LinkedIn Kennis

De rol van marketing: hoe het bedrijfsleven wordt beïnvloed

door | jun 25, 2021 | Ondernemen, Online marketing

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Wat is het doel van marketing?

Marketing heeft veel verschillende gebieden, waaronder inbound marketing, maar daar komen we later op terug. Vervolgens analyseren we het verschil tussen verkoop en marketing; beantwoord vervolgens de vraag “wat is inbound marketing”, die enkele voorbeelden van inbound marketing zal bevatten. Ten slotte zullen we het belang van marketing in het bedrijfsleven bespreken en afronden wat we hebben geleerd. Eerst gaan we de functies van marketing opsommen. In de marketingwereld zijn er zeven functies van marketing en deze zijn als volgt: distributie, financiering, marktonderzoek, prijsstelling, product- en servicebeheer, promotie en verkoop.

 

7 Functies van Marketing
Distributie—Distributiestrategie in marketing

Distributiestrategie in marketing houdt in hoe een bedrijf zijn producten of diensten aan een klant gaat leveren. Deze strategie kan variëren, afhankelijk van de service of het product dat je aanbiedt, aangezien er verschillende distributiekanalen zijn in marketing. Je gaat geen digitaal marketingbureau beginnen in het midden van een tarweveld in Kansas. Je wilt waarschijnlijk in een stedelijk gebied zijn waar veel bedrijven in de buurt zijn. Distributiestrategie in marketing moet worden overwogen bij het ontwikkelen van een idee.

 

Financiering — De rol van marketing in het bedrijfsleven

Als je een succesvolle marketingcampagne wilt hebben, kost het wat geld. Je wilt niet al jouw eieren in één mand gooien. Maar je wilt toch een slim financieel plan maken dat enige bestedingsruimte toewijst, maar niet zozeer dat je geen winst ziet.

 

Marktonderzoek—Belang van marktonderzoek

Marktonderzoek is misschien wel de meest cruciale van de zeven functies. Wat is marktonderzoek? Het draait om het onderzoeken van jouw demografische doelgroep, zodat je een solide marketingstrategie kunt bouwen. Effectief marktonderzoek vereist het gebruik van tools om erachter te komen op wie je jezelf moet richten op basis van wat je verkoopt. Als je een technologiebedrijf bent dat met een nieuw socialemediaplatform is gekomen, ga je je dan richten op tachtigplussers? Dacht het niet. Als je meer wilt weten over het doen van marktonderzoek, is dit artikel een goed startpunt.

 

Prijzen—Nogmaals, het belang van marktonderzoek

Als je eenmaal weet hoe je marktonderzoek moet doen, zul je merken dat marktonderzoek ook kan helpen bij de prijsstelling. Zorg ervoor dat je geen winst verliest door te laag te verkopen. Je wilt echter niet te veel in rekening brengen en vervolgens geen enkele vorm van rendement zien. Omdat klanten een goedkoper alternatief hebben gevonden.

 

Product- en servicebeheer: de effectiviteit van advertenties meten

Om te voorkomen dat je achterop raakt bij jouw klanten, moet je voortdurend verbeteringen aanbrengen in het product of de dienst die je aanbiedt. Door op de hoogte te blijven van klantfeedback en online beoordelingen, kun je zien wat werkt en wat niet. Bovendien is het gebruik van statistieken voor marketingprestaties een slimme manier om servicebeheer bij te houden.

 

Promotie — Wat is promotie in marketing?

Promotie houdt in dat je bevestigt dat jouw advertenties op de juiste plaatsen door de juiste mensen worden gezien. Je wilt ervoor zorgen dat er voldoende reclame is van de kant van jouw merk. En dat je bijhoudt welke advertentiestrategieën trending zijn. Adverteren op Facebook is zeker een geweldige plek om jouw promotie-inspanningen te concentreren.

 

Verkopen: wat is het verschil tussen verkoop en marketing?

Verkopen is geen marketing. Maar biedt wel een essentiële basis voor marketing. Het verkoopproces begint zodra je marktonderzoek hebt voltooid en hebt bepaald wat je prospects willen en nodig hebben.

 

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...