LinkedIn Kennis

Hoe LinkedIn als digitale marketingtool te gebruiken

door | apr 22, 2021 | Linkedin, Ondernemen, Online marketing

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

LinkedIn is de meest professionele netwerkwebsite voor sociale media. Het wordt gebruikt door meer dan 135 miljoen professionals over de hele wereld en is een geweldig hulpmiddel om zakelijke contacten te leggen. Helaas onderschatten veel bedrijven de kracht van digitale marketing; maar vanwege het brede gebruik in de professionele wereld, zou LinkedIn een groot deel van elke marketingstrategie moeten zijn. Volg de volgende drie stappen om te leren hoe u LinkedIn in jouw voordeel kunt gebruiken!

 

Werk je LinkedIn-profiel bij om meer volgers te krijgen

Laten we beginnen met de basis.

 

Om LinkedIn als een effectieve marketingtool te gebruiken, moet jouw profiel relevant en up-to-date zijn, moet je relevante mensen volgen en moet je alle tools kennen die je op LinkedIn kunt gebruiken.

 

 

Versterk jouw LinkedIn-profiel met het volgende:

 

Werk je status bij om je LinkedIn-profiel up-to-date te houden. Deze eenvoudige taak houdt connecties op de hoogte en helpt hen jou te zien als een relevante bron in de branche.

Blogposts toevoegen: heb je een blog? Met LinkedIn kun je een blog opnemen in jouw profielpagina, zodat nieuwe berichten automatisch op uw profiel worden geplaatst. Dit zal helpen om meer verkeer naar je nieuwe inhoud te leiden.

Deel presentaties: deel materiaal met connecties! Als je onlangs een presentatie hebt gemaakt of een training op het werk hebt geleid, deel deze dan op LinkedIn om feedback en extra liefde te krijgen en om anderen weer te helpen je te zien als een relevante bron in de branche.

Gebeurtenissen plaatsen: maak reclame voor evenementen waarvoor u volgens de planning spreekt. Help de omringende gemeenschap door over gemeenschapsnieuws te posten. Deel deze berichten op sociale media om ze te helpen grip te krijgen en meer connecties op LinkedIn te verzamelen.

Tweet meer: ​​LinkedIn integreert tweets van je professionele Twitter-platform in je LinkedIn-profiel. Verspil geen tijd met posten op verschillende sociale mediaplatforms, integreer ze gewoon en laat elke tweet dubbel voor je werken.

Portfolio uploaden: plaats je portfolio op LinkedIn om je prestaties te laten zien; LinkedIn is een geweldige plek om een ​​masterportfolio en cv bij te houden.

 

Let altijd op het volgende:

 

Wat je ook besluit te doen om je profiel op peil te houden, Vergeet zoekwoorden niet, Let op kopieën en deel relevante concepten die bezoekers naar jouw bedrijfssite zullen leiden.

Klink niet als een opdringerige verkoper; wees eerlijk en oprecht als je over jezelf en jouw bedrijf praat; mensen zullen positief reageren.

 

Gebruik gemeenschapsfuncties om de zichtbaarheid te vergroten

LinkedIn heeft een aantal community-functies waarmee mensen kunnen communiceren met specifieke connecties. Deze kunnen leiden tot interacties, die waardevol zijn bij het creëren van nieuwe verbindingen en het opbouwen van relaties. Door deel te nemen aan deze community-functies, bouw je jezelf op als een branchedeskundige en geef je je merk meer zichtbaarheid.

 

Hier zijn enkele van de community-functies die geweldige opties zijn om van te profiteren.

Groepen – Maak groepen die verband houden met je interesses, of sluit je aan bij andere groepen in jouw vakgebied. Dit maakt het gemakkelijk om mensen te vinden die geïnteresseerd zijn in jouw merk en services, en het is een geweldige plek om nog meer over je niche te weten te komen.

Antwoorden – Deel je zakelijke kennis; stel vragen om feedback te krijgen, beantwoord de vragen van anderen of start interactie met anderen in jouw niche. Connecties zullen de hulp waarderen.

