Nieuwe ideeën voor marketingstrategieën in 2022
Met het begin van 2022 zouden nieuwe marketingstrategieën op de voorgrond moeten treden en moeten bedrijven zich voorbereiden op een nieuw jaar van groei en uitdagingen. Met een overvloed aan nieuwe strategieën die de marketing overspoelen, vergeten we vaak een van de meest zwijgzame manieren om te zorgen voor bereik met LinkedIn. LinkedIn is niet alleen de ultieme site voor het zoeken naar werk en het promoten van een baan, maar biedt ook de ingebouwde mogelijkheid om mensen en bedrijven te helpen hun groei uit te breiden via marketing, met name B2B-marketing.
Wat is B2B-marketing?
We hebben allemaal wel eens gehoord van het modewoord B2B-marketing. Wat is het eigenlijk? Hoe ingewikkeld het ook klinkt, B2B is niets anders dan business-to-business marketing. Het omvat de marketing van producten of diensten aan andere bedrijven en organisaties. De doelgroep van B2B is een kleine groep professionals en daarmee is LinkedIn de krachtpatser van B2B-marketing geworden. Het is opmerkelijk om te vermelden dat B2B-marketing het voor het bedrijf gemakkelijker maakt om zich snel aan te passen aan alle veranderingen die de wereld of economie in de toekomst zal brengen. Een goed plan kan alles veranderen.
Marketing om jouw bedrijf te verbeteren in 2022
Terwijl de wereld verandert, veranderen ook de marketingtrends. Elk jaar worden er nieuwe trends gezet. Dus laten we nu eens kijken naar wat 2022 voor ons heeft in het marketingtijdperk!
-
Cookies zijn dood met de opkomst van zero-party data:
Volgens het laatste nieuws heeft Google aangekondigd dat het tegen het einde van 2023 stopt met het ondersteunen van cookies van derden. Het volgen van gebruikers via cookies was essentieel voor marketingstrategieën of -inspanningen. Maar naarmate de mogelijkheden worden geminimaliseerd, wordt de prioriteit ervan gegeven aan first-party en zullen zero-party data nog belangrijker worden voor marketeers. Door een robuuste en organische sociale en digitale aanwezigheid in dit nieuwe landschap, zal klantbehoud de sleutel zijn tot algehele expansie.
-
Nieuwe marketingstrategieën zijn de nieuwe toekomst:
Nu recente trends het overnemen, is het tijd voor nieuwe marketingstrategieën, en nu de cookies ten einde zijn, is het tijd om na te denken over nieuwe bevredigende alternatieven die het marketingspel kunnen promoten en verbeteren. Dit is het moment om na te denken over nieuwe innoverende manieren van marketing die een bedrijf zullen helpen nieuwe klanten te bereiken, en zo de betrokkenheid te vergroten en de gewenste doelgroep aan te spreken.
-
Video-inhoud moet kort, helder en moeiteloos in het oog springend zijn voor het publiek om verbinding te maken:
Met de pandemie die ons leven belemmert en onze sociale vooruitzichten verstoort, zijn audiovisuele inhoud zoals het maken van video’s, livestreaming en Instagram-reels ons te hulp gekomen. Dit leven is het nieuwe normaal aan het worden waarbij mensen langzaam en gestaag aan de situatie zijn aangepast. Met meer snelle gebruikers zal in 2022 meer online content worden geproduceerd voor de snelle gebruiker. Ook is gebleken dat korte video’s steeds opvallender en aantrekkelijker worden. Niet alleen dat, marketeers en bedrijven worden ook beloond door sociale media-algoritmen voor het maken en publiceren ervan. Denk hierbij ook aan YouTube-shorts, weer een nieuwe manier om korte content aan abonnees te laten zien.
-
Het ontwikkelen van nieuwe AI-marketingstrategieën en het verwijderen van vooroordelen:
Kunstmatige intelligentie, ook wel bekend als AI, heeft de kracht om het gedrag van het publiek te stimuleren en te voorspellen, beïnvloeders te identificeren, gepersonaliseerde ervaringen te creëren, voorspellende analyse mogelijk te maken en dynamische prijzen terug te geven, wat in zekere zin is leuk om mee te werken. AI zal verantwoordelijk zijn voor het stimuleren van marketingstrategieën, vooral in 2022. AI heeft veel geholpen bij de groei en het uitvinden van nieuwe functies, en helpt mee aan het doorontwikkelen van nieuwe advertentiemethoden.
-
Wees eenvoudig, presentabel en vermaak jouw publiek:
Wat je op jouw sociale media doet, laat zien welke niche je bezit en hoe je met hen omgaat. De aandachtsspanne van de meeste consumenten is tegenwoordig beknopt, dankzij de constante stroom van nieuwe informatie. Aan de andere kant helpt het niet om alleen content te produceren; je moet hoogwaardige, inzichtelijke en duidelijke inhoud maken die de aandacht van mensen afleidt. Houd er rekening mee dat je niet elke dag hoeft te posten, maar probeer elke keer dat je iets plaatst, inhoud te plaatsen die innovatief is en boordevol informatie staat.
Dit zijn enkele van de weinige trends die alle marketeers in de gaten moeten houden. Niettemin zal 2022 binnenkort een aantal positieve en fundamentele veranderingen met zich meebrengen. Innovaties en marketingstrategieën groeien en banen de weg in ieders leven. De impact was in 2021 al te zien en zal verder toenemen in 2022. Vergeet niet om te blijven experimenteren met nieuwe dingen, want innovaties zullen leiden tot een nieuwe jij. Nieuwe en betere aanpassingen aan alternatieve advertentiemethoden zullen komen. Dus probeer eens een alternatief zoals automatische leadgeneratie op LinkedIn.