met en verbinding maken met andere LinkedIn-gebruikers
Met LinkedIn kunt u netwerken met professionele en persoonlijke organisaties in uw vakgebied. Het is een uitstekende manier om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en te communiceren met andere professionals binnen jouw vakgebied.
Iedereen kan worden uitgenodigd om lid te worden (en de uitnodigingen van hen accepteren om contact met u op te nemen); U moet echter een eigen LinkedIn-account hebben om de site te gebruiken.
LinkedIn bewaart verbindingen die u maakt met een database die bekend staat als Mijn netwerk. Als u een merkbekendheid aanmaakt, krijgt u toegang tot het profiel van die persoon en de links die zij openbaar beschikbaar hebben. Dit zijn de ’tweedegraads relaties’. Dit opent nog meer netwerkmogelijkheden, aangezien u hen kunt uitnodigen om rechtstreeks met u mee te doen.
U kunt ook twee LinkedIn-kennissen uitnodigen die niet verbonden zijn. Ze zouden er echter baat bij kunnen hebben.
3. Begin te praten!
Nadat u verbinding hebt gemaakt met uw contacten via LinkedIn, kunt u met de functie Berichten real-time gesprekken voeren met uw contacten in realtime. De functie Actieve status informeert u over het aantal online verbindingen. Zoek naar de groene stippen naast hun profielafbeeldingen.
Dan is er de Smart Replies-functie die kortstondig geautomatiseerde, contextgebaseerde antwoorden geeft (zoals “Hoe laat is het?” en “Hartelijk bedankt!”) en “Geweldig, bedankt!” – helpt gesprekken kort en efficiënt te houden.
Als u een Premium-account heeft, kunt u ook InMail gebruiken . Hiermee kunt u iedereen op LinkedIn-leden een privébericht sturen zonder introductie of andere contactgegevens.
4. Geef en ontvang aanbevelingen en goedkeuringen
Uw contacten kunnen “aanbevelingen” op uw profiel schrijven, “aanbevelingen” voor uw capaciteiten aanbieden en in ruil daarvoor hetzelfde aanbod doen.
Aanbevelingen zijn persoonlijke beoordelingen die uw professionele capaciteiten benadrukken. Het zou helpen als je zou proberen er een paar te verzamelen (tussen vijf en tien is een goede “regel voor de duim”) door de mensen met wie je hebt gewerkt te vragen er een voor je te schrijven.
Je kunt ze vragen om de aandacht te vestigen op de specifieke kenmerken of prestaties die indruk op ze hebben gemaakt in plaats van algemene opmerkingen te maken als: “Bella was leuk om mee te werken.”
Aanbevelingen zijn slechts een eenvoudige manier om te bewijzen dat u een professional bent met een specifiek talent. Ze hebben misschien niet het effect van gepersonaliseerde richtlijnen, maar als een persoon uw leiderschapskwaliteiten, zoals leiderschap, onderschrijft, kan dit u helpen om u te onderscheiden van de rest van het peloton.
5. Gebruik LinkedIn-groepen
Alle LinkedIn-leden kunnen groepen opzetten of creëren om ideeën te bespreken en nieuws uit het veld uit te wisselen. Dit is een uitstekende manier om een online professionele gemeenschap op te bouwen.
Gebruik de zoekbalk onder aan je pagina om te zoeken naar interessante groepen waar je deel van wilt uitmaken of sluit je aan bij nieuwe groepen door de groepen te gebruiken waar je al lid van bent. Als je eenmaal deel uitmaakt van de groep, kun je deelnemen aan discussies, vragen stellen en zelfs berichten sturen naar leden.
LinkedIn-groepen kunnen een uitstekende bron van kennis, ideeën en hulp zijn. Zorg ervoor dat u uw kennis deelt met de mensen binnen uw groep, en zij zullen waarschijnlijk met respect reageren.
6. Maak boeiende content speciaal voor LinkedIn
Net als andere sociale media kunt u eenvoudige updates met tekst of afbeeldingen en hyperlinks naar andere websites publiceren en berichten van andere gebruikers publiceren. Zorg ervoor dat uw inhoud nuttig, relevant, informatief en relevant is voor uw professionele contacten. Misschien wil je ook je schrijfvaardigheid aanscherpen!
U kunt ook rechtstreeks video’s maken of uploaden naar LinkedIn via uw smartphone. Hiermee kunt u uw ervaringen en inzichten communiceren of het merkimago van uw bedrijf een boost geven. Gebruik de ingebouwde filters en “stickers” om je video te verbeteren. U kunt ook ondertiteling toevoegen voor kijkers zonder gehoor.