Bedrijfspagina’s – Krijg inzicht in concurrenten, kijk wat wel en niet voor hen werkt. Ontdek bedrijven in jouw vakgebied of zoek naar bedrijven waarvoor je misschien iemand zoals je wilt inhuren. Dit is een geweldige tool voor het plaatsen van nieuwe vacatures, het publiceren van een bedrijfsprofiel en het toevoegen van informatie over producten en diensten.

Door deel te nemen aan de LinkedIn-community krijg je meer volgers en vestig je jezelf als expert in de branche. Zorg ervoor dat je een gesprek aangaat in plaats van simpelweg te proberen een product te verkopen. Mensen willen en reageren op interactie, niet op verkopers; connecties zullen je eerlijke interacties onthouden en converteren wanneer ze er klaar voor zijn.

 

Gebruik LinkedIn om een ​​bedrijf op de markt te brengen

Nu je profiel perfect is en je betrokken bent bij de LinkedIn-community, kun je LinkedIn gaan gebruiken als een tool om je bedrijf op de markt te brengen.

 

Bereik potentiële klanten.

Met een netwerk van verbindingen is het veel gemakkelijker om potentiële klanten te bereiken. Als je geen banden hebt met deze potentiële klanten, kijk dan of ze overeenkomsten gemeen hebben. LinkedIn heeft een introductiefunctie, wat betekent dat een van je connecties je kan introduceren bij een van hun connecties.

Vind medewerkers.

LinkedIn is een gemakkelijke manier om getalenteerde individuen te vinden die passen bij wat je zoekt. Bovendien zouden ze al een cv of portfolio op hun eigen LinkedIn moeten hebben staan ​​dat je kunt bekijken voordat je met hen in contact komt.

Laat advertenties zien.

LinkedIn heeft ook betaalde advertenties. Als jouw bedrijf de middelen heeft om aan advertenties te besteden, kunnen dit een effectieve manier zijn om uw doelmarkt te bereiken. Echter bereik je met advertenties minder dan op een netwerkende wijze in gesprek gaan met je nieuwe connecties. Voeg continue nieuwe connecties toe aan je netwerk om je netwerk te vergroten en ga met ze in gesprek!

Analyseer analyses.

LinkedIn heeft zijn eigen analysemogelijkheden die de impact van jouw inhoud laten zien. Controleer hoe je scoort ten opzichte van concurrenten en optimaliseer de inhoud die vergelijkbaar is. Identificeer snel jouw doel en schrijf in de toekomst betere doel-specifieke inhoud.

Laat LinkedIn geen onbenutte bron zijn.

Gebruik het als een digitale marketingtool om je bedrijf als branchedeskundige te vestigen en meer volgers te krijgen. Door deze stappen te volgen, verhoog je het verkeer naar de site van je bedrijf.

Word LinkedIn Expert

Ontdek bewezen strategieën voor succes op LinkedIn! Maandelijks delen we essentiële tips en trucs om zelf expert te worden. 

Volg ons op LinkedIn

Populaire post

Onze meest geliefde post

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te worden. Helaas is de realiteit anders. Niet alle leads zijn even waardevol en sommige hebben meer aandacht nodig dan andere. Dit is waar lead scoring...

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Hoe stel je een Verkoopproces op?

Als ondernemer is het opstellen van een verkoopproces een essentiële stap om de verkoop van producten of diensten te optimaliseren. Een verkoopproces is een gestructureerde aanpak om de verkoop te stimuleren en te beheren, van het eerste contact met de klant tot het...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

1000+ leden in onze nieuwsbrief.

Z

8+ jaar ervaring op LinkedIn.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank

Wat is Lead scoring?

Wat is Lead scoring?

In een ideale wereld zouden alle leads die u binnenhaalt even waardevol zijn en dezelfde kans hebben om een klant te...

Wat is Lead nurturing?

Wat is Lead nurturing?

In de huidige concurrerende markt is het vinden van potentiële klanten slechts de eerste stap in het verkopen van...