Leads by SDG Works? Plan GRATIS een LinkedIn adviesgesprek. Klik hier -> 

LinkedIn Kennis

Hoe moet mijn LinkedIn-profielfoto eruit zien?

door | dec 2, 2022 | Linkedin

Kennis is de sleutel voor een groeiende organisatie. Bespaar tijd en geld met de juiste processen en vind nieuwe innovaties waardoor jouw bedrijf nieuwe stappen kan maken.

Het eerste dat u moet zeggen, is dat u zich realiseert hoe belangrijk het is om een LinkedIn-profiel te hebben. Als je op zoek bent naar de perfecte baan of je opgebouwde netwerk wilt vergroten, is LinkedIn een onmisbare tool geworden voor de carrièregerichte professional.

Hoewel het opnemen van een foto van jezelf op je cv in de ogen van werkgevers niet wordt aanbevolen, is het uploaden van een portretfoto naar je LinkedIn-profiel gemeengoed geworden. Studies hebben je ontdekt dat er 40% meer kans is dat er op het profiel van je LinkedIn-profiel wordt geklikt als er een afbeelding van je hoofd op staat. Geen enkele foto van uw profiel zal echter werken. Het is van cruciaal belang om uw LinkedIn-profielfoto strategisch te kiezen, zodat deze uw carrièrevooruitzichten eerder verbetert dan belemmert.

Gebruik de volgende tips om de beste LinkedIn-profielfoto te selecteren die uw professionele carrière zal verbeteren.

Kies een afbeelding met hoge resolutie die compatibel is met de nieuwste formaatvereisten

Na het herontwerp en de update van LinkedIn op 17 december 2017 is de optimale grootte van je profielfoto gewijzigd van 300 x 200 pixels naar 400 tot 400 pixels. Het is prima om een grotere afbeelding te uploaden, op voorwaarde dat deze vierkant is, niet groter is dan 8 MB en niet groter is dan 20.000 pixels, noch in de hoogte noch in de breedte. Als u de LinkedIn-profielfoto kiest die kleiner is dan 400 bij 400 pixels, zou u ervan uit kunnen gaan dat de foto klein of wazig zal lijken.

Kies een recente foto van jezelf

Dit lijkt misschien eenvoudig, maar dat is het niet, maar je LinkedIn-profielfoto zou alleen jou moeten laten zien. Uw huisdier of kinderen zijn misschien schattig, maar uw LinkedIn-profielfoto is niet de juiste locatie om ze weer te geven. Gebruik geen afbeelding van een groep waarbij de kijker moet raden wie jij bent. Een foto waarin je hebt geprobeerd anderen op de foto te verwijderen, is ook geen goed idee. Hoogstwaarschijnlijk knip je uiteindelijk het grootste deel van je foto af of laat je een arm of een lichaamsdeel van een persoon achter. Het resultaat is onprofessionele foto’s die geen representatie van uw afbeelding mogen zijn voor een groep mensen die mogelijk met u verbonden zijn.

Zorg er ook voor dat uw LinkedIn-profielfoto actueel is en weergeeft hoe u eruit ziet – denk aan uw kapsel, bril en make-up enzovoort. Op regelmatige basis. Hoewel je misschien dol bent op die foto die je jaren geleden op de bruiloft van je tante hebt gemaakt, is de kans groot dat je niet dezelfde bent. Het is niet veel beter dan rekruteringsmanagers te voorzien van onrealistische verwachtingen vanwege de verouderde LinkedIn-profielfoto, en later met een heel ander uiterlijk op te komen voor een interview.

Een beetje filteren kan nooit kwaad.

Hoewel het niet wordt aanbevolen om je foto zo te veranderen dat hij niet op jou lijkt, kan een beetje fotoshoppen acceptabel zijn. Zo kunnen bijvoorbeeld kleine aanpassingen aan de kleur en belichting en het verzachten van gebreken het algehele uiterlijk en gevoel van uw foto helpen verbeteren zonder het uiterlijk van uw foto aanzienlijk te veranderen. Als u geïnteresseerd bent in het proberen van enkele kleine aanpassingen aan uw afbeelding die niet mogelijk zijn met de bewerkingsmogelijkheden van uw telefoon.

Bekijk je gezichtsuitdrukking in de afbeelding

Het is belangrijk om er professioneel en toegankelijk uit te zien, dus het is essentieel om een foto op je LinkedIn-profiel te kiezen die laat zien dat je tevreden overkomt. Je moet op de foto glimlachen door naar je ogen te kijken, maar niet met een vol gezicht. Houd er rekening mee dat dit de eerste keer is dat een potentiële werkgever uw gezicht ziet. Zorg ervoor dat u een indruk maakt die professioneel en gedenkwaardig is.

Twijfel je of jouw profielfoto de juiste boodschap overbrengt naar potentiële werkgevers? Denk erover na om het te testen met Photofeeler . Deze gratis app laat je weten wat je presenteert op foto’s en vertelt je of je er aantrekkelijk, slim, betrouwbaar en zelfverzekerd uitziet, enzovoort.

Gezichten moeten dienen als de belangrijkste focus van de foto.

Kies een portretfoto die standaard wordt gebruikt voor je LinkedIn-profielfoto, waarbij je gezicht ongeveer 60% van de afbeelding in beslag neemt. De foto moet worden bijgesneden vanaf je schouders tot ongeveer een kwart van je hoofd, zodat je gezicht in beeld komt en de focus op je glimlach komt te liggen.