Met LinkedIn kun je complete artikelen publiceren via het Publishing Platform. Uw artikelen worden weergegeven in uw account. Gebruikers kunnen ze plaatsen en worden weergegeven in zoekresultaten, maar u behoudt de rechten op de originele inhoud die u schrijft. Dit is een uitgelezen kans om te pronken met uw expertise in het veld.
SlideShare is een andere keuze om inhoud van hoge kwaliteit te leveren. Het is geïntegreerd in LinkedIn en stelt u in staat om dia’s en infographics te publiceren.
7. Vind nieuwe medewerkers – en nieuwe kansen
Volgens de cijfers van LinkedIn gebruiken 20.000 bedrijven in de VS de site om nieuwe werknemers te vinden. Op de site kun je mensen vinden met de vaardigheden en ervaring die je nodig hebt om je team te vullen. Het zou zelfs traditionele wervingsadvertenties kunnen vervangen, geheel afhankelijk van de branche waarin u werkt en de functie die u wilt vervullen.
Een geavanceerd zoeken is een optie waarmee u met een geavanceerde zoekfunctie kunt zoeken met behulp van verschillende parameters, waaronder locatie, locatie van bedrijfssectoren, voormalige bedrijven en taal, evenals interesses van non-profitorganisaties en scholen en de mate van verbondenheid.
De betaalde Recruiter-abonnementen van LinkedIn bieden u meer opties en helpen u bij het identificeren, prioriteren en contacteren, evenals bij het beheren van de lijst met sollicitanten. Met Pipeline Builder kunt u ter plekke contact opnemen met potentiële rekruten wanneer ze inloggen op LinkedIn, en de functie Find Near richt zich op lokale contacten .
U kunt LinkedIn ook gebruiken om naar vacatures te zoeken. Naast het bladeren door advertenties voor vacatures, gebruiken velen ze ook als onderzoekstool. Als je twee vacatures hebt om te overwegen, zoals. Het is mogelijk om LinkedIn te gebruiken om meer te weten te komen over potentiële nieuwe bazen en collega’s en om de bedrijfscultuur te begrijpen.
Met Premium Career-accounts kunt u effectiever zoeken naar banen die passen bij uw interesses en vaardigheden, en kunt u bepalen wie uw profiel de afgelopen 90 dagen heeft bekeken.
8. Boost het profiel van uw organisatie
LinkedIn kan helpen de zichtbaarheid van uw bedrijf, uw merk en zelfs uw producten te vergroten. LinkedIn kan je helpen het verhaal van je bedrijf te vertellen en het verhaal van je bedrijf te vertellen. Als u het goed doet, creëert u een betekenisvolle emotionele band met een potentiële klant en uw werknemers.
Maak een LinkedIn-pagina om ervoor te zorgen dat klanten, klanten, leveranciers en nieuwe werknemers meer te weten kunnen komen over uw bedrijf. De beheerder van uw pagina kan LinkedIn-analyses gebruiken om een beeld te verzamelen van de gebruikers die uw pagina bezoeken. Hiermee kunt u uw inhoud relevanter maken.
LinkedIn kan uw bedrijf ook op andere manieren ten goede komen. De site kan bijvoorbeeld potentiële partners van uw concurrent en nieuwe leveranciers onderzoeken. Met het betaalde account van Sales Navigator kunnen gebruikers ook in contact komen met potentiële klanten en essentiële personeelswisselingen binnen uw branche bijhouden.
9. Observeer professionele etiquette op LinkedIn
Het succes op LinkedIn is afhankelijk van het opbouwen en behouden van een positieve reputatie. Het is daarom essentieel om jezelf gedurende de dag professioneel te presenteren. Daarom moet u voorkomen dat u persoonlijke inhoud plaatst die u op Facebook zou kunnen plaatsen. Vermijd ook het verspreiden van geruchten of roddels, want je weet nooit wie ze te zien krijgt.
Let op als je vraagt om een introductie te doen. Doe het alleen als je denkt dat beide partijen in hetzelfde schuitje zitten. Houd rekening met de dunne woorden die u over uw bedrijf zegt.
Vergeet niet dat je waarheidsgetrouw moet zijn. Dit is altijd de meest effectieve methode om jezelf te gedragen – overdrijf jezelf niet en vermijd het borduren van de feiten in je discussies over je prestaties!