LinkedIn Marketing – Een baanbrekend mechanisme in de 21e eeuw
LinkedIn, de ultieme aanbieder van marketingmogelijkheden, heeft wereldwijd meer dan driehonderd miljoen gebruikers. LinkedIn is inderdaad een van de meest uitgebreide tools voor sociale netwerken die de mensheid op dit moment bezit. Het platform biedt uitstekende zakelijke kansen en volop mogelijkheden voor mensen om te groeien en zich professioneel te ontwikkelen. Gebruikers maken profielpagina’s met een structuur die lijkt op een cv, waar men hun carrière kan samenvatten, reclame kan maken voor hun specifieke vaardigheden en hun opleidings- en arbeidsverleden kan vermelden.
De geschiedenis van LinkedIn
LinkedIn heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop mensen zaken doen. Het heeft de tactiek veranderd waarmee mensen hun bedrijf vooruit helpen. De site werd 19 jaar geleden gelanceerd in 2003, maar werd opgericht in 2002 toen Reid Hoffman samenwerkte met een team van mensen van twee van zijn voormalige projecten, Socialnet.com en PayPal, om de site te maken. Wie had gedacht dat een bepaalde website zo effectief zou kunnen zijn voor de bevolking! In mei 2003 ging het officieel van start, waarbij het op het einde van het jaar nog maar 245 leden telde. De groei werd echter sterker en LinkedIn begon in de loop van de jaren inkomsten te genereren. Het begon ook nieuwe leiderschapstrajecten te krijgen en creëerde een levendig pad voor mensen en ondernemingen om te groeien.
LinkedIn-marketing: de complete gids
Als we het hebben over LinkedIn-marketing, is de eerste vraag die bij ons opkomt of LinkedIn overtuigend genoeg is? Het antwoord daarop is JA. Het is ongetwijfeld het beste platform om leads en marketingstrategieën te stimuleren. Enkele van de tips en trucs voor het navigeren door marketing via LinkedIn zijn:
- Het maken en creëren van een goede LinkedIn-pagina helpt bij het organisch vergroten van het bereik.
- Ken je publiek en promoot doelen volgens de gewenste kennis.
- Maak je pagina zoekwaardig zodat het publiek ernaar zal zoeken; de pagina wordt als eerste weergegeven. Goed onderhoud van trefwoorden, links en relevante inhoud is dus noodzakelijk.
- LinkedIn-advertentiecampagnes werken als een effectief hulpmiddel voor het promoten en stimuleren van marketingtechnieken. Gesponsorde inhoud, berichtadvertenties, dynamische advertenties of tekstadvertenties. Allemaal te beheren via Campagne beheer, het alles-in-één advertentieplatform van LinkedIn.
- Boeiende inhoud is de sleutel. Hoe relevanter je inhoud, hoe gemakkelijker het voor jouw publiek zal zijn om contact met je op te nemen.
- Door je aan te sluiten bij groepen en actief te blijven, stijgt de grafiek van de ontwikkeling in de markt. Probeer ook je eigen LinkedIn-groep te creëren en ga aan de slag met visionaire leden.
Hoe je de groei in jouw bedrijf kunt bevorderen via LinkedIn
- Door inhoud op LinkedIn te promoten, kunnen artikelen en andere inhoud worden verspreid, gepromoot en wordt er voldoende bekendheid gegeven. Om ervoor te zorgen dat de inhoud een groot publiek aanspreekt, is het noodzakelijk om inhoud te maken waarbij rekening gehouden wordt met de doelgroep.
- Het inhuren van marketeers voor een bedrijf genereert meer vaardigheden en personeel. De eerste reden waarom het inhuren van marketeers helpt, is dat het de exacte soorten professionals kan bereiken die je nodig hebt door opties te targeten, waaronder functietitel, expertisedomeinen, ervaringsniveau, competentieniveau en dergelijke. De andere reden is dat een groot deel van jouw toekomstige doelgroep waarschijnlijk al actief is op LinkedIn.
- Denk bij het targeten van de juiste professionals na over wie jouw advertentie moet bereiken en in welke professionele categorieën ze vallen.
- Als je een product of dienst goed promoot, zal jouw bedrijf meer grip krijgen en tijdig de strategische doelen bereiken. Het gebruik van LinkedIn in bedrijfsstrategieën heeft veel positieve kanten.
- Het gebruik van hoogwaardige technieken voor het genereren van leads is altijd een betere optie. LinkedIn biedt ook formulieren voor het genereren van leads die vooraf zijn ingevuld met profielinformatie van LinkedIn-gebruikers. Dit is een win-winsituatie voor marketeers, aangezien leadgegevens waarschijnlijk nauwkeurig en van topkwaliteit zijn. Tegelijkertijd is het een voordeel voor gebruikers, omdat ze nu niet vermoeiend veel tijd hoeven te besteden aan het invullen van alle velden in een contactformulier.
Deze eenvoudige maar effectieve tips zullen als geheel helpen om het bedrijf een boost te geven en zullen meehelpen bij het brainstormen over ideeën.
Kortom, LinkedIn is een uitstekend platform om te netwerken en je bedrijf te laten groeien. LinkedIn-marketing vereist een duidelijke aanpak om de gewenste resultaten te behalen, in tegenstelling tot andere sociale media. Je kunt gratis een LinkedIn-bedrijfspagina bouwen als je een bedrijfsnaam en e-mailadres hebt. Van het maken van verbinding tot het promoten van zakelijke doelen, LinkedIn is vooral voor jongeren de one-stop-bestemming geworden. Alle tips, trucs en strategieën die in dit artikel worden besproken, zullen je helpen jouw zakelijke groeikansen te vergroten.