LinkedIn Kennis

Tips voor LinkedIn-berichten met hoge betrokkenheid

door | mei 11, 2021 | Linkedin, Online marketing, Social media

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

De meeste LinkedIn-inhoud is saai en dit  willen mensen niet lezen. Hier lees je hoe je een hoge betrokkenheid op LinkedIn genereert.

 

LinkedIn is een bewezen platform voor vrijwel elke zakelijke activiteit.

Wil je jouw bedrijfsmerk uitbouwen? LinkedIn is een goede plek om te beginnen.

De meeste mensen begrijpen LinkedIn verkeerd, en daarom is de meeste LinkedIn-inhoud niet interessant.

Hier lees je hoe je een hoge betrokkenheid op LinkedIn genereert.

1. Snelle + informatieve native video’s trekken de aandacht op LinkedIn

Als het gaat om uren die op sociale media worden doorgebracht, brengen de meeste mensen veel tijd door op platforms.

Per dag brengen mensen bijna een uur door op YouTube. Meer dan 30 minuten op Facebook. Maar LinkedIn is gewoon niet hetzelfde.

Mensen gebruiken LinkedIn nauwelijks in vergelijking met andere sociale media. De meesten gebruiken minder dan twee uur per week.

Mensen browsen snel en efficiënt op LinkedIn, dus het verwachten aan een dozijn shares is niet realistisch. Jouw bloginhoud is interessant, als het een geplakte link met een uitgelichte afbeelding bevat.

Videocontent domineert LinkedIn omdat het vaak kort en bondig is. Korte video’s zijn goed om een ​​hoop informatie over te brengen in minder tijd. Native video op LinkedIn kan van drie seconden tot tien minuten duren, afhankelijk van wat je wilt delen.

2. Hou het simpel

Net als LinkedIn is Twitter een van die minder gebruikte sociale platforms waar mensen actief op zijn.

Als je iemand vraagt ​​wat zijn favoriete sociale netwerk is, staat Twitter niet bovenaan de lijst. Instagram of Facebook nemen meestal de kroon.

Twitter heeft iets juist aan hun platform: het is eenvoudig en meestal op tekst gebaseerd, waardoor het van de grond kwam.

In een wereld vol ruis, stak Twitter eruit als een zere duim en gaf mensen de kans om willekeurige stukjes inhoud op een eenvoudige manier te posten.

Het blijkt dat eenvoudige tekstberichten op de meeste platforms niet meer de norm zijn. Maar dat is goed. Je wilt niet blijven doen wat iedereen doet.

In marketing leerden ze dat afbeeldingen de sleutel zijn. Maar dit leidt tot oververzadiging.

Ondertussen genereren eenvoudige tekstberichten meer vind-ik-leuks, opmerkingen en weergaven dan enige andere vorm van inhoud op LinkedIn. Je domineert bijvoorbeeld LinkedIn-inhoud door opvallende emoji’s en op tekst gebaseerde inhoud te gebruiken. Emoji’s doorbreken het geluid van contentpromotie op LinkedIn.

3. Stop met het gebruik van LinkedIn als eenrichtingsstraat

Omdat elke marketeer dezelfde strategie heeft, gaan spam-promoties weg.

Wij zien social media als een tool om doormiddel content de massa te bereiken. En mensen gaan ermee in. Maar we gaan vaak niet terug. We gaan er gewoon van uit dat mensen zullen klikken, reageren en meedoen.

Reageer op je bericht. Start discussies op een blogpost. Vraag om feedback. Reageer op opmerkingen. Vraag mensen echt om hun mening te geven over onderwerpen waarover je meer wilt weten. Zoek andere ideeën en open de discussie voor iedereen.

Een goed voorbeeld van het rechtstreeks betrekken van je publiek, in plaats van het te beschouwen als een eenrichtingspromotie.

Als je jouw mening over verschillende tactieken post, beëindig je jouw berichten door een vraag te stellen aan jouw lezers. Je wilt feedback, verschillende standpunten en informatie uit meerdere bronnen.

Behandel jouw LinkedIn-publiek als echte mensen. Spreek met hen. Onderzoek hun mening over jouw ideeën. Mensen houden van echte gesprekken.

4. Schrijf betere inhoud rechtstreeks op LinkedIn

De meeste mensen gebruiken sociale media om één reden: het verkeer ergens naartoe leiden.

Stop met het delen van links die 99 procent van jouw publiek negeert. Profiteer in plaats daarvan van het native content-systeem van LinkedIn en produceer korte verhalen die jouw publiek aanspreken zonder hen van het platform te dwingen of hun sessie te verstoren.

Hoewel dit geen direct verkeer naar jouw site zal leiden, zul je jezelf concentreren op het lange spel. Mensen aanspreken en tegelijkertijd jezelf brandmerken.

Goede inhoud wint keer op keer mensen. En je hoeft ze in eerste instantie niet voor je te winnen op je eigen site.

Met behulp van de “Schrijf een artikel” -functie op LinkedIn, plaatst je korte blurbs die zich richten op het vertellen van verhalen en op jouw merk-hashtag.

Met slechts een paar honderd woorden en een paar minuten tijd vanaf jouw dag, produceer je inhoud die de aandacht trekt, honderden vind-ik-leuks, tientallen reacties en meer dan 50 keer gedeeld.

Typische posts op jouw LinkedIn-tijdlijn hebben waarschijnlijk veel minder betrokkenheid, tenzij ze rechtstreeks afkomstig zijn van een bedrijf met miljoenen volgers.

Met behulp van de native artikelfunctie op LinkedIn, krijgen uw connecties elke keer dat je een stuk publiceert een melding, waardoor je die extra kans krijgt om meer betrokkenheid te krijgen dan organisch posten op jouw feed.

De fout die velen maken met deze functie, is proberen te linken en verkeer weg te jagen. Maar dat zal niet veel voor je betekenen.

Mensen klikten omdat ze geïnteresseerd waren, niet omdat ze teruggeleid wilden worden naar je blog om een ​​e-boek van 10.000 woorden te consumeren bij hun ochtendkoffie.

Ze willen een korte, interessante lezing om de eentonigheid te doorbreken. Dus geef het aan ze.

 

Conclusie

LinkedIn is een eindeloze, enorme, donkere beerput van schaamteloze, irritante, zelfpromotie-inhoud.

Om op te vallen op LinkedIn en daadwerkelijk betrokkenheid bij jouw berichten te produceren, maakt u native video’s die directe oproepen tot de discussie in de onderstaande opmerkingen hebben en start je deze vervolgens zelf.

Houd het simpel: schrijf snelle op tekst gebaseerde berichten die de aandacht trekken en betrokkenheid stimuleren.

Gebruik LinkedIn niet meer als eenrichtingsverkeer. Het is geven en nemen. Post en reageer en praat met anderen die je bericht leuk vinden om ze op de hoogte te houden.

Profiteer ten slotte van de native content-mogelijkheden van LinkedIn om korte blurbs en stukjes te schrijven die je normaal gesproken niet op jouw blog zou plaatsen.

Mensen vullen LinkedIn met goede inhoud die ze slecht promoten. Wijk af van de norm en je zult een veel hogere mate van aanhoudende betrokkenheid vinden.

 

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...