De nieuwe manier om marktstrategieën te ontdekken
Naarmate we groeien en leren met de tijd, komen veel nieuwe concepten en ideologieën op de voorgrond. Soms kan het ons een fortuin kosten als we niet op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Een fenomeen waarvan de kennis in de huidige tijd onmisbaar is, is LinkedIn-automatisering.
Zoals de naam al doet vermoeden, is LinkedIn-automatisering de praktijk van het gebruik van slimme software. Waarmee je automatisch connectieverzoeken kan verzenden, inhoud maken en verspreiden, op een bedrijfspagina posten en profielen kan bekijken. Maar ook om met specifieke accounts in contact te komen en sociale advertentiecampagnes uit te voeren. LinkedIn-automatisering maakt dus deel uit van het dagelijkse gebruik van een LinkedIn-account. Bovendien heeft iedereen met een persoonlijk LinkedIn-profiel toegang tot LinkedIn-automatisering om hun outreach-strategieën te stimuleren.
Wat is het belang van LinkedIn-automatiseringstools: voor- en nadelen!
Nieuwe automatiseringsinstrumenten helpen ons dingen sneller en goedkoper te doen. Automatiseringstools helpen bij het uitvoeren van LinkedIn-activiteiten en maken het bereiken van zakelijke en professionele doelen naadloos en uitvoerbaar. Geautomatiseerde tools voor LinkedIn hebben een unieke rol in de automatiseringsmarkt. Met deze technologieën kun je connecties opbouwen en geautomatiseerde discussies voeren zonder in te leveren op de persoonlijke benadering.
Voordelen
- Het is mogelijk om elke bewerking op LinkedIn te automatiseren. Zoals het plannen en publiceren van materiaal om leads te creëren, met behulp van LinkedIn-tools.
- Het bespaart tijd en houdt elk verstrijken van de tijd bij. Een goede automatiseringstool kan al het werk effectief en zonder tegenzin doen.
- Het helpt om veel sneller hooggekwalificeerde leads te vinden. Door het gewenste doel in te stellen, kan je bereik en toegang krijgen tot de juiste keuze van mensen.
- Door gebruik te maken van automatisering kunnen verkopers meer prospects bereiken in minder tijd. Met het gevolg dat hun bereik wordt vergroot en conversies worden gestimuleerd.
Nadelen
- LinkedIn staat het gebruik van applicatiesoftware van derden niet toe. Het risico bestaat dat je van het platform wordt verbannen als automatiseringstools worden gebruikt.
- Zonder slimme personalisatie van tools kan er sprake zijn van een synthetische en meer geforceerde vorm van communicatie. Zorg ervoor dat je naamtags gebruikt en kies voor tools die intelligente personalisatie mogelijk maken.
- Het is misschien niet budgetvriendelijk. Hoe hoger de kwaliteit van tools, hoe hoger de prijs.
Beste LinkedIn-automatiseringstools
EXPANDI
– Dit is een super eenvoudig te gebruiken tool met geavanceerde functies. De nieuwe versie van Expandi is de meest effectieve LinkedIn-automatiseringstool op de markt. Expandi kan worden geïntegreerd met andere marketingtools. En wordt geleverd met het willekeurig maken van vertragingen tussen activiteiten om een beeld van menselijke interactie te creëren. Je kan ook meerdere accounts op hetzelfde dashboard beheren door de populaire geavanceerde dynamische personalisatiefunctie te gebruiken. Het is echter een beetje duur in vergelijking met de andere tools in termen van betaalbaarheid. Expandi heeft ook de mogelijkheid van een proefpakket. Hiermee kan je in een gratis proefperiode van zeven dagen testen of het wat voor jou is.
LEMPOD
– Dit is een betrouwbare tool voor je campagnes die helpt om de betrokkenheid te vergroten. Het is betaalbaar en gemakkelijk te gebruiken en helpt jouw LinkedIn-inhoud uitgebreide weergaven te krijgen. Hoewel het beperkte functies heeft, helpt Lempod bij het vinden van en deelnemen aan pods in relevante branches. Waardoor je meer likes en reacties krijgt op je posts.
AI – Saleshub.ai
– Deze tool helpt bij het genereren van leads en verkoopbereik. Het wordt geleverd met een eenvoudige en handige tactiek om hypergepersonaliseerde berichten en afbeeldingen naar al je prospects te sturen. Het heeft geavanceerde automatiseringsfuncties en kan e-mail en LinkedIn in campagnes koppelen. Zodat de persoon die contact met je opneemt echt bestaat en geen bot is.
LINKEDIN SALES NAVIGATOR
– Product van LinkedIn – de LinkedIn Sales Navigator, is de beste automatiseringstool als men op zoek is naar een meer geavanceerde functie. Het wordt geleverd met een proefperiode van 30 dagen dat uitstekende profielnavigatie en segmentatiefuncties mogelijk maakt. Het promoot en genereert leads, terwijl het slechts een beperkt startersplan heeft.
PHANTOM BUSTER
– Via Phantom Buster kan een bedrijf elke actie die het op internet wil uitvoeren, automatiseren. Een van de meest opvallende kenmerken is het schrappen van gegevens, wat waardevol is om inzichtelijke campagnes uit te voeren. Het helpt het netwerk een boost te geven en zorgt voor eenvoudige integratie. Hoewel de technische ondersteuning slecht is, biedt het een gratis abonnement voor altijd.
LinkedIn-automatisering is dus een relatief jonge markt, reden te meer om ermee te gaan experimenteren. Maar aan de andere kant gaat het ook in op de toegenomen behoefte aan personalisatie om socialmedia-analyses te automatiseren.





