LinkedIn is de grootste B2B-database op internet, dus het belangrijkste verschil tussen gratis en premium is hoeveel gegevens, baan-/verkoopinzichten en zoekhulpmiddelen het beperkt. LinkedIn dwingt bijvoorbeeld een commerciële gebruikslimiet af die zoekopdrachten en profielweergaven beperkt tot een klein bedrag voor gratis accounts. Premium-gebruikers van LinkedIn krijgen onbeperkte zoekopdrachten, meer filters en geweldige verkoop-, wervings- en functie-inzichten.
Met meer dan 600 miljoen leden is LinkedIn ’s werelds grootste professionele sociale netwerk ter wereld. Hoewel het gratis is om lid te worden, gaan de mogelijkheden van LinkedIn veel verder dan de site beschikbaar maakt via hun gratis accounts. Voor serieuze verkoopprofessionals, werkzoekenden en recruiters kan een upgrade naar LinkedIn Premium (tegen een maandelijks bedrag) de moeite waard zijn.
Om vandaag een beslissing te nemen over of upgraden de moeite waard is, duiken we diep in elk plan en de belangrijkste verschillen, samen met specifieke gebruiksgevallen.
Verschillen tussen LinkedIn Gratis en LinkedIn Premium
LinkedIn is de grootste B2B-database op internet, dus het belangrijkste verschil tussen gratis en premium is hoeveel gegevens, baan-/verkoopinzichten en zoekhulpmiddelen het beperkt. LinkedIn dwingt bijvoorbeeld een commerciële gebruikslimiet af die zoekopdrachten en profielweergaven beperkt tot een klein bedrag voor gratis accounts. Premium-gebruikers van LinkedIn krijgen onbeperkte zoekopdrachten, meer filters en geweldige verkoop-, wervings- en functie-inzichten.
Wat zijn de LinkedIn-lidmaatschapsniveaus?
- Premium carrière
- Premium zakelijk
- Sales Navigator Professional
- Recruiter Lite
Wat krijg je met LinkedIn gratis?
Het gratis lidmaatschap van LinkedIn maakt de volgende tools en functies beschikbaar:
- Mogelijkheid om een professioneel profiel aan te maken.
- Basis zoekmogelijkheden voor mensen en banen.
- Drie opgeslagen zoekopdrachten die kunnen worden gebruikt om wekelijkse e-mailwaarschuwingen te maken.
- Mogelijkheid om aanbevelingen te doen en te vragen aan andere leden.
Wat krijg je met LinkedIn Premium?
Momenteel verdeelt LinkedIn hun premium abonnementen in vier verschillende categorieën — Carrière, Aanwerving, Zakelijk en Verkoop — die elk hun eigen unieke functies en tools bieden. Hier zijn enkele van de voordelen die worden toegekend aan LinkedIn Premium-leden voor de verschillende abonnementen:
- LinkedIn Sales Navigator Professional (vanaf $ 64,99 per maand met jaarlijkse facturering)*
- 20 InMail-berichten per maand, zelfs als u momenteel geen verbinding heeft.
- Toegang tot meer dan 30 geavanceerde zoekfilters voor het samenstellen van droomprospectlijsten.
- Bekijk wie je profiel de afgelopen 90 dagen heeft bekeken.
- Bekijk een onbeperkt aantal profielen (tot 3e graads connecties) over het hele netwerk.
- Krijg diepgaande verkoopinzichten over accounts en leads voor bereik op maat.
- Bewaar onbeperkte leads en ontvang aanbevelingen over naar wie u kunt prospecteren.
Wat u krijgt met LinkedIn Premium Business
- LinkedIn Premium Career (vanaf $ 29,99 per maand)*
- Verzend drie InMail-berichten per maand, zelfs als u momenteel geen verbinding heeft.
- Bekijk wie je profiel de afgelopen 90 dagen heeft bekeken.
- Vermeld als aanbevolen sollicitant voor vacatures.
- Bekijk hoe u zich verhoudt tot andere kandidaten via Applicant Insights
- Toegang tot salarisinzichten over gemiddelde salarisbereiken.
Wat krijg je met LinkedIn Premium Carrière
- LinkedIn Recruiter Lite (vanaf $ 99,95 per maand met jaarlijkse facturering)*
- Verzend 30 InMail-berichten per maand, zelfs als u momenteel geen verbinding heeft.
- Bekijk wie je profiel de afgelopen 90 dagen heeft bekeken.
- Bekijk een onbeperkt aantal profielen (tot 3e graads connecties) over het hele netwerk.
- Geavanceerde zoekhulpmiddelen en slimme suggesties om talent te vinden.
- Kandidaten volgen en geïntegreerde wervingstools om talent en rollen te beheren.
Wat krijg je met Recruiter Lite
- Uw netwerk uitbreiden
Met LinkedIn Premium-accounts kunnen leden een onbeperkt aantal profielen bekijken en krijgen ze InMail-berichttegoeden, waarmee gebruikers verbindingsverzoeken kunnen omzeilen en in de inbox van iedereen op LinkedIn kunnen komen.
De meest praktische zakelijke toepassing van premium is gebaseerd op volume. Alleen premium stelt iemand in staat honderden verbindingsverzoeken per week te verzenden, een gericht netwerk op te bouwen voor koestering via de LinkedIn-inbox of de nieuwsfeed met inhoud.
