LinkedIn Kennis

5 dingen die je moet weten over de toekomst van marketingautomatisering

door | jun 1, 2021 | Efficiëntie, Online marketing

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

1. Feedback van klanten zal de inhoud blijven stimuleren

Personalisatie is essentieel op twee niveaus: individueel en groep. Wanneer je feedback van jouw klanten ontvangt en die gebruikt om inhoud te maken, verhoogt dit de respons.

Dit is door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC), die verwijst naar inhoud van elk type die op de een of andere manier wordt beïnvloed door de voorkeuren van het publiek. Dit omvat onder meer tekst, afbeeldingen en audiovisuele inhoud. Een veel voorkomende vorm van gebruik van UGC is het verzamelen en weergeven van feedback van klanten en productrecensies op websites.

De sleutel hier is om te beslissen wanneer feedback moet worden verzameld. Je kunt eenvoudige modules zoals upvote- en downvote-knoppen gebruiken die zijn ingesloten in marketing-e-mails. Of je kunt de klant naar een langere enquête leiden nadat je eenvoudigere vragen heeft gesteld.

 

2. E-mails worden interactiever

Mensen hebben een minimale aandachtsspanne, daarom is het van vitaal belang om ze vanaf het begin bij uw inhoud te betrekken. Het komende jaar zullen er meer responsieve e-mails zijn waarmee klanten vanaf hun mobiele telefoon kunnen communiceren.

Ze kunnen acties uitvoeren zoals promotionele betrokkenheid en klikken vanuit de e-mail. Hierdoor zullen uw e-mails professioneler en waardevoller overkomen.

3. Inhoud wordt toegankelijker

Technologische vooruitgang brengt slimme apparaten dichter bij de mens. Het komende jaar zullen er meer slimme apparaten en spraakassistenten komen met de capaciteit om content voor te lezen aan klanten.

Naast het groeipotentieel is het belangrijk om rekening te houden met klanten met toegankelijkheidsproblemen zoals slechtziendheid. Het ontwerpen van inhoud en code waartoe deze klanten toegang hebben, verbetert jouw relatie met hen en verdient jouw bedrijf goodwill.

4. Technische ondersteuning komt beschikbaar voor alle problemen

Automatiseringssoftware is een beetje ingewikkeld. Het kan behoorlijk wat training vergen om het onder de knie te krijgen. Zelfs dan is de kans groot dat je iets tegenkomt dat je niet zelf kunt oplossen.

Wat doe je als het internet uitvalt, of als er glitches en bugs in de software zitten? Je hebt technische ondersteuning nodig. En deze ondersteuning moet functioneel zijn.

Meer prominente providers bieden volledige technische ondersteuning tegen extra prijzen, maar het is niet allesomvattend. Klanten moeten technische ondersteuning kunnen gebruiken, ongeacht hun tariefplannen.

Het komende jaar zullen er meer ondersteunende technische teams komen, die chatbots en livechatsystemen zullen gebruiken om je altijd te helpen. Als ze zelf meer automatisering gebruiken, kunnen ze je op de hoogte houden via sociale media en automatische reacties per e-mail.

Zo krijg je, als je buiten kantooruren of op feestdagen contact met ze opneemt, toch meteen wat oplossingen. Alleen als het probleem aanhoudt, moet je contact opnemen met een echt persoon.

 

5. AI blijft de underdog, maar zal de komende jaren erg belangrijk zijn

Marketeers kijken reikhalzend uit naar meer op AI gebaseerde personalisatie. Dit lijkt geen prioriteit te hebben in de nabije toekomst. Dit komt omdat marketeers momenteel meer geïnteresseerd zijn in maatwerk dan in het implementeren van AI.

Een huidige functie die AI gebruikt, zijn chatbots. De software is echter robuust en groeit. Het kan geweldige inzichten bieden in klanten en trends in de sector voorspellen. Een directe toepassing is het gebruik van AI om betere content te genereren.

Nu worden chatbots eerder als vervelend dan als nuttig gezien, maar dit is aan verandering toe. AI gaat snel vooruit, en dit werkt terug in de reputatie van chatbots.

De klantenservice zal samen met AI ook met grote sprongen worden verbeterd. Dit komt omdat klantinzichten van AI helpen bij het bepalen van de beste manier van handelen om jouw klanten te helpen. Dit wordt gedaan door hen e-mailpromoties te sturen die zijn afgestemd op hun interesses en hen betrokken te houden door middel van het genereren van inhoud.

 

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...