Pas op dat u geen foto gebruikt die te dichtbij of te ver weg is. Werkgevers en mensen binnen uw professionele kring zijn niet geïnteresseerd in het onderzoeken van het werk dat u aan uw tanden hebt gedaan en een foto van u op een gebouw, hoewel indrukwekkend, zal hen uw aanwezigheid tijdens een interview of op een evenement niet laten herkennen.

Controleer of je achtergrond je niet afleidt.

Er is niets mis met het selecteren van de LinkedIn-profielfoto met interessante achtergronden, vooral als de afbeelding relevant is voor uw vakgebied — u moet ervoor zorgen dat het niet te interessant is dat het de pagina domineert. De achtergrond moet je profielfoto complimenteren en niet alle aandacht van je gezicht afleiden.

Vermijd slechte verlichting

Bij elke foto is het belangrijk om op de hoogte te zijn van het gebruik van verlichting. Zorg ervoor dat je geen foto kiest met schaduwen die er donker uitzien over je gezicht. Het kan het voor anderen ook moeilijk maken om uw identiteit als persoon te identificeren, een LinkedIn-profielfoto met rare schaduwen komt onprofessioneel over.

Als je financieel in de problemen zit of geen zin hebt om een dure portretfoto te kopen, overweeg dan om een foto te maken in een onlangs gerenoveerde kleedkamer bij Marshalls en TJMaxx . Deze ruimtes hebben meestal een eenvoudige witte achtergrond en geweldige verlichting om hun producten te laten zien. Als u voor dit type kamer kiest, let dan op de hoeken van uw camera om ervoor te zorgen dat u uw arm niet afdwaalt wanneer u de foto maakt. Als het correct is gedaan, zou de persoon die het bekijkt, zich er niet van bewust moeten zijn dat u een afbeelding van uzelf hebt gebruikt om uw LinkedIn-profielfoto te maken.

De dresscode is gebaseerd op de baan die je zoekt

Als u zich in een kantooromgeving bevindt, gebruik dan uw trouwfoto’s niet voor uw LinkedIn-profielfoto. Het is belangrijk om je te kleden op een manier die je ook naar je werk zou dragen. Als je op zoek bent naar een kans om in een nieuwe functie te werken, denk dan eens aan de bedrijven die je op je lijst met mogelijke werkgevers hebt gezet. Kies je outfit in overeenstemming met de huisstijl van deze bedrijven. Als u zich bijvoorbeeld aangetrokken voelt tot tech-gerelateerde startups, kiest u waarschijnlijk een stijl die iets informeler is dan wanneer u zich richt op traditionele financiële instellingen.

Maak een LinkedIn-achtergrondafbeelding die overeenkomt met uw profiel

Als u een achtergrondafbeelding wilt gebruiken, kiest u een achtergrondafbeelding met een afmeting van 1584 pixels bij 396 pixels. Zoals die van de achtergrond voor je profielfoto. Je LinkedIn-achtergrondfoto moet je persoonlijke merk weerspiegelen, maar mag niet de aandacht van je imago trekken. Als u een onafhankelijke contractant of ondernemer bent, kunt u een op maat ontworpen afbeelding maken met tools zoals Canva om uw logo of naam van uw bedrijf in de achtergrondafbeelding op te nemen. Als u liever werkt met een afbeelding die u al heeft, kunt u de beschikbare opties bekijken van afbeeldingen die beschikbaar zijn op Stocksnap, Pixabay en deze website, die allemaal gratis te gebruiken zijn.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van nieuwe updates en blogs over LinkedIn? Laat dan je gegevens achter.

Volg ons op socials

Populaire post

Onze meest geliefde post

De zinloze wereld van LinkedIn

De zinloze wereld van LinkedIn

LinkedIn: een wereld van spam en mensen die ik niet ken LinkedIn E-mail Ping Wil met u in contact komen. Een andere persoon die ik nog nooit heb ontmoet en die geïnteresseerd is om met mij in contact te komen. Iemand anders die wil weten of ik geïnteresseerd ben in...

Wil jij zelf expert worden?

Ontvang gratis ons LinkedIn Tricksheet

Z

100% Tevredenheidsscore op Google.

Z

115+ bedrijven succesvol voorzien van leads.

Z

64.000+ zakelijke connecties gegenereerd.

Wat klanten zeggen

Meer dan 115 opdrachtgevers vertrouwen op SDG Works.

De communicatie, uitleg en behaalde resultaten zijn super! De campagne voelt heel persoonlijk aan. Dikke aanrader voor iedereen!

Jeroen Kubbenga

Jeroen Kubbenga

Ks Medical Group

SDG Works en haar team zijn professioneel, komen hun afspraken na en leveren wat ze beloven!

Roy Calis

Roy Calis

Tiger CFS

Zeer tevreden! SDG Works werkt goed en snel en is meedenkend en pro actief.

Stefan Bassant

Stefan Bassant

Venturecapital.nl

Sander de Grijff

Heb je vragen of wil je direct van start?

Neem contact op met Sander de Grijff, growth expert bij SDG Works.

Onze kennisbank

Zelf zakelijke leads genereren? Lees onze kennisbank