Waarom en hoe LinkedIn is te gebruiken voor leads?
LinkedIn wordt over het algemeen gebruikt voor het vinden van relaties en talent en kennis. En uiteraard geeft het een goed actueel inzicht van de veranderingen in jouw branche. Maar naast al deze punten kan LinkedIn nog veel meer.
Overzicht
1) Waarom LinkedIn gebruiken voor leads?
2) Hoe gebruik je LinkedIn voor B2B leadgeneratie?
Waarom LinkedIn gebruiken voor leads?
Aan het begin van 2020 telde LinkedIn wereldwijd 610 miljoen leden, van wie 40 miljoen besluitvormers. Voor elk van deze leden beschik je over een hoeveelheid aan informatie: branche, de functie die wordt bekleed, geografisch gebied, aantal jaren ervaring, gevolgde studie, enzovoort.
Wat betekent dat voor jou?
Dit betekent dat u zich met uiterste precisie op een bepaalde doelgroep kunt richten. Wanneer dit vroeger nog ging met tijd-vretende en frustrerende belcampagnes. Dan wel niet met extreem lage converterende belcampagnes wordt het nu mogelijk gemaakt om direct de beslisser in de organisatie aan te spreken. Zo is LinkedIn de omgeving geworden waar je jouw netwerk kan vergroten en nieuwe B2B klanten kan vinden.
Niet langer hoeft een kleine ondernemer honderden of zelfs duizenden euro’s uit te geven aan gekwalificeerde databases of frustrerende belletjes.
Hoe gebruik je LinkedIn voor B2B leadgeneratie?
Hier zijn twee manieren om efficiënt nieuwe leads te genereren op LinkedIn.
Vind jouw doelgroep op LinkedIn, Ongeacht hoe niche jouw branche is of selectief de medewerker is die jij wilt spreken. Je hoeft alleen maar te profiteren van de miljoenen gekwalificeerde profielen op LinkedIn.
Contact opnemen met bedrijfsdirecteuren aan het hoofd van een bedrijf met tussen de 10 en 40 werknemers in het de bovenste hoek van Noord-Holland? Geen probleem, met Sales Navigator van LinkedIn en wat slimme kunstjes maak je van LinkedIn een goudmijn
Je voert jouw zoekopdracht uit op LinkedIn om je doelgroep vast te stellen. Vervolgens hoeft je enkel nog deze mensen aan te schrijven. Houd wel rekening met het feit dat een bericht maar maximaal 300 tekens lang mag zijn. Probeer het daarnaast zo persoonlijk mogelijk te maken en communiceer alsof je in de kroeg staat, niet alsof je appels verkoopt op de markt.
Segmenteer je doelen.
Je kunt de profielen ook segmenteren op basis van hun interesse door te zoeken naar de personen die in de ene of de andere groep aanwezig zijn.
Ten slotte, als je in contact wilt komen met influencers of mensen die actief zijn op LinkedIn, hoef je alleen maar de functie “Geplaatst op LinkedIn in de afgelopen 30 dagen” te gebruiken; je zult dan contact opnemen met de meest actieve mensen op het sociale netwerk, Linkedin.
Aarzel niet om meer te weten te komen over de mogelijkheden die de zoekfunctie op LinkedIn biedt.
Of je nu ondernemer, marketeer, adviseur of freelancer bent, met LinkedIn kunt je jouw dienst of product rechtstreeks promoten bij mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn. En dankzij onze dienst kan je dit proces automatiseren om je te concentreren op je kernactiviteiten, door alleen te reageren op jouw gekwalificeerde prospects.
Wil jij nou aan de slag met Linkedin maar vind je jouw profiel nog niet optimaal. Wij geven je alle handgrepen om jouw profiel optimaal neer te zetten. Download daarom GRATIS ons Tricksheet om meer te weten te komen.