Je netwerk boosten door goed gebruik te maken van LinkedIn
Groeien en verbindingen leggen met inspirerende personen kan meer stabiliteit brengen en de netwerkvooruitzichten verbeteren. Om in gedachten te houden, LinkedIn is de krachtigste en meest toegankelijke tool voor netwerken en groei, en het is geheel aan de gebruiker om zijn netwerk te stimuleren en uit te breiden .
Denk je er nog steeds over na hoe je de netwerkvaardigheden van jouw bedrijf naar een hoger niveau kunt tillen? Hier zijn enkele netwerkideeën die je verder helpen!
1. Artikelen publiceren en blogposts schrijven
Het is absoluut noodzakelijk om het gewenste publiek aan te trekken, en het schrijven van artikelen en blogposts met waarde zal meer connecties opleveren. Elke keer dat je inhoud of een artikel plaatst of publiceert, wordt het netwerk op de hoogte gebracht en is er een nieuwe kans om bekendheid te creëren. Pakkende CTA of call-to-action’s zorgen er altijd voor dat de lezers meer lezen over het gewenste onderwerp.
2. Implementatie van trefwoorden in je profiel
Trefwoorden lijken misschien een veelgebruikt concept, maar hun positie bij het verrijken van elke outreach-strategie is van het grootste belang. De woorden die je gebruikt bij het opbouwen van jouw profiel zijn essentieel vanwege het aantal woorden. Mensen zullen eerder geneigd zijn om connecties te zoeken met anderen die bepaalde functies vervullen in plaats van te zoeken op basis van hun uitgebreide formele functiebeschrijvingen. Denk goed na over je rol en splits verschillende functies op om mogelijke doelgroepen aan te spreken.
3. Promoot je LinkedIn-URL op elke mogelijke manier
Veel platforms zoals Instagram en Twitter bieden een bio-optie. Maak hier gebruik van en promoot je LinkedIn-URL in al je bios, en schaam je er niet voor om erover te praten met je volgers in de vorm van statusupdates, tweets, video’s, foto’s en elke andere relevante manier van betrokkenheid. Je volgers op verschillende platforms kunnen via deze strategie je netwerk een boost geven.
4. Maak niet de fout om geen aandacht te geven aan de bestaande connecties
Sommige mensen maken de cruciale fout om zich niet bezig te houden met hun huidige connecties, wat de interesse op verschillende niveaus kan verlagen. Een simpel “Uitstekend bericht” of “Bedankt voor het delen” kan helpen om jouw bereik te vergroten, en eerlijk gezegd is dit minste wat je kunt doen wanneer iemands gedachten of inhoud met je overeenkomen. Dergelijke gewoonten stimuleren en zorgen voor meer mogelijkheden binnen jouw netwerk.
5. Visuele inhoud is de beste methode om de aandacht te trekken
Niet alleen profielafbeeldingen, maar afbeeldingen als berichten en video-inhoud worden in grote aantallen opnieuw gedeeld via LinkedIn . Het bestaande netwerk stimuleert en onthult zijn potentiële verbindingen door middel van opvallende audiovisuele inhoud helemaal wanneer zij dit delen. Niet alleen links, maar maak ook van visuals een gewoonte.
6. Je profiel up-to-date houden en contactgegevens volledig delen, is de duidelijke regel voor een groeiend netwerk
Voeg jouw ervaring toe aan de gewenste rol om het er opvallend en aantrekkelijk uit te laten zien voor het algoritme hierdoor zal het algoritme voor jou werken. De sleutel is om aan je profiel te werken en het organisch te laten groeien en uitbreiden.
7. Connectieverzoeken sturen naar je doelgroep
Door LinkedIn-verbindingen en -verzoeken te personaliseren, kun je snel contact maken met het publiek – Klik in het gedeelte ‘personen die u misschien kent’ niet alleen op de knop ‘Connectie maken’, bekijk eerst het profiel en als je geïnteresseerd bent, maak dan contact met hen. Personaliseren van het bericht is essentieel omdat jouw verbinding ertoe doet.
8. Negeer nooit etiquette
Terwijl je probeert het gewenste doel en het vereiste aantal connecties of ideeën te bereiken, vergeet dan niet om de juiste etiquette te hebben. Het gaat altijd om kwaliteit boven kwantiteit, en de sleutel tot het stellen van doelen is om ze realistisch en tijdgebonden te maken.
9. Aansluiten bij LinkedIn-groepen
Als je je netwerkstrategie naar een hoger niveau wilt tillen, vergeet dan niet om de verschillende LinkedIn-groepen te verkennen en in contact te komen . Door de gewenste groep te selecteren, kun je terecht voor onderwerpspecifieke ruimtes waarin je verbinding kunt maken in jouw branche of specialiteit om relaties op te bouwen, informatie en expertise te delen en gemeenschappen om advies te vragen.
10. Meer inhoud op basis van kwaliteit betekent meer betrokkenheid
Kwaliteit zorgt ervoor dat jouw inhoud zoekwaardig is en wordt dus weergegeven op jouw startpagina en op de verkenningspagina’s van andere mensen. Daarom is kwaliteitsinhoud de manier waarop je een netwerk kunt opbouwen en met mensen kunt communiceren.
Kortom, als je het platform hebt om te groeien, neem geen afwachtende houding aan, maar ga ook aan de slag met je plannen en het behalen van je doelen. De marketingstrategie van LinkedIn helpt bij een uitgebreid sociaal plan. Om precies te zijn, netwerken is een geweldige manier om je carrière op te schalen; het hebben van de juiste referenties maakt die reis alleen maar een stuk eenvoudiger. Luister, wees positief, communiceer met mensen, gebruik je humor, woon netwerkevenementen bij en begrijp alle voor- en nadelen ervan.