Top LinkedIn Premium-voordelen
- LinkedIn leren
Premium-leden krijgen toegang tot een breed scala aan videocursussen via LinkedIn Learning, dat meer dan 15.000 video’s van Lynda.com host (LinkedIn nam Lynda.com over voor $ 1,5 miljard in 2015) en biedt gedetailleerde tutorials om nieuwe vaardigheden op te bouwen op gebieden zoals Business, Creatief en Technologie.
Hoe kan uw bedrijf LinkedIn Learning gebruiken?
Bedrijven kunnen LinkedIn Learning gebruiken om werknemers op specifieke gebieden bij te scholen. Met cursussen zoals Building Dashboards for Excel, Customer Insights en Consumer Analytics for Organizations, Marketing to Generation Z, en duizenden meer, biedt LinkedIn Learning training op beginners- tot expertniveau.
Wat is een InMail?
Met InMail kunt u rechtstreeks berichten sturen naar LinkedIn-leden waarmee u niet verbonden bent.
Terwijl gratis leden alleen mensen kunnen berichten waarmee ze rechtstreeks verbonden zijn, krijgen Premium-leden een bepaald aantal credits (afhankelijk van het abonnement) waarmee ze leden buiten hun kring kunnen bereiken.
Hoe kan InMail helpen bij prospectie?
Terwijl andere outreach-tactieken (e-mail, telefoon, verwijzingen) verkoopvergaderingen kunnen boeken, is de inbox van LinkedIn vaak minder verzadigd. InMails hebben dus hogere open rates, 100% deliverability en maken een unieke manier mogelijk om een verkoopgesprek te beginnen. Bovendien kunnen potentiële klanten op uw LinkedIn-profiel klikken vanuit een InMail-bericht, wat vertrouwen opbouwt.
Wat te verwachten van LinkedIn Premium
Om een zinvolle hoeveelheid leads en conversaties te genereren via LinkedIn Premium, is een geweldig LinkedIn-profiel in combinatie met goed geschreven berichten, een gerichte lijst met prospects en een consistent uitgaand volume essentieel. Als u het platform minstens 2-3 keer per week strategisch gebruikt, krijgt u leads. Voor verkoopteams is Sales Navigator Professional de beste manier om strakke targetinglijsten samen te stellen en berichten op grote schaal te verzenden.
LinkedIn Premium Business versus LinkedIn Sales Navigator Professional
Sales Navigator Professional geeft gebruikers toegang tot geavanceerde zoekfilters die genuanceerde resultaten opleveren in de gehele gebruikersdatabase van LinkedIn. Sales Navigator genereert ook gespreksonderwerpen voor warme en donkere leads, zoals waarschuwingen voor baanwisselingen, evenals waarschuwingen voor prospects en bedrijfsnieuws. Door deze mogelijkheden te combineren met onbeperkte profielweergaven en meer InMails, verleent Sales Navigator meer toegang dan Premium, terwijl het in ruil daarvoor zeer specifieke en zinvolle leads levert. Sales Navigator biedt ook twee extra niveaus boven Professional, waaronder Team en Enterprise waarmee bedrijven hun sociale verkooppraktijken kunnen opschalen.
Als u met een LinkedIn-expert wilt spreken over hoe we Sales Navigator gebruiken, kunt u hier een tijdstip vinden.
Is LinkedIn Sales Navigator echt de moeite waard?
Hier zijn de drie belangrijkste voordelen en redenen waarom Sales Na vigator absoluut de moeite waard is:
- Meer targetingfilters: Sales Navigator verleent toegang tot de volledige gebruikersdatabase van LinkedIn, waardoor het supereenvoudig is om zeer specifieke lijsten samen te stellen met geavanceerde zoekfilters die alleen beschikbaar zijn voor Sales Navigator-gebruikers.
- Onbeperkt prospecteren: er is geen limiet aan het aantal profielen dat u kunt bekijken. Bovendien kunt u met Sales Navigator meer verbindingsverzoeken en berichten verzenden dan met een gratis lidmaatschap, wat essentieel is om outreach op te schalen naar een volume dat resulteert in een zinvolle hoeveelheid antwoorden.
- Talking Points: Sales Navigator genereert tijdige leadwaarschuwingen die u kunt gebruiken om warme of donkere leads aan te trekken, door middel van functies zoals meldingen over functiewijzigingen, waarschuwingen wanneer een prospect inhoud plaatst en bedrijfsnieuwswaarschuwingen.
Wie zou LinkedIn Premium moeten gebruiken?
- Recruiters
Recruiters die via LinkedIn in contact willen komen met talent, kunnen de aangepaste tools van Recruiter Lite gebruiken om de vele leden van het netwerk te zoeken, te organiseren en ermee te communiceren.
- Zakelijke verkoopteams
LinkedIn stelt dat profielen van Premium Business-leden gemiddeld zes keer meer worden bekeken dan gratis accounts, terwijl topverkopers die Sales Navigator gebruiken drie keer meer kans hebben om hun quota te overschrijden.
- Werkzoekenden
De mogelijkheid om contact op te nemen met recruiters en een prominente sollicitant te worden op vacatures, vergroot de zichtbaarheid van werkzoekenden op het platform. Bovendien maakt LinkedIn Learning vaardigheden die nodig zijn om nieuwe niveaus van vaardigheid te bereiken gemakkelijk toegankelijk. LinkedIn beweert dat Premium Career-gebruikers gemiddeld twee keer zo snel worden aangenomen als niet-leden.