LinkedIn Kennis

Hoe vind ik een business-to-business klant op LinkedIn?

door | feb 14, 2022 | Leadgeneratie, Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Hoe vind ik een business-to-business klant op LinkedIn?

 

Tip 1: Ga verder met het verfijnen van je LinkedIn-profiel

Eerste indrukken zijn belangrijk, en uw profiel is een uitstekende kans om indruk te maken.

  • Uw profiel actueel houden is een van de krachtigste methoden om uw contactpercentage te verhogen. Het is niet alleen uw merk waarmee uw volgers zich bezighouden. Mensen handelen met anderen en uw profielen zijn essentieel.
  • U moet streven naar 100% nauwkeurigheid en uw profiel blijven verbeteren.
  • Voeg nieuwe vaardigheden, prestaties of voorbeelden van uw recente werk toe.
  • Laat je persoonlijkheid zien. Authentiek zijn is net zo belangrijk als de ervaring.

 

Tip 2:Maak een krachtige LinkedIn-pagina

Dit is de pagina van uw bedrijf op LinkedIn.

Uw site moet potentiële klanten voldoende mogelijkheden bieden om meer informatie te krijgen over uw bedrijf en de medewerkers die daar werken en om relevante informatie te gebruiken.

Tip 3: Bepaal je doelgroep en de doelen

Als u leads of bekendheid wilt vergroten of genereren, is het kiezen van het juiste doelwit cruciaal.

  • Als je hebt vastgesteld wat je probeert te bereiken, is het veel gemakkelijker om je doelgroep te bepalen. Stel dat uw bedrijf een productiviteitstoepassing aanbiedt die expliciet is ontworpen om gebruikers van sociale media te helpen. In dat geval wil je het profiel van je merk opbouwen bij LinkedIn-gebruikers met titels als ‘social media coordinator’ en ‘social media leader’.
  • Meer gedefinieerde doelgroepen resulteren in meer significante leadgeneratie.

 

Tip 4: Optimaliseer uw website om zoekmachinevriendelijk te zijn

Een goed geoptimaliseerde bedrijfspagina kan u helpen opgemerkt te worden door mensen die op zoek zijn naar de services die uw bedrijf kan bieden.

  • Sleutelwoorden opnemen. Voeg woordgroepen en trefwoorden toe die potentiële kopers mogelijk gebruiken om uw dienst of product te vinden. Neem ze op in het tabblad Over dat duidelijk uw identiteit definieert en wat u aanbiedt.
  • Links naar de pagina. Verbindingen zijn cruciaal voor het verhogen van de zoekpositie van uw pagina. Een manier om dit voor elkaar te krijgen, is door een link naar uw pagina op uw site op te nemen. Zorg er ook voor dat uw LinkedIn-profielen van uw medewerkers actueel zijn.
  • Deel relevante informatie. U moet regelmatig inhoud delen. Hoe vaker je inhoud deelt waar je fans mee bezig zijn, hoe vaker je pagina in de zoekresultaten wordt weergegeven.

Tip 5: Krijg meer volgers voor je pagina.

Uw berichten verschijnen op de LinkedIn-feed van een gebruiker.

  • Een groot aantal volgers zal u bij elke update een relevant publiek bieden. Je kunt nu een aantal essentiële dingen doen om je volgers te vergroten.
  • Gebruik een “Volgen”-pictogram op de website of blog. Volg de plug-ingenerator.
  • Nodig uw LinkedIn-profielvrienden uit om met u mee te doen op uw LinkedIn-pagina.
  • Informeer uw medewerkers over de essentiële paginaberichten om het organische bereik te vergroten.
  • Adverteer de zichtbaarheid van uw bedrijfspagina in e-mails, nieuwsbrieven en blogposts

 

Tip 6: Maak boeiende inhoud voor de pagina van uw bedrijf

Zorg ervoor dat u inhoud plaatst die uw lezerspubliek wil lezen.

  • Hoewel het verleidelijk is om uw volgers te overtuigen van de voordelen van uw aanbod of diensten, doet ‘salesy’-inhoud het over het algemeen niet zo goed als het gaat om LinkedIn.
  • Als er iets is dat LinkedIn-gebruikers interessant vinden, is het wel een innovatief idee. Het schrijven van tot nadenken stemmende inhoud voor de bedrijfspagina is een van de meest effectieve methoden om het aantal volgers te vergroten.
  • Natuurlijk moet u uw inhoud delen en promoten. Het is echter ook een uitstekend idee om interessante en informatieve informatie van andere auteurs te delen.

 

Tip 7: Gebruik rich media om de betrokkenheid te vergroten

Afbeeldingen krijgen zes keer zoveel betrokkenheid als alleen tekst.

  • U kunt voldoen aan de behoefte van uw publiek aan visuele inhoud door te experimenteren met verschillende soorten inhoudrijke media.
  • Aangepaste collages van afbeeldingen (3-4 foto’s in één blogpost) zijn zeer effectief.
  • Video’s moeten tussen de 1 en 2 minuten duren en de aandacht trekken in de eerste paar seconden. Voeg ondertitels toe voor kijkers zonder geluid.
  • Live video genereert 24x meer reacties dan reguliere LinkedIn-video’s.
  • Documenten, zoals pdf’s of PowerPoints, zijn een geweldige manier om het onderscheidend vermogen van uw merk te laten zien.
  • De prestaties en lof van het team zijn een geweldige manier om werknemers of collega’s onder de aandacht te brengen. Een gepersonaliseerde shout-out wordt altijd op prijs gesteld.

 

Tip 8: Markeer je beste inhoud
  • Promoot uw inhoud rechtstreeks in de feeds van uw kijkers via gesponsorde inhoud.
  • Zorg ervoor dat je volgers krijgt door je content zichtbaar te maken voor meer mensen.
  • Maak gebruik van de brede targetingopties van LinkedIn om de juiste doelgroep te bereiken.
  • Gebruik direct gesponsorde inhoud om verschillende versies van uw bericht te proberen
  • Houd het aantal leads bij dat u uit uw advertenties haalt met een conversietracking

 

Tip 9: LinkedIn-advertentiecampagnes maken
  • Behaal uw marketingdoelen door meer advertentiemogelijkheden te gebruiken.
  • U kunt een zelfbedieningsadvertentiecampagne op LinkedIn maken met gesponsorde inhoud, dynamische advertenties, berichtadvertenties Tekstadvertenties die mogelijk worden gemaakt door het advertentieplatform van Campagnemanager LinkedIn.
  • Met Campagnebeheer kunt u het bedrag instellen dat u uitgeeft, doelen kiezen (klikken in plaats van vertoningen) en de volledige controle over uw campagne krijgen. Bovendien wordt het platform geleverd met een verscheidenheid aan functies die u helpen bij het bereiken van uw doelen op het gebied van adverteren.

 

Tip 10: Loop voorop door analyses te gebruiken
  • Ontdek wat de meest boeiende inhoud uw kijkers aanspreekt.
  • Er zijn veel methoden om in de voorkeuren van je publiek en gedrag op LinkedIn te graven:
  • Om de prestaties van uw LinkedIn-pagina bij te houden en te optimaliseren, kunt u de analyse van de LinkedIn-pagina controleren en op LinkedIn posten.
  • Verbeter de prestaties van uw betaalde advertentiecampagne door uw LinkedIn-campagnemanager te raadplegen.

 

Dit waren 10 tips waarmee je meer b2b-klanten kan vinden. Mocht je graag een keer met ons willen sparren maak dan hier een afspraak en plan een call in!

 

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...