LinkedIn Kennis

Waarom LinkedIn gebruiken? Hier zijn 7 redenen

door | jun 8, 2021 | Linkedin, Tijd besparen

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

De meeste mensen die deel uitmaken van de zakenwereld en veel mensen die dat niet zijn  hebben een profiel op LinkedIn. Op een gegeven moment hoorden ze waarschijnlijk dat het belangrijk was om lid te worden. LinkedIn wordt gebruikt om te netwerken en, indien nodig, een nieuwe baan te vinden. Dus brachten ze een paar minuten door en meldden ze zich aan voor een gratis account.

Maar als je die relatief simpele stap eenmaal hebt gezet, is het dan de moeite waard om LinkedIn te blijven gebruiken? Of is het gewoon een ander social media platform dat het potentieel heeft om meer tijd te verspillen dan het waard is?

 

Waarom LinkedIn gebruiken? Hier zijn zeven redenen waarom LinkedIn zeer waardevol voor jou kan zijn, vooral als je het correct gebruikt:

1. Het kan helpen bij netwerken.

Vooral als je er niet zo van houdt om persoonlijk met mensen te kletsen, kan LinkedIn je helpen een virtueel netwerk van contacten op te bouwen. Hoewel het gemakkelijk is om een visitekaartje te verliezen, is er altijd een contactpersoon op LinkedIn. Dit kan waardevol zijn als je op enig moment in uw carrière op zoek bent naar een baan.

2. Groepen bieden ondersteuning.

LinkedIn biedt op interesses gebaseerde en professionele groepen, die “een geweldige plek kunnen zijn om in contact te komen met gelijkgestemde mensen. Ook om je gedachten te delen, een discussie te starten of gewoon om hulp te vragen”, aldus een artikel van Max Marketing. “Je kunt lid worden van maximaal 50 groepen, en dit helpt vaak om je netwerk te laten groeien en weer buiten je normale kringen te reiken. Oh ja, als je geen groep kunt vinden die bij je past, begin er dan een!”

3. Recruiters gebruiken het.

Volgens een artikel van The Balance Careers gebruiken wervingsmanagers LinkedIn echt om te zoeken naar potentiële sollicitanten. Zelfs als je gelukkig bent in je huidige functie, kan een aanwezigheid op LinkedIn ervoor zorgen dat je geen nog betere kans mist. “Het hebben van een LinkedIn-account betekent ook dat je de site kunt gebruiken om onderzoek te doen naar bedrijven, interviewers, recruiters en wervingsmanagers. Dit is handig voordat je sollicitaties indient en voor interviews verschijnt”, aldus het artikel.

4. Het laat zien wat anderen van je denken.

Als je een actief profiel op LinkedIn hebt, promoot je niet alleen jezelf. Zoals opgemerkt in een Forbes-artikel: “Het helpt om anderen ertoe te brengen u te helpen uw prestaties te promoten. Er zijn twee manieren waarop LinkedIn je laat valideren wat je over jezelf zegt: aanbevelingen en aanbevelingen. Deze functies maken jou geloofwaardiger voor degenen die jou controleren. Zorg er wel voor dat je goedkeuring krijgt voor belangrijke vaardigheden en aanbevelingen krijgt van gerespecteerde leiders in jouw branche.”

5. Je kunt jouw persoonlijke of zakelijke merk bouwen.

LinkedIn biedt een uitstekend platform om je merk te ontwikkelen en te versterken. Het kan jouw zichtbaarheid als individu vergroten, zelfs als het jou in staat stelt om het profiel van jouw bedrijf te vergroten. Nogmaals, dit hulpmiddel moet verstandig worden gebruikt, maar het is voor jou beschikbaar.

6. Hiermee kun je relatief goedkoop leads genereren.

Marketing kan duur zijn. Het gebruik van LinkedIn als tool voor het genereren van leads kan een grote hulp zijn, volgens een bericht op de Jeff Bullas-blog. “Met meer dan 332 miljoen leden in 110 verschillende sectoren en 200 landen was het nog nooit zo eenvoudig om duizenden potentiële klanten te zoeken. Het vinden en met hen in contact komen gaat ook zonder een gat in jouw marketingbudget te branden.

7 Nieuws- en zakelijke berichten kunnen informatief en inspirerend zijn.

Terwijl andere sociale-mediaplatforms de neiging hebben om zich te concentreren op het persoonlijke leven van mensen, ligt de nadruk van LinkedIn op de professional. Het bevat zakelijk nieuws, maar ook motiverende of educatieve artikelen over verschillende onderwerpen. Als je de juiste mensen en organisaties volgt, kun je heel wat leren met wat kort dagelijks scrollen.

Of je nu een persoon bent die jouw netwerk wil opbouwen of een bedrijfseigenaar die goedkope marketing wil doen, je kunt hulp vinden via LinkedIn. Zoals bij elk sociaal netwerk, moet je ervoor zorgen dat je het verstandig gebruikt. Niet te veel uren verspillen aan het scrollen door je feed. Het uitoefenen van deze zelfbeheersing, kan een kleine investering van tijd of geld op de site een groot voordeel opleveren voor jouw carrière of bedrijf.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...