fbpx

Leads by SDG Works? Profiteer 48 uur van 48% korting! Claim jouw korting nu!

LinkedIn Kennis

Vijf redenen waarom het nu tijd is voor automatiseren

door | apr 19, 2021 | Ondernemen, Tijd besparen

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Vijf redenen waarom het nu tijd is om te automatiseren

Bij SDG Works weten we dat nù de tijd is om te investeren in digitalisering. In dit artikel geven we vijf redenen waarom.

Als bedrijf streef je naar efficiëntere processen, makkelijker werken en minder fouten. In de dagelijkse praktijk vindt nog veel handwerk plaats: papier, apps en spreadsheets. Dit handwerk gaat het genoemde streven niet realiseren. Automatisering kan dit wel.

 

Reden 1. Je wilt geen omzet mislopen

Wanneer je bestaande bedrijfsprocessen automatiseert, verbeter je de productiviteit en investeer je in efficiënter werken. Veel processen in de bouw worden gekenmerkt door de hoge mate van handmatig werk. De foutgevoeligheid hiervan wordt merkbaar in de productiviteit én in de omzet. 

Een voorbeeld hiervan is ongeregistreerd meerwerk. Als een medewerker aan het eind van de week zijn weekstaat nog moet invullen, is de kans groot dat diegene de gemaakte meerwerkuren niet meer weet. Deze ontbrekende uren worden vervolgens ook niet ingevuld en gefactureerd. 

 

Reden 2. Je wilt nu weten hoe het ervoor staat

In je portemonnee kun je het meteen zien als je geld hebt uitgegeven. Maar binnen je organisatie krijg je vaak pas aan het einde van de maand de cijfers. Dat terwijl je op ieder moment inzicht wilt hebben in de bedrijfs- en projectresultaten. Met inzicht kun je immers controle en invloed uitoefenen op de bedrijfsvoering. Maar al te vaak wordt te laat ontdekt dat de werkelijke kosten hoger uitvallen dan begroot. Wanneer hier geen goede afspraken over zijn gemaakt, liggen de financiële risico’s bij jou. 

 

Reden 3. Je wilt tijd en geld besparen door efficiënter te werken

In de praktijk wordt nog veel gewerkt met papieren bonnen, spreadsheets en verschillende apps. Dit lijkt makkelijk om “even snel iets vast te leggen”, maar het probleem is dat geregistreerde informatie vaak een doel heeft. Denk aan de verwerking van gewerkte uren ten behoeve van de facturatie of verloning. 

Het gevolg hiervan is dat de registratie een lange doorlooptijd heeft: verschillende mensen hebben achteraf veel werk aan het (opnieuw) invoeren van diezelfde informatie. Om navraag te doen over die uren wordt bijvoorbeeld nog een telefoontje gepleegd. Voordat de geregistreerde uren eindelijk facturabel zijn ben je een hele tijd verder. 

Bij een geautomatiseerd proces behaal je hier een enorme tijdswinst op. Met één druk op de knop kan een uitvoerder bijvoorbeeld zijn uren invullen en is dit gelijk binnen bij de administratie. En op die manier kun je als bedrijf sneller factureren. 

 

Reden 4. Je wilt de focus van je medewerkers vasthouden

Regelmatig terugkerende taken kun je automatiseren. Op deze manier creëer je meer tijd en ruimte voor je medewerkers om zich bezig te houden met meer uitdagende werkzaamheden. Een uitvoerder is bijvoorbeeld liever bezig met het project dan met het administratieve meerwerk eromheen. 

 

Reden 5. Je wilt de opdrachtgever centraal stellen

Opdrachtgevers worden steeds veeleisender. Tegen een zo laag mogelijke prijs verwachten zij de hoogste kwaliteit, transparantie en uitgebreide service rondom projecten. Door te automatiseren kun je als bedrijf de focus leggen op het ontzorgen van de opdrachtgever. Automatisering stelt je in staat om minder tijd kwijt te zijn aan administratieve taken. Met de juiste tools heb je tevens scherp inzicht in wat er speelt en kun je sneller anticiperen op behaalde resultaten en uitkomsten. 

Met automatisering kun je slimmer werken

Automatisering biedt veel nieuwe mogelijkheden om het werk te vereenvoudigen en te verbeteren. Met de juiste oplossingen kun je je processen efficiënter inrichten. Daarom is het nu tijd om kritisch te kijken naar je organisatie, je processen en je IT. 

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?

Wat is B2B leadgeneratie als service?   Naarmate de concurrentie heviger wordt, wordt de noodzaak om marktaandeel te winnen steeds belangrijker. Elk bedrijf wil de beste aanbieder in hun markt zijn voor de service(s) die ze aanbieden, maar dit is geen...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Wat klanten zeggen

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works.

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Jeroen Kubbenga

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Roy Calis

Roy Calis

Tiger CFS

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.

Stefan Bassant

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank