LinkedIn Kennis

Tips om gekwalificeerde leads in LinkedIn te vergroten

door | feb 18, 2022 | Leadgeneratie, Linkedin, Online marketing

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Tips om gekwalificeerde leads in LinkedIn te vergroten

 

Spelen met leads speelt om verschillende redenen een onmisbare rol in de huidige tijd. Leads hebben invloed op het bereiken van bereik voor elk fenomeen. Bovendien komen gekwalificeerde leads van een gekwalificeerd publiek. Prioriteit geven aan kwaliteit is daarom ook essentieel. Een uitstekende tactiek om te volgen is om jouw bedrijf te laten groeien door hoogwaardige leads op LinkedIn te gebruiken.

 

Mythen over LinkedIn
  • De eerste mythe is dat het gebruik van LinkedIn betekent dat je gewoon door de berichten van anderen bladert en ze leuk vindt. Terwijl het feit is dat LinkedIn een van de geweldige platforms is voor ontluikende en invloedrijke jongeren.

 

  • De tweede mythe is dat mensen willekeurige interessante dingen op LinkedIn moeten volgen. Terwijl de realiteit is dat LinkedIn zo’n tool is, waarmee je, als je het op de juiste manier gebruikt, je doel beter kunt bereiken dan welk ander platform dan ook.

 

  • Dat je alleen contact moet maken met bekende mensen is een grote mythe die verband houdt met LinkedIn. Het draait allemaal om het maken van echte verbindingen. Probeer te communiceren met mensen in de functies die je zichzelf op een dag hoopt te zien.

 

  • Een van de grootste mythes van LinkedIn is dat je geen berichten kunt sturen naar mensen die je niet kent. Het feit ligt echter in het initiëren van het gesprek en de follow-ups met een aantal goede zakelijke en netwerktactieken.

 

Enkele kwaliteitstips om gekwalificeerde leads in LinkedIn te vergroten

 

Het belang van het begrijpen van leads en hun waarde in de markt:

Er komen veel dingen in ons op als we leads begrijpen. Zoals, doe je het op de juiste manier? Gebruik je de juiste automatiseringstools? Hoe kwaliteit is leads effectief? Hoe gaat het met de verkoop? Om een campagne te lanceren, moet je zakelijk georiënteerd zijn, en daarvoor moet je verschillende dingen in gedachten houden, behalve het invullen van een formulier. Kwaliteitstools zijn essentieel voor de leads. Men moet de kwaliteit van de leads die ze produceren begrijpen. Bovendien is het absoluut noodzakelijk om enkele van de weinige dingen in gedachten te houden, zoals hoe je meer statistieken, attributiefuncties en diepgaande inzichten kunt invullen.

 

LinkedIn helpt de inhoud een boost te geven:

Het niet bereiken van de juiste doelgroep zou geen reden tot zorg moeten zijn met de marketingtools van LinkedIn. Als je kiest voor de gegevensintegratiepartners van LinkedIn, kun je doelgroepsegmenten op maat maken om jouw advertenties te targeten. Blijf consistent en doe alle resterende inzichtelijke modules.

 

Maak verbinding met mensen die je kent:

In tegenstelling tot andere platforms is LinkedIn zo’n platform waar dingen op een zeer professionele manier worden uitgevoerd, en dus als je contact maakt met mensen die je niet kent, zal LinkedIn een averechts effect op je hebben. Het is dus altijd aan te raden om eerlijk te spelen. Vraag bovendien, om aan de veilige kant te zijn, altijd om introducties aan mensen die je niet kent.

 

Probeer een betrouwbare lijst met leads op te bouwen:

Probeer jouw huidige connecties elke dag te onderzoeken, zodat alles op een gesynchroniseerde manier blijft. Maak een notitie van degenen aan wie je een introductie wilt. Vraag om aanbevelingen buiten jouw LinkedIn-account via e-mail of telefoon. Voortbouwen op een lijst met leads zal het spel van LinkedIn naar een hoger niveau tillen.

 

Zorg ervoor dat je een update plaatst:

Vergeet niet een update te plaatsen op het profiel van het LinkedIn-netwerk. Deel jouw dagelijkse updates in de vorm van artikelen of blogposts en help een betere verbinding te maken. Voeg waarde toe en blijf updates delen.

 

Werk aan aanbevelingen:

Besteed wat tijd en schrijf over de aanbiedingen voor jouw klanten en belangrijke contacten. Een verwijzing of aanbeveling werkt als het promotiestuk van elke organisatie. Zodra uw connectie de tekst goedkeurt, verschijnt de aanbeveling op hun LinkedIn-account. Hoe realistischer de aanbevelingen, hoe groter het bereik.

 

Het is heel duidelijk geworden dat LinkedIn een magazijn is van het maken van strategieën. Met merken en bedrijven die zich richten op Instagram en Facebook, is dit het moment om buiten de gebaande paden te denken en LinkedIn te gebruiken als een baanbrekende tool. De tools voor het genereren van leads en de marketingstrategieën werken als de pijler van de app en het bouwen ervan. Er zijn verschillende manieren om gekwalificeerde leads op LinkedIn te stimuleren, waarvan hier slechts enkele van de weinige worden besproken. Daarnaast hebben mensen nog enkele misvattingen over de app en de werking ervan. Maar hé! Geen zorgen! We hebben ook enkele mythes versus feiten ontkracht en veel nadruk gelegd op de verbetering en het gebruik van de LinkedIn-app in ons dagelijks leven. Het optimale gebruik van LinkedIn kan een revolutionaire gewoonte zijn voor zowel individuen als merken.

 

Een keer vrijblijvend met ons sparren? Maak hier een afspraak!

